Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Téma je uzavretá.
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Tiež tvrdím presne to isté ako Aljok. Za 3 roky využívania podávania so ZEP a hlavne cez eDane som nezaznamenala ani jeden problém. Vždy si kontrolujem poctivo aj Potvrdenky, ktoré ma len usvedčia, že všetko prebehlo tak ako malo. Je to jednoducho druh komfortu takéto podávania.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
len uvažujem,.. ak sa mi klienti z EZU "preklopia" na eDane, tak mi nemôže automaticky vzniknúť povinnosť podať do 5-tich dní krycie listy, dohoda v EZU bola predsa iná.....nemám ZEP, o tomto som sa nikde nedočítal, ....alebo som zle hľadal,.....alebo ani tí diletanti hore to ešte nerozoberali.........

a ktým potvrdenkám z eTaxu: nedajú sa vytlačiť (resp.dajú ale krkolomne) , nedajú sa uložiť na môj disk, tak ako to bolo pri EZU !
1 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
pár postrehov-skúseností
eDane - potvrdenku si vytlačím už pri , resp. po odoslaní cez eDane, dám OK na ponúknutú možnosť.
v eTaxe už len skontrolujem, či mi akceptovalo podanie, už netlačím nič.
Chcem však upozorniť na svoj problém pri rolovaní myšou.......treba dávať pozor, aby ste nezmenili DIČ.
Poslala som dva razy chybne formulár so správnymi údajmi a názvom firmy na inú firmu, lebo pre eDane je podstatné DIČ
a to som rolovaním neúmyselne zmenila. Takže na toto treba dávať pozor.
EZU mám tiež, ale tam viem len načítať hotové .xml, neviem ho editovať.
Alebo ho musím natypovať ručne celé. Ja som však chcela kombináciu - načítať .xml, a v prípade chyby ručne v EZU opraviť priamo na formulári..........to som však nenašla cestu.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Aj ja si vytlačím Potvrdenku o podaní. Vediem si zvlášť prehľadnú evidenciu v tabuľke a značím si ku každému podaniu dátum akceptácie. Takto to viem v prípade potreby spätne vo veľkom počte podaní ľahko nájsť.
Tiež si na rolovanie dávam pozor.....
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
potvrdenka o podaní z eDaní nemá žiadnu váhu (bez ZEPu), dôležitý je akceptačný list...........to len mimochodom.....podať z aDaní je jedna vec a prijatie do systému eTax je vec druhá.......
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

KEJKA Pozri príspevok
pár postrehov-skúseností
eDane - potvrdenku si vytlačím už pri , resp. po odoslaní cez eDane, dám OK na ponúknutú možnosť.
v eTaxe už len skontrolujem, či mi akceptovalo podanie, už netlačím nič.
Chcem však upozorniť na svoj problém pri rolovaní myšou.......treba dávať pozor, aby ste nezmenili DIČ.
Poslala som dva razy chybne formulár so správnymi údajmi a názvom firmy na inú firmu, lebo pre eDane je podstatné DIČ
a to som rolovaním neúmyselne zmenila. Takže na toto treba dávať pozor.
EZU mám tiež, ale tam viem len načítať hotové .xml, neviem ho editovať.
Alebo ho musím natypovať ručne celé. Ja som však chcela kombináciu - načítať .xml, a v prípade chyby ručne v EZU opraviť priamo na formulári..........to som však nenašla cestu.
po načítaní xml. súboru si automaticky opravujem doklad, bez akýchkoľvek problémov
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

ale dá sa spätne pozrieť, ako vyzerá podané daňové priznanie? to mi v eDane jednoznačne chýba.... alebo to iba neviem?
0 0
mariana11 mariana11

mariana11 je offline (nepripojený) mariana11

Ak nemám ZEP, tak som mala doteraz dve možnosti posielania dokumentov elektronicky.
1. Cez EZU. Stačilo poslať a bolo vybavené.
2. Cez eTax. Ale bolo to len na základe dohody o posielaní bez ZEP, preto bolo treba doručiť prvú stranu.

Cez eDane som ja bez ZEP nemohla posielať elektronicky. Mohla som si akurát vložiť súbor z účtovného programu. Nechať skontrolovať a vytlačiť.

