Zavrieť

Porady

Reg. pokladna - povinnosti

Ahojte, mohol by mi niekto strucne popisat, alebo poradit lit. kde by som mohla najst nieco o tom, ake povinnosti mi vyplyvaju z drzby reg. pokladne. Doteraz som totiz nemala ziadne skusenosti s tymto zariadenim. Ide mi predovsetkym o to, ake knihy si mam zakupit, a ake su moje denne,mes. povinnosti. Zatial viem tolko: Treba mi zakupit pokladnicnu knihu, kde kazdy den budem lepit dennu uzavierku. Neviem sice z coho vsetkeho ta denna uzavierka pozostava, myslim sa vytlaci najaka zostava, ale to uz uvidim. Potom mi treba robit aj mesacne uzavierky. Vdaka.
Usporiadat
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Viki, mňa to tiež hnevá, ale už mi to daňováci vytkli 2x, keď som zapisovala denné uzávierky do Peň.denníka každý deň. Im sa to denne nechcelo spočítavať pri kontrole. Je síce fakt, že si to takto vieš lepšie odkontrolovať, či ich máš všetky zapísané, ale kto chce, tak si to odkontroluje aj tak. Vôbec sa mi to nepáči , lebo absolútne potom človek nemá prehľad, koľko prachov máš mať v pokladni PD, pretože si stále potom v mínuse, ak máš aj iné výdavky.Tržby denne eviduješ iba vo výkaze denných a mes.uzávierok a potom sa to dáva jednou sumou na konci mesiaca do PD ako celk.mes.tržba, s tým, že si máš dať na začiatku mesiaca akože vklad podnikateľa a na konci zase akože výber vkladu podnikateľa. A takto to naši daňováci vyriešili. Pekný deň!
0 0
viktoria viktoria

viktoria je offline (nepripojený) viktoria

Jess, tak to je fajne zamotané. Ak robím aj skladovú evidenciu a denne odpisujem predaný tovar a tržby až na konci mesiaca tak celé účtovníctvo je chaotické. ALe takto už unás funguje. Ak niekto niečomu nerozumie tak si zvolí zamestnanie kde to môže kritizovať. Ešte by som mala jednu otázku, kde sa evidujú drobné na vydávanie?
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Drobné na vydávanie "eviduješ podľa prípisu z DÚ, ktorý nám kedysi dávno prišiel" vo výkaze uzávierok. Ja to robím tak, že na bok každého listu výkazu napíšem text " Denne je v ERP 2.000,-SKK" . Toto napíšem krížok cez celý bok strany, nie do každého riadku. To sú peniaze na vydávanie. Okrem tržby a týchto peňazí nesmieš mať v ERP pokladni nič naviac. Skladovú evidenciu robím každý deň tak, že predavači zapíšu predaný tovar na papier a ja ho potom odpíšem výdajkou zo skladu /pokiaľ na to máš sortiment tovaru, ja mám šport, tak sa to ešte dá/. Dá sa to aj prepojiť ERP /väčšinou EURO pokladne/ s účt.programom tak, že ti to na konci smeny odpíše priamo zo stavu zásob. Dá sa tiež predávať priamo cez počítač s výstupom na tlačiareň paragónov pomocou tzv.fiškálneho modulu. Ja o tom tiež uvažujem, len nemám potrebných cca 50.000,- , čo by ma to stálo.
0 0
Heni Heni

Heni je offline (nepripojený) Heni

jess, vďaka za odpoveď.

