Zavrieť

Porady

Reg. pokladna - povinnosti

Ahojte, mohol by mi niekto strucne popisat, alebo poradit lit. kde by som mohla najst nieco o tom, ake povinnosti mi vyplyvaju z drzby reg. pokladne. Doteraz som totiz nemala ziadne skusenosti s tymto zariadenim. Ide mi predovsetkym o to, ake knihy si mam zakupit, a ake su moje denne,mes. povinnosti. Zatial viem tolko: Treba mi zakupit pokladnicnu knihu, kde kazdy den budem lepit dennu uzavierku. Neviem sice z coho vsetkeho ta denna uzavierka pozostava, myslim sa vytlaci najaka zostava, ale to uz uvidim. Potom mi treba robit aj mesacne uzavierky. Vdaka.
Usporiadat
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Mija33 Pozri príspevok
To som rada, ale ako to bude v budúcom roku kedže v pokladni aj tak budem musieť mať neakú hotovosť na zasielanie dobierok, platenia poštovného. V tom prípade nebudem potrebovať pokladňu?
Takáto pokladňa nesúvisí s ERP a predajom tovaru. To je účtovná pokladňa.
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

Presne tak. Treba rozlišovať účtovnú POKLADŇU a registračnú POKLADNICU.
0 0
johny18 johny18

johny18 je offline (nepripojený) johny18

Chcem Vas poprosit o radu, co sa tyka ERP od 1.1.2012. Ide o tieto problemy:

- §3 zakona o ERP, odsek 3 hovorí: Ak podnikatel vlozi do ERP hotovost okrem prijatej trzby, je povinny ju bez zbytocneho odkladu po jej vlozeni zaevidovat v ERP - v nasej spolocnosti vedie jedna uctovnicka beznu uctovnu pokladnu a ERP. Stava sa, ze napr.
1. majitel firmy pride s nejakym blockom napr. za 1000 €, ze to uhradil zo svojich penazi, cize akoby dal firme pozicku. Samozrejme zauctujem to : prijata pozicka 211/365, uhrada blocku 5xx/365. Musim tych 1000€ prehnat aj cez ERP ako vklad a zaroven urobit vyber??
2. alebo sa stava, ze firma nema v den vyplat peniaze, tak donesie majitel svojich 10.000 € a tie dame zamestnancom ako mzdy. Treba to brat ako hotovost prijata do ERP?

- podla §2 zakona o ERP, písm, h) trzbou je aj platba prijata ako preddavok. Ako budem musiet zaevidovat prijaty preddavok:
1. urobim doklad z ERP o prijatom preddavku, ktory bude obsahovat vsetky nalezitosti, vycislim aj zaklad dane, DPH?
2. alebo to mozem urobit aj tak, ze urobim zalohovu fakturu, dam zakaznikovi doklad z ERP o uhrade faktury (kde nebude vycisleny zaklad dane a DPH, len celkova suma ako uhrada faktury), a potom mu urobim danovy doklad - fakturu k prijatej zalohe na ucely DPH?

Mam v tom chaos, pomozte. Vdaka
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

prvý blok otázok, nie, nie, nie.....uvedom si že ERP je na vedenie vlastných tržieb.....

druhý blok....

1, na prijatý preddavok vystavuješ doklad z ERP, musí byť rozpísaný položkovite......aj s DPH ....
iba ak by si mu dala aj faktúru, tak už to nebude prijatý preddavok, ale úhrada tvojej pohľadávky, znovu doklad z ERP ale už bez DPH, tam na prijatých úhradách pohľadávok zákon zakazuje rozpisovať DPH....
0 0
johny18 johny18

johny18 je offline (nepripojený) johny18

Mila123 Pozri príspevok
prvý blok otázok, nie, nie, nie.....uvedom si že ERP je na vedenie vlastných tržieb.....
Preco potom dany zakon hovori, ze musi sa zaevidovat aj prijaty vklad podnikatela okrem trzieb?
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