Je to tak, alebo sa v niečom mýlim?

Od 1.12. budem teda môcť naďalej využívať Posielanie cez eTax s tým, že bude treba doručiť 1. stranu ?
A ako je uvedené na stránke daňového úradu, že z EZU budeme presunutí na eDane. Vraj doručia návod ako nainštalovať eDane. Ja návod na inštaláciu nepotrebujem. Mám ho nainštalovaný, ale bez ZEP nemôžem zatial posielať. Tak predpokladám, že od 1.12. sa bude dať posielať aj bez ZEP a snáď to bude tak, že nebude treba doručovať 1. stranu.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Finančné riaditeľstvo SR oznamuje všetkým používateľom systému EZU (elektronický zber údajov), že od 1. decembra 2012 bude ukončené vydávanie identifikátorov a elektronické podávanie dokumentov prostredníctvom aplikácie EZU.

Všetci súčasní používatelia aplikácie EZU budú automaticky presunutí do existujúcich systémov elektronickej komunikácie (eDane).

V súvislosti s touto zmenou bude potrebné, aby si všetci presunutí používatelia z aplikácie EZU nainštalovali do svojich počítačov aplikáciu eDane, ktorá je k dispozícii na internetovej stránke finančnej správy www.financnasprava.sk pre rôzne platformy operačných systémov.

Všetkým používateľom aplikácie EZU, ktorú používali ku komunikácii so správcom dane, bude v najbližších dňoch do ich e-mailovej schránky zaslaná podrobná informácia, ktorá bude obsahovať postup, ako si aplikáciu eDane nainštalovať.

Finančné riaditeľstvo SR týmto krokom zjednocuje spôsob elektronickej komunikácie a spôsob elektronického podávania dokumentov. Nový spôsob komunikácie bude jednotný, nediskriminačný, jednoduchší a bezplatný pre všetky subjekty komunikujúce s FS SR elektronicky.


Toľko oznam na stránke finančnej správy.
2 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

mariana11 Pozri príspevok
Ak nemám ZEP, tak som mala doteraz dve možnosti posielania dokumentov elektronicky.
1. Cez EZU. Stačilo poslať a bolo vybavené.
2. Cez eTax. Ale bolo to len na základe dohody o posielaní bez ZEP, preto bolo treba doručiť prvú stranu.

Cez eDane som ja bez ZEP nemohla posielať elektronicky. Mohla som si akurát vložiť súbor z účtovného programu. Nechať skontrolovať a vytlačiť.

Je to tak, alebo sa v niečom mýlim?

Od 1.12. budem teda môcť naďalej využívať Posielanie cez eTax s tým, že bude treba doručiť 1. stranu ?
A ako je uvedené na stránke daňového úradu, že z EZU budeme presunutí na eDane. Vraj doručia návod ako nainštalovať eDane. Ja návod na inštaláciu nepotrebujem. Mám ho nainštalovaný, ale bez ZEP nemôžem zatial posielať. Tak predpokladám, že od 1.12. sa bude dať posielať aj bez ZEP a snáď to bude tak, že nebude treba doručovať 1. stranu.
aj ja tak trochu dúfam, že sa to bude dať posielať bez doručovania prvej strany, lebo to tu ešte len bude problémov... aspoň za tých pár rokov, čo "fungoval" systém eDane, táto firma dokázala, ako sa dá veľa vecí pokaziť....
0 0
AdaMtiM AdaMtiM