Ešte by ma zaujímalo: ja nemám v pokladni nastavené, že koľko drobných na vydávanie tam ostáva. Jednoducho, zopár dvoj-, päť-, desať-, ale aj korunáčok tam nechám. Chodí kontrola aj na toto? Ako že stop, okamžite ukážte, koľko v pokladni máte, koľko podľa pásky máte mať... Takže prakticky mám v pokladni vždy viac, ako podľa pásky.
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Heni, pred pár rokmi mi prišiel z DÚ list, že v ERP nesmú byť iné peniaze, okrem tržby a peniazov na vydávanie. Tie peniaze na vydávanie "eviduješ" v knihe výkazov denných a mes. ... uzávierok tak ako som to popísala vyššie t.j. na list, kde zapisuješ aktuálne denné uzávierky napíšeš na bok listu, že v ERP je denne 2.000,- SKK na vydávanie /alebo koľko peňazí si ty zvolíš/. Takže, keď ti príde náhodou kontrola, tak v ERP máš 2.000 na vydávanie + tržba. Pekný deň!
0 0
la-dy la-dy

la-dy je offline (nepripojený) la-dy

oprava a vyroba calunneneho nabytku ...viac
Ja mám tiež otázku. Totiž už podnikám rok a reg.p. nemám.Je pravda, ze robým veci iba na fakturu /oprava nábytku/ a doteras mi nechybala a aj pri podavani daňového priznania to odo mňa nechceli, ale chcem aj predavat doplnkový tovar, potrebujem aj tak reg.p?Keď vlastne to bude tovar na splátky. A ako je to so zálohami?Keď zoberem od zákazníka zálohu na materiál a budem mať reg.p. mám aj to dať do reg.p.?A ako je to s tovarom predaným na splátky.Keď mi zaplatí prvú zálohu aj to tam budem musieť dať?
Naposledy upravil la-dy : 08.10.04 at 17:14 Dôvod: dpolnenie textu, kôli lepšej zrozumytelnosti
0 0
cecemc cecemc

cecemc je offline (nepripojený) cecemc

odkial si stiahla zákony s www.i-poradcu alebo z www.zbierka.sk
0 0
rene rene

rene je offline (nepripojený) rene

Poraďte, prosím. Ako treba novozakúpenú ERP prihlásiť a dostať do daňového režimu ?
Ďakujem !
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Servisák by ti ju mal spojazdniť ale treba ist na DAňový úrad, kde ti pridelia registračný kód pokladnice. Na DÚ netreba ťahať pokladňu, stačí záručný list/servisný/ a knihu pokladnice /servisný záznam/. Servisák ti ju vynuluje /GT1,GT2.../, zapíše stav do knihy a po pridelení reg.čísla daňovákmi funguješ.
0 0
rene rene

rene je offline (nepripojený) rene

Takže keď ju zakúpim, dostanem faktúru a záručný list/pri novej/, ale pri použitej ? Čo mám pýtať od pôvodného majiteľa?
A potom, mám zájsť najskôr na DU,aby mi pridelili reg.číslo a až potom za servisákom, aby ho tam nahodil a kasu spojazdnil, či musím mať sevisáka skôr, ako idem na DÚ, aby som mala v knihe pokladnice servisný záznam ? Vďaka
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
No ja som tiež kupovala použitú pred pár rokmi. K nej som dostala faktúru, návod na obsluhu a knihu pokladnice/servisný záznam/ som si kúpila v obchode s tlačivami. Servisák ERP vynuloval a zablomboval /zaznamenal to do tejto knihy/ a s tým som išla na DÚ, kde mi pridelili ten reg.kód pokladnice. Potom som opäť išla za servisákom, aby mi uviedol ERP do prevádzky. On ti nastaví celú hlavičku, ktorá sa tlačí na bloček z ERP.
0 0
rene rene

rene je offline (nepripojený) rene

Jasné ako dnešný deň. Srdečná vďaka,Jess !
0 0
gate7 gate7

gate7 je offline (nepripojený) gate7

podnikatel, 7 eshopov, 3 predajne ...viac
+ je nezanedbatelna zmienka o povinnosti vydavat KAZDEMU zakaznikovy pokladnicny doklad ci si zoberie alebo nie... vyhnes sa tak pripadnym zbytocnym pokutam
0 0
gate7 gate7

gate7 je offline (nepripojený) gate7

podnikatel, 7 eshopov, 3 predajne ...viac
kupnu zmluvu + cetrifikat ,,, ten musi byt na zadnej strane potvrdeny Du o odhlaseni pokladnice po byvalom majitelovi, tiez je dobre mat nejaku kupnu zmluvu alebo doklad o kupe, potom s tym vsetkym a s novou knihou ERP treba ist na Du kde ti pridelia novy DKP - danovy kod pokladnice zapisu ho na certifikat a zaroven do knihy ERP ktoru mimochodom uz musis mat vypnenu tvojimi udajmi, a az nasledne na to je treba volat servisneho technika ktory ju spusti do prevadzky a jej spustenie zaznamena aj v knihe ERP... s pozdravom
0 0
gate7 gate7

gate7 je offline (nepripojený) gate7

podnikatel, 7 eshopov, 3 predajne ...viac
ZuzanaA
Včera som to pridala k staršiemu príspevku, ale ostal nepovšimnutý, tak skúsim znova:


Bavili sme sa o tom, či treba mať ERP keď vystavím faktúru a v ten deň je aj úhrada. Podľa môjho názoru nie, pretože vystavením faktúry pohľadávka vznikla a je jedno či sa uhradila za 5 min. alebo na druhý deň, je to stále úhrada pohľadávky.

Ale prišiel mi Poradca 13/2004, kde sa na strane 146 v článku ERP a nový zákon o DPH píše o.i. citujem: "Inými slovami povedané, ak daňový subjekt v JEDEN deň vystaví faktúru na predaj tovaru alebo posk. služby a úhrada v hotovosti je uskutočnená až na DRUHÝ deň, nemusí prijatú tržbu evidovať na pokladnici." - autorka je Ing. Jana Hlaváčová.

Čo vy na to, súhlasíte s touto interpretáciou?

PS - dá sa to nájsť aj v pril. súbore od Bei - ERP a nový zákon o DPH
Z uctovneho hladiska je FAKTURA A DOKLAD Z ERP danovym dokladom, na prijem hotovosti z faktury sluzi PRIJMOVY BLOK ktory nie je danovy doklad iba potvrdenim, AK NAHODIS CEZ ERP NEJAKU platbu za FAKTURU dojde v dokladoch pri UCTOVANI K DUPLICITNEMU PRIJMU, zpravidla je problem to osetrit pretoze tak je to presne chapane zo zakona a tak sa v UCT SOFTOCH UCTUJE, takze nedoporucujem...
0 0
maaka maaka

maaka je offline (nepripojený) maaka

ahojky, vieš poradiť aj ako spravim mes. uzávierku spätne, ked dnes je január a ja ju nemám za oktober vdaka, čo potom?
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

maaka
ahojky, vieš poradiť aj ako spravim mes. uzávierku spätne, ked dnes je január a ja ju nemám za oktober vdaka, čo potom?
Kúštik som mimo.... a čo november, december?
0 0
maaka maaka

maaka je offline (nepripojený) maaka

Paula, celé je to zamotané,prevádzka skončila v novembri, RP sa odhlásila k 5.1.2006, na DU mi poradili,že mám si spraviť ešte mes. uz. za december,aby bolo všetko OK.Vďaka, ja mám z toho všetkého bolavú hlavu už dosť dlho.
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

maaka
na DU mi poradili,že mám si spraviť ešte mes. uz. za december,aby bolo všetko OK
Vyzerá to tak, že už len teraz poslednú uzávierku urobiť - za 3 mesiace jedinú. Ešte by ti možno pomohol servisný technik, ktorý by vedel nahodiť spätne dátumy a tak by si mala uzávierky k 31.10., 30.11., 31.12.

P.S. Podarilo sa ti svoj problém rozhodiť do dvoch tém.
0 0
maaka maaka

maaka je offline (nepripojený) maaka

vdaka, neviem ešte tu chodiť, dnes som prvýkrát.Hladám, blúdim,snažím sa niečo z toho dostať.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať