užívateľov môžeš sledovať aj cez rôzne parametre v URL. cize mozes mat napriklad URL
www.pcstation.sk/utm_cpc_facebook atd. Prepojenie s google analytics a množstvo ďalších nástrojov. Záleží od Tvojho budgetu, aký máš na to vyčlenený.
Môžeš využiť napríklad český smartemailing.cz - sú to česi. Do 500 emailov myslím zadarmo. Zadarmo je do určitého počtu aj mailchimp.com
Co sa týka hromadný mail - o nich som písal
tu,
tu a ešte aj
tu. Cize s nimi by som nejak dokopy nešiel.
Co sa tyka email marketingu, tak odporucam cesky web -
http://www.madcow.cz/vzorek/ kde sa dozvies celkom zaujimave fakty a udaje.
Čo sa týka rozposielanie emailov na adresy rôznych poskytovateľov. Tak jeden príklad:
1. Hromadnymailing.sk
Známy chcel rozposlanie na 50tisíc adries, ale s granaciou aspoň 10tisíc preklikov. Odpoveď poskytovateľa:
bohužiaľ garanciu 10 000 preklikov na vašu webstránku vám určite nedáme. Pri cielenom návštevníkovi by ste za 10 000 ľudí museli zaplatiť cca 330 €. Môžme vám ponúknuť program HyperMailing pre 530 000 príjemcov, kde vieme garantovať zhruba 6 - 8000 kliknutí za 200 € (k tomu zdarma vytvorenie HTML grafického formátu správy a big banner na 1 mesiac na tri naše weby do top pozície.
2. hromadnymail.sk Známy chcel poslať na 90tisíc ale zas s podmienkou aspoň 10tisíc preklikov. Zas neúspešne.
Tolko preklikov vam nemozem garantovat ani ja, tolko byva pri odosielani na 500tis.
Viete kolko stoji jeden preklik na googli a facewbooku? 0,16-0,23. A pri mailingu vas
Vyjde preklik 0,04 pri prepoklade min 1200 preklikov za 50eur. Cize uz to je ovela lacnejsie.
Takže, ani jeden poskytovateľ nevie nič garantovať. Z 90tisíc emailov zaznamenať 5tisíc preklikov znamené len jednu alebo viac z daných možnostíi:
- emaily sú mŕtve (t.j. neaktuálne)
- končia v spame
- užívatelia ich už ani neotváraj
ú
Zaujímavá bola potom ešte odpoveď od hromadnymail.sk, kde pravádzkovateľ odpísal:
Ja nemusim za kazdu cenu ziskat objednavku na mailing,
denne posielame 1-2 mailingy, co svedci ze firmy maju zaujem.
A už vieme prečo je úspešnosť taká malá. Keď denne pošlete na zoznam 1až 2 mailingy tak sa nečudujme, že úspešnosť je takmer nulová. Najhoršie je, že aj jeden aj druhý poskytovateľ tvrdia, že dokážu rapídne zvýšiť návštevnosť. Čo sa teraz nepotvrdilo. Z 90tisíc (respektíve 50tisíc) poslaných emailov získate 1200 návštev. Ale aké sú to
návštevy? Aká je ich finančná situácia? zaujíma ich produkt? Aké je ich pohlavie? Ani jedno z toho neviete, takže na konic môžete byť prekvapený, keď Vám nepríde ani jedna objednávka.