AdaMtiM je offline (nepripojený) AdaMtiM

Písala som do inej témy ale dám to sem:
Ale ak dobre čítam: zatiaľ nie je povinné podávanie priznaní elektronicky - okrem súhrnného výkazu. Ten podávam tak raz za rok ... ešte cez prvú dohodu z roku pána xy - keď zo zákona začalo byť povinné podávanie SV elektronicky. Nič iné okrem SV nepodávam elektronicky ani teraz. Chcem sa spýtať - ak budem musieť podať SV po 1.12.2012 musím cez e-Dane /to už bude spoplatnené a ak to nebudem mať zaplatené - nebude sa dať podať elektronicky SV? / ? Och ja toto tak neznášam tieto výmysly .. Hoc mám ZEP - nenahlásila som to DÚ a neposielam nič okrem SV elektronicky - lebo ja si to neviem nainštalovať /totálny PC analfabet som ..../ a nikto z kolegov nie je ochotný mi to nainštalovať. Takže teraz mám dilemu ohľadom SV...ako budem posielať po 1.12.?
TEda SV som posielala tak, že som 1 stranu doručovala na DU v papierovej forme....
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
AdaMtiM Pozri príspevok
Písala som do inej témy ale dám to sem:
Ale ak dobre čítam: zatiaľ nie je povinné podávanie priznaní elektronicky - okrem súhrnného výkazu. Ten podávam tak raz za rok ... ešte cez prvú dohodu z roku pána xy - keď zo zákona začalo byť povinné podávanie SV elektronicky. Nič iné okrem SV nepodávam elektronicky ani teraz. Chcem sa spýtať - ak budem musieť podať SV po 1.12.2012 musím cez e-Dane /to už bude spoplatnené a ak to nebudem mať zaplatené - nebude sa dať podať elektronicky SV? / ? Och ja toto tak neznášam tieto výmysly .. Hoc mám ZEP - nenahlásila som to DÚ a neposielam nič okrem SV elektronicky - lebo ja si to neviem nainštalovať /totálny PC analfabet som ..../ a nikto z kolegov nie je ochotný mi to nainštalovať. Takže teraz mám dilemu ohľadom SV...ako budem posielať po 1.12.?
TEda SV som posielala tak, že som 1 stranu doručovala na DU v papierovej forme....
Ty máš ZEP ?
Však môžeš podávať cez eDane bez problémov. A nemusíš nič dokladať.... Ak na DÚ nemáš dohodu o podávaní so ZEP, toto sa dá zmeniť a budeš pripravená...
Kontaktuj Domenico.office, poradí ti s inštaláciou....
1 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Economic Pozri príspevok
Finančné riaditeľstvo SR oznamuje všetkým používateľom systému EZU (elektronický zber údajov), že od 1. decembra 2012 bude ukončené vydávanie identifikátorov a elektronické podávanie dokumentov prostredníctvom aplikácie EZU.

Všetci súčasní používatelia aplikácie EZU budú automaticky presunutí do existujúcich systémov elektronickej komunikácie (eDane).

V súvislosti s touto zmenou bude potrebné, aby si všetci presunutí používatelia z aplikácie EZU nainštalovali do svojich počítačov aplikáciu eDane, ktorá je k dispozícii na internetovej stránke finančnej správy www.financnasprava.sk pre rôzne platformy operačných systémov.

Všetkým používateľom aplikácie EZU, ktorú používali ku komunikácii so správcom dane, bude v najbližších dňoch do ich e-mailovej schránky zaslaná podrobná informácia, ktorá bude obsahovať postup, ako si aplikáciu eDane nainštalovať.

Finančné riaditeľstvo SR týmto krokom zjednocuje spôsob elektronickej komunikácie a spôsob elektronického podávania dokumentov. Nový spôsob komunikácie bude jednotný, nediskriminačný, jednoduchší a bezplatný pre všetky subjekty komunikujúce s FS SR elektronicky.


Toľko oznam na stránke finančnej správy.
aj ja mám nainštalované eDane, pri jednom zákaznikovi ich používam... ale ak budem musieť znovu podávať krycí list ku každému podanému dokladu (nemám ZEP), tak ďakujem pekne za takýto komfort.... jednoducho, ak si niekto zvykol na EZU, nemôže mať chuť sa vrátiť na eDane, jedine ak by ich od základu prepracovali, ale o tom som sa nikde nedočítala...

a ešte ma v tom ozname mätie, že neviem čo sa stane, ak náhodou u niektorých zákazníkov nemám uzavretú dohodu... a čo so zákazníkmi, u ktorých mám uzavretú dohodu a aj vybavené EZU? aké údaje budem používať... ?
ten oznam je vlastne o ničom.... nainštalovať program eDane je smiešna vec.... ja potrebujem vedieť, čo bude pre mňa znamenať to preklopenie z EZU do eDane v jednotlivých prípadoch.... tieto informácie sú oveľa dôležitejšie ... som zvedavá kedy ich zverejnia.... dúfam že nie 1.12. a nám ostanú iba oči pre plač.... alebo budeme podávať súhrnné výkazy, priznania , mesačné prehľady v papierovej forme....
Naposledy upravil JAJA11 : 20.11.12 at 09:54 Dôvod: doplnenie
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