kam ten vklad dával?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
johny18 Pozri príspevok
Preco potom dany zakon hovori, ze musi sa zaevidovat aj prijaty vklad podnikatela okrem trzieb?
pretože zákon hovorí konkrétne o ERP.
Ak vložíš peniaze do ERP, takýto vklad zaevidovať musíš.
Ale nemusíš - nie si povinný do ERP vkladať všetko.
Do ERP mimo tržieb zaeviduješ počiatočný denný vklad - zmenné.
0 0
johny18 johny18

johny18 je offline (nepripojený) johny18

Nam sa trochu miesa, lebo peniaze z beznej firemnej pokladne mame spolu s peniazmi z ERP v supliku

Bolo by lepsie, keby som si to rozdelil aj analyticky na 2 pokladne - 211001 - bezna pokladna, 211002 - ERP. Vsetky trzby prijate cez ERP sa budu uctovat na 211002. Na konci dna urobim dennu uzavierku, zaevidujem v ERP "VYBER" a prevediem ich do beznej pokladne. Prevod zauctujem 211001/211002 a tym padom to bude prehladnejsie, do ktorej pokladne co uctujem. Bude to ok?
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

ten mechanizmus čo a ako s peniazmi to nechám na Vás....
ale pokiaľ je mi známe bude DÚ kontrolovať stav peňazí v ERP....aby nebol preplatok......pretože ten by brali ako nezaúčtovaný príjem...ale či to tak bude, to ani sám školiteľ nevedel povedať....
0 0
johny18 johny18

johny18 je offline (nepripojený) johny18

Dakujem za rady
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

johny18 Pozri príspevok
Nam sa trochu miesa, lebo peniaze z beznej firemnej pokladne mame spolu s peniazmi z ERP v supliku

Bolo by lepsie, keby som si to rozdelil aj analyticky na 2 pokladne - 211001 - bezna pokladna, 211002 - ERP. Vsetky trzby prijate cez ERP sa budu uctovat na 211002. Na konci dna urobim dennu uzavierku, zaevidujem v ERP "VYBER" a prevediem ich do beznej pokladne. Prevod zauctujem 211001/211002 a tym padom to bude prehladnejsie, do ktorej pokladne co uctujem. Bude to ok?
áno, takto to bude lepšie, len Ti tam chýba taký účet že 261, medzi tými 211. Ja som to tu už niekde písala...
urobila som si druhú analytiku na ERP - v ERP len blokujeme, prijímame úhrady fa v hotovosti a na konci dňa si urobíme výber - prevod do tej normálnej pokladne, kde účtujeme všetko ostatné, tak ako doteraz
- pre každý prípad máme aj fyzicky 2 pokladničky (tá k tej ERP je úplne maličká) a tam je na cent presne len toľko peňazí, koľko mám byť
0 0
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

Mila123 Pozri príspevok
ten mechanizmus čo a ako s peniazmi to nechám na Vás....
ale pokiaľ je mi známe bude DÚ kontrolovať stav peňazí v ERP....aby nebol preplatok......pretože ten by brali ako nezaúčtovaný príjem...ale či to tak bude, to ani sám školiteľ nevedel povedať....

Milka. Klienti sa pýtajú či DÚ má právo kontrolovať peniaze v ERP.
Naposledy upravil Luna : 05.12.11 at 12:51
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Mila123 Pozri príspevok
ten mechanizmus čo a ako s peniazmi to nechám na Vás....
ale pokiaľ je mi známe bude DÚ kontrolovať stav peňazí v ERP....aby nebol preplatok......pretože ten by brali ako nezaúčtovaný príjem...ale či to tak bude, to ani sám školiteľ nevedel povedať....
Ak sa z ERP v priebehu dňa vyberie hotovosť na nákup, pritom výber nie je povinnosť evidovať v ERP, tak logicky v ERP bude menej peňazí, než by malo byť.
Ale opačne - ak sa nevyberie nič, ale sa nezaeviduje napr. reálne vložený vklad podnikateľa, tak tam bude viac peňazí - teda preplatok, čo môže kontrola sankcionovať.
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

