trisestri Určovanie braku je dost subjektívne v oblasti populárnej hudby,tam je to skor o vlastnom vkuse,nejaké umelecké kriteria sú vedlajšie.
Scasti suhlasim. Zda sa vsak, ze sa na vec pozerame z inych uhlov.
Aj ked z tvojho vyroku to nevyplyva, predpokladam, ze to myslis tak, ze popularna hudba sa niecim lisi od nejakej inej hudby, v ktorej to nie je az take subjektivne a nie je to iba vecou vkusu, ale nejake objektivne umelecke kriteria su tam podstatne dolezitejsie. Na to sa da pozerat rozne.
Je hudba, ktorej cielovou skupinou su nejaki ludia a ti maju nejake poziadavky. Ludia, ktori pocuvaju Stravinskeho, maju ine poziadavky ako ti, ktori pocuvaju Rytmusa. Ti prvi idu skor po obsahu, o formu im nejde. A preto urcite nepocuvaju len Stravinskeho, ale aj inych skladatelov od baroka az po polovicu 20. storocia a urcite aj starsich. Urcite pocuvaju aj jazz a takmer urcite aj mnohe veci z popularnej hudby a mnoho inej hudby. Tych druhych obsah vobec nezaujima, ide im len o formu. Chcu, aby ich hudba nejako znela (niektory maju radi rap, ini zvuk skreslenych gitar atd.). U nich ide o ten ''vkus''. Samozrejme, toto je zjednoduseny pohlad a nikto nepatri ani do jedneho z dvoch extremov, ale je niekde medzi nimi.
Druhy pohlad je, ze hudba ma nejaku objektivnu hodnotu (nevieme dokazat, ci ju ma), teda ze napr. Brahmsova 4. symfonia je objektivne lepsia ako Rytmusove Zlatokopky. Toto je posudit velmi tazke, ale neverim, ze ak si aj clovek, ktory sa hudbou nijak zvlast nezaobera, vypocuje dve diela, medzi ktorymi je ten rozdiel obrovsky, tak to nebude sam pocut. A nezavisi to od toho, ako malo ludi bude poznat to kvalitnejsie dielo a kolko milionov to menej kvalitne. Inymi slovami, Rembrandtova Nocna hliadka by mala rovnaku objektivnu hodnotu, aj keby bola zavesena niekde v amazonskom pralese a nikto by ju nikdy nevidel. Alebo by ju videl iba jeden Indian, ale opat by nezalezalo na tom, ci si jej hodnotu uvedomil.
trisestri Mali dost silné reči na margo iných pop idolov,treba pozorne počúvat,každý ma právo na svoj názor to je samozrejme,ale dá sa to aj kultivovanejšie a taká Superstar asi nebude ta pravá pre nejaké okiadzane komerčne úspešných produktov,nakolko samotný princíp tejto sútaže je komerčný
Je pravda, ze v hlavnej ulohe su tam iba peniaze a vlastne moderatori, porotcovia a ti sutaziaci su len obycajny komparz. Na druhej strane, malo by sa viac zacat hovorit aj o tej objektivnej hodnote a aj ked ich pokusy ju odhalit mozu byt velmi nepresne ci dokonca uplne mimo, aspon sa moze nastartovat debata.
trisestri a niektorým hviezdičkám to može uškodit,lebo perspektívy ich kariery zdaleka nesiahajú k métam chvály poroty
To je ako s tym Rembrandtom. Hlavny problem je, ze ich nikto nepozna atd. To, aku karieru bude niekto mat, nezavisi skoro vobec na tom, ako spieva alebo aku kvalitnu hudbu robi. Jednak, ako som spominal, nie kazdy dokaze posudit kvalitu rovnako (rozne hudobne nadanie, rozne skusenosti, rozne mnozstvo a druh hudby, s ktorou vedia porovnavat, rozna sustredenost) a hlavne nie kazdemu na tom zalezi. Myslis, ze tie zeny, ktore na koncertoch Beatles cely cas iba pistali tak hlasno, ze aj samotna kapela mala problem sa pocut, zaujimala ich hudba? Ja si myslim, ze im bola uplne ukradnuta a mysleli si to aj Beatles a to bol aj dovod, preco prestali koncertovat.
trisestri však aj Tom Jones sa mohol schovat oproti Chodúrovi,teraz sa o tom ktorý mal schovat Toma Jonesa do vrecka vyjadria,
Pamatam si, ze ho prirovnavali k Jonesovi, co je pochopitelne, pretoze iste dost vyrazne podobnosti v prejave tam su. Ale nepamatam si, ze by padlo take vyjadrenie, ze by ho mal strcit do vrecka.
trisestri že oproti Ševčíkovi by nemál šancu a takých vyjadrení je x,len pokial tie aj hoci nejaké putové odrhavačky sa predavajú,ich vychvalené hviezdičky rýchle hasnú jedná za druhou.
Haberove slova si nahodou pamatam celkom presne. Povedal: Chodur moze byt rad, ze si minuly rok nepostupil. No opat si vobec nespominam na to, ze by ''nemal sancu''. Neprifarbujes trochu?