AdaMtiM Pozri príspevok
Písala som do inej témy ale dám to sem:
Ale ak dobre čítam: zatiaľ nie je povinné podávanie priznaní elektronicky - okrem súhrnného výkazu. Ten podávam tak raz za rok ... ešte cez prvú dohodu z roku pána xy - keď zo zákona začalo byť povinné podávanie SV elektronicky. Nič iné okrem SV nepodávam elektronicky ani teraz. Chcem sa spýtať - ak budem musieť podať SV po 1.12.2012 musím cez e-Dane /to už bude spoplatnené a ak to nebudem mať zaplatené - nebude sa dať podať elektronicky SV? / ? Och ja toto tak neznášam tieto výmysly .. Hoc mám ZEP - nenahlásila som to DÚ a neposielam nič okrem SV elektronicky - lebo ja si to neviem nainštalovať /totálny PC analfabet som ..../ a nikto z kolegov nie je ochotný mi to nainštalovať. Takže teraz mám dilemu ohľadom SV...ako budem posielať po 1.12.?
TEda SV som posielala tak, že som 1 stranu doručovala na DU v papierovej forme....
tento systém zostáva, v tomto prípade sa nič nemení...
1 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

ekopo Pozri príspevok
a ktým potvrdenkám z eTaxu: nedajú sa vytlačiť (resp.dajú ale krkolomne) , nedajú sa uložiť na môj disk, tak ako to bolo pri EZU !
Nerozumiem prečo máš s tým problém. Ja tlačím potvrdenky aj akceptácie bežne a bez problémov. Je tam aj možnosť ich uloženia, ale keďže potvrdenia prikladám k jednotlivým DP, tak ich neukladám.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Aljok Pozri príspevok
Nerozumiem prečo máš s tým problém. Ja tlačím potvrdenky aj akceptácie bežne a bez problémov. Je tam aj možnosť ich uloženia, ale keďže potvrdenia prikladám k jednotlivým DP, tak ich neukladám.
a ako sa tlačia potvrdenky a akceptácie z eDane? ja to dodnes neviem... ak omylom stlačím potvrdenie bez tlače, tak sa už k nim neviem dostať.... teda len cez kopírovanie do wordu, ale to už je doklad, ktorým nič nedokážem....
0 0
Anelas Anelas

Anelas je offline (nepripojený) Anelas

Ja si potvrdenku o odoslaní pekne skopírujem do wordu, vytlačím a priložím k priznaniu. Tiež si každú ukladám do počítača. Aj takáto potvrdenka ti pomôže, pretože má pridelené číslo, podľa ktorého oni podanie nájdu. Už som posielala takúto akceptáciu na daňové úrady viackrát, pretože nevedeli podané priznania/prehľady nájsť a vždy to bolo dostačujúce. Akceptáciu si potom tlačím cez Portál Finančného riaditeľstva - tam ti príde informácia jednak o podaní a aj o jeho akceptácii.
0 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

JAJA11 Pozri príspevok
a ako sa tlačia potvrdenky a akceptácie z eDane? ja to dodnes neviem... ak omylom stlačím potvrdenie bez tlače, tak sa už k nim neviem dostať.... teda len cez kopírovanie do wordu, ale to už je doklad, ktorým nič nedokážem....
Netlačím potvrdenie o podaní z eDane. To nič nedokazuje. Tlačím si len z eTaxu potvrdenia o prijatí a akceptovaní. Tlačím preto, lebo ako im migrujú dáta z jedného systému do druhého a naspäť, tak mám info, že sa strácajú (alebo len nezobrazujú?). Preto prikladám vytlačené potvrdenia k jednotlivým DP, prehľadom... aby mal klient všetko po ruke pri príp. kontrole aj keď mu