KEJKA Pozri príspevok
Ak sa z ERP v priebehu dňa vyberie hotovosť na nákup, pritom výber nie je povinnosť evidovať v ERP, tak logicky v ERP bude menej peňazí, než by malo byť.
Ale opačne - ak sa nevyberie nič, ale sa nezaeviduje napr. reálne vložený vklad podnikateľa, tak tam bude viac peňazí - teda preplatok, čo môže kontrola sankcionovať.
Kejka, súhlasím s Tebou, je to tak....

ale nezabudnúť na drobné eurá, aby ste mali ráno na vydávanie....
ja som svojej dobrej kamoške (kaderníčke) odporúčala, ešte pred tým ako ráno otvorí svoju prevádzku prepočítať drobáky a v tej hodnote si urobiť vklad (aj s vytlačením dokladu z ERP) a malo by jej sedieť stav peňazí a naúčtovaný príjem.....
2 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

Mila123 Pozri príspevok
Kejka, súhlasím s Tebou, je to tak....

ale nezabudnúť na drobné eurá, aby ste mali ráno na vydávanie....
ja som svojej dobrej kamoške (kaderníčke) odporúčala, ešte pred tým ako ráno otvorí svoju prevádzku prepočítať drobáky a v tej hodnote si urobiť vklad (aj s vytlačením dokladu z ERP) a malo by jej sedieť stav peňazí a naúčtovaný príjem.....
- to si jej dobre poradila, pretože vždy s dennou uzávierkou sa stav v pokladni vynuluje..
1 0
vendi vendi

vendi je offline (nepripojený) vendi

Otázka k používaniu ERP.
Som podnikateľ, ktorý na základe živnostenského oprávnenia predávatovar a zároveň poskytuje ubytovacie služby. Podľa zákona o ERP sompovinný používať pokladnicu na evidenciu tržieb za predaný tovar. Musím priprijímaní platieb od klientov za ubytovacie služby evidovať tržby v ERP ajnapriek tomu, že ubytovacie služby nie sú uvedné v prílohe č. 1 zákonao ERP?
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

vendi Pozri príspevok
Otázka k používaniu ERP.
Som podnikateľ, ktorý na základe živnostenského oprávnenia predávatovar a zároveň poskytuje ubytovacie služby. Podľa zákona o ERP sompovinný používať pokladnicu na evidenciu tržieb za predaný tovar. Musím priprijímaní platieb od klientov za ubytovacie služby evidovať tržby v ERP ajnapriek tomu, že ubytovacie služby nie sú uvedné v prílohe č. 1 zákonao ERP?
nie
0 0
KAMENAK KAMENAK

KAMENAK je offline (nepripojený) KAMENAK

Dobrý deň,

mám otázku ak nám nainštalujú novú ERP môžeme používať ešte do 31.12.2011 starú pokladňu bez fiškalizácie alebo hneď v deň inštalovania novej používať túto? Našla som odpovede že môžem používať starú ale niekde som čítala že už musím hneď použiť novú - možem dostať pokutu. Tak som z toho zmätená. Jedná sa o maloobchodný predaj.

Díky za Vaše názory

Ďakujem
0 0
kezeso kezeso

kezeso je offline (nepripojený) kezeso

obchodník
Všetko závisí od toho, či starú pokladňu odhlásiš na daňovom úrade. Ak ano, musíš používať novú fiskalizovanú.
0 0
latka latka

latka je offline (nepripojený) latka

Dobrý večer,chcela by som sa informovať, vychádza mi to tak, že ked mam 5 ERP musím každý deň urobi 5krát zápis 261/211 a 211erp/261 ráno , potom zaevidovať uzávierku spôsobom 211erp/602,321,324.. a potom večer .odvod tržby 261/211erp a 211/261?????? Musím ???? Nie je nejaký spôsob zjednodušenia totho množstva zápisov? Musím účtovať denne ? keďže sa pri uzávierke vynuluje erp.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať