Chcem Vas poprosit o radu, co sa tyka ERP od 1.1.2012. Ide o tieto problemy:
- §3 zakona o ERP, odsek 3 hovorí:
Ak podnikatel vlozi do ERP hotovost okrem prijatej trzby, je povinny ju bez zbytocneho odkladu po jej vlozeni zaevidovat v ERP - v nasej spolocnosti vedie jedna uctovnicka beznu uctovnu pokladnu a ERP. Stava sa, ze napr.
1. majitel firmy pride s nejakym blockom napr. za 1000 €, ze to uhradil zo svojich penazi, cize akoby dal firme pozicku. Samozrejme zauctujem to : prijata pozicka 211/365, uhrada blocku 5xx/365. Musim tych 1000€ prehnat aj cez ERP ako vklad a zaroven urobit vyber??
2. alebo sa stava, ze firma nema v den vyplat peniaze, tak donesie majitel svojich 10.000 € a tie dame zamestnancom ako mzdy. Treba to brat ako hotovost prijata do ERP?
- podla §2 zakona o ERP, písm, h)
trzbou je aj platba prijata ako preddavok. Ako budem musiet zaevidovat prijaty preddavok:
1. urobim doklad z ERP o prijatom preddavku, ktory bude obsahovat vsetky nalezitosti, vycislim aj zaklad dane, DPH?
2. alebo to mozem urobit aj tak, ze urobim zalohovu fakturu, dam zakaznikovi doklad z ERP o uhrade faktury (kde nebude vycisleny zaklad dane a DPH, len celkova suma ako uhrada faktury), a potom mu urobim danovy doklad - fakturu k prijatej zalohe na ucely DPH?
Mam v tom chaos, pomozte. Vdaka