Jana Motyčková
Myslím, že toto zrovna nie je dobrý príkald.
40, resp.60% náklady mali slúžiť na to, aby nebolo treba viesť účtovníctvo pri nižších nákladoch (nižšia administratíva), nebola to odpočitateľná položka. Preto si myslím, že práve u ľudí, ktorí robia hlavou a majú skutočné náklady nízke, nie je dôvod aby si odpočítavali 40%. Resp. pri 40% paušáli boli znevýhodnení tí, ktorých náklady boli vyššie, nemohli si ešte prilepšiť ďalšími 40% k svojim nákladom.
Súhlasím s Tebou, že Nela nepoužíva správne argumenty pre používanie paušálu, ale....
Paušál bol zákonne zavedený a bola daná možnosť
každému jednému SZČO /nie len živnostníkovi, ako sa nesprávne sprofanoval tento termín/. To znamená každý jeden sa zákonne mohol rozhodnúť, či pristúpi na zjednodušenie vedenia svojej evidencie, spracovania DP a nezaoberania sa rôznymi inými administratívnymi prácami,
podotýkam znova zákonne a všetkým. To znamená, že ani vtedy, ani teraz nie je nikto zvýhodnený zákonom a už vôbec sa nepriživuje na niekom inom a už vôbec nie je pravda, že medzi týmito SZČO s vyššími príjmami sú kvázi živnostníci. Táto rétorika sa mňa osobne dotýka najviac so všetkého, najmä ak nikto z nás túto legislatívu predtým nevymyslel. Je veľa takých /a povedal to presne aj na TA3
J. Mihál/, ktorí zarobia viac a aby sa zbavili všetkých administratívnych prác išli na paušál napriek tomu, že zaplatia možno mnoho razy vyššiu daň o pár EUR a zbavia sa všetkej administratívy a DP majú sami za pol hodiny maximálne hotové. Som jednou z nich a platím také dane, že sa naozaj necítim príživníkom. Mám samozrejme náklady na soft, toner, PC, tlačiareň, papier, auto, ale ..... Do tejto kategórie nepatria len ľudia robiaci hlavou ako advokáti, daňoví poradcovia, ekon´movia, ale z vlastnej skúsenosti praví nefalšovaní živnostníci, ktorí ma požiadajú len o rýchle vyplnenie DP.
Tí, ktorí sú zvýhodňovaní paušálom sú živnostníci "zamestnaní". Tam naozaj všetko za nich obstaráva zamestnávateľ, zodpovedá za všetko zamestnávateľ, skrátka nemá ani minimálne výdavky. Už som to niekoľkokrát napísala, rozpoznať zamestnaného živnostníka sa dá okamžite a dá sa aj riešiť. Problémom však je, čo by vláda potom robila so zamestnansťou, resp. nezamestnanosťou. Najhlavnejším dôvodom tohto javu sú teraz 35,2% odvody zamestnávateľa a iné záležitosti, ktoré mu je povinný platiť....
Zrušením paušálu sa podľa mňa potrestajú Tí nepraví a ako píše katija alebo zrušiť alebo primerane upraviť sadzbu. Ale aké to je tvrdenie:
"obmedzí sa maximálna výška paušálnych výdavkov na úrovni 200 eur/mesiac,
t. j. aj naďalej sa budú uplatňovať paušálne výdavky vo výške 40% avšak maximálne vo výške 12*200 eur za rok"
...tak sa budú uplatňovať 40% alebo 200 EUR mesačne....???
Prečo sa ponechali paušálne výdavky nezdanené a nepodliehajúce odvodom u poslancov, či to sú iné už podložené náklady ako tie nepodložené u živnostníkov.?
Áno vravia, že dobre, tak ak Tí čo idú na paušál pôjdu na skutočné náklady, daňová evidencia je minimálna tak čo.... len, aby sme neboli prekvapení nižším výberom daní.
Ja teda napríklad nesúhlasím so zrušením paušálu /áno s určitou úpravou % ale nie 200 EUR mesačne/to za chvíľu ani na PHM nebude stačiť..../, ale ani nesúhlasím so znížením minimálnych odvodov. Pri prečítaní článku koľko je penzia takého človeka vraj až o 72 EUR sa zdvihne som nevedela, či sa mám smiať alebo plakať alebo čo.....na začiatku bol toto problém a zrazu, ich znížime.... Tu je problém systém platenia možno z roka pozadu, t.j., že v čase keď sa mi darí možno platím minimum a keď nie tak musím platiť tiež toľko.... ale to sa dá upraviť. A najviac ma mrzí, že sa stále rieši len jedna vrstva obyvateľstva a nerieši sa rovnako ráznym tempom aj problém nerovnomerného odmeňovania v štátnej sfére myslím napríklad na obrovské nožnice medzi manažmentom aj krachujúcich podnikov a ľudí v nich pracujúcich a pod. ....
A stále budem i tvrdiť naďalej, že postavenie zamestnanca a samostatne zárobkovo činnej osoby nie je a nemôže byť totožné....