reakcia na uzivatela pieny
- hudba nie je tovar, hudba je umelecke dielo. takze sa s nim nenaklada ako s tovarom, ale ako s umeleckym dielom. za krajsie stolicky v restauracii si priplatim a zaplatim kupnu cenu. neplatim licencie vyrobcovi stoliciek. hudbu si kupim, zaplatim kupnu cenu a aj napriek tomu mam platit dalsie licencie nejakemu kolektivnemu spravcovi, ktory s danym autorom ani nema uzavretu zmluvu (napr. pripad sofam a chargovanie hudby od nahlasenych kuchynskych spotrebicov). v reakcii na vas prispevok, kazdy kto tvrdi opak je pokrytec, dovolim si povedat, ze prave kazdy kto tvrdi opak ma v hlave este kusok zdraveho rozumu a situacia s kolektivnym vyberom sa so zdravym rozumom silne prieci.
organizacie kolektivnej spravy vznikli ako "zjednodusenie" pricom skutocny zmysel bolo parazitovanie na uspesnych umelcoch a postupne parazitovanie na celej hudbe ako takej. nalejme si cisteho vina - ide o bandu obchodnikov a pseudoodbornikov, ktori nepriniesli do rozvoja hudby ani makke f. vdaka tymto organizaciam je hudba dnes takmer cisto komercnou zalezitostou bez fantazie, radosti a invencie, cest vynimkam volnych open zdruzeni a volnomyslienkarskych alternativnych autorov. hudba z radia je vyslovene sajrajt, ktory si slusna restauracia do prevadzky ani nepusti (vsetky lepsie restauracie maju bud a) zivu hudbu - miziva cast alebo b) namiesane cdcka s vybranym podmazom), radio pocujete v krcmach, bistrach a pizzeriach- tj tam kde patri.
v casti, kde pisete, ze pouzivatel nie je povinny podpisat zmluvu s OKS za to ze ma v prevadzke technicke zariadenie- ani SOZA ani SLOVGRAM sa nas v prevadzke nepytali ci z nasich zariadeni hra hudba. prisla rovno faktura - mate tolko a tolko TV, tolko a tolko radii (ani neviem odkial si to vycucali) - musite zaplatit tolko a tolko a ked nezaplatite, porusujete zakon 1,2,3, ... 100, oznamime vas na policiu a pod. vyhrazok za pol strany.
- SLOVGRAM zohladnoval vytazenost, boli to ale drobne, ktore sa odcitali, SOZA nezohladnovala nic, okrem toho arogantny pristup a nezaujem o vysvetlenie cohokolvek pri absolutne slusnom jednani boli ceresnickou na torte. dokazalo to zajst az do takej absurdnosti, ze sme demontovali anteny z jednotlivych radio/cd prijimacov a este aj tam boli hlasky ze ved to nic neznamena, ze raz v tom prijimaci to radio je, tak je a plat!
- system jamendo je taky, ze ked mate problemy, staci napisat na ich pravne oddelenie, poslat dokumenty a oni zacnu komunikovat s oks a vysvetlia si to. pokial interpret prispieva do jamenda, podpisuje zmluvu, v ktorej prehlasuje, ze nie je zastupovany ziadnou kolektivnou organizaciou. tym padom kolektivne organizacie nemaju co licencovat. interpreti su neznami jedine pre tych, ktori na jamendo nechodia. kto tam chodi, ma tam svoje hviezdy. nasim hostom sa ta hudba po druhom roku, co ju pouzivame velmi paci a kazdu chvilu mame niekoho kto sa pyta co su to za umelci a kde sme to kupili. ked pocuju ze si to nemusia kupovat ale mozu legalne zadarmo stiahnut, ani neveria. rozdiel je, ze ja si to nepustam v hypotetickej prevadzke, ale v restauracii luxusneho penzionu a ako podmazova hudba je jamendo fantasticke, aj ked je pravda, ze zo zaciatku si treba najst kvalitnych interpretov, pretoze ak clovek berie do radu, je tam aj vela nepodarkov.
nikdy sa nezbavim presvedcenia, ze prave kolektivne organizacie a rozni "hudobni manazeri" a podobni spekulantski pseudoodbornici zapricinili sucasny kolaps v hudbe a zabili umenie aj umelcov. komercna hudba uz nie je umenie, nie je krasna, nenaplna, nepozdvihuje, je to proste len taky vyschnuty hambac na zamastenom stole. hudba nevznika preto, lebo umelec sa citi smutny, vesely, nespokojny a potrebuje to vyjadrit, alebo preto, lebo sa snazi vytvorit nieco krasne. hudba vznika dnes z ovela prozaickejsieho dovodu - aby dostal "umelec" zaplatene a vsetko ostatne ide bokom. komercia, komercia, komercia - nastastie prave komercia je to, na co su dnes ludia cim dalej tym viac alergicki a len co im ponuknete zaujimavu alternativu, mate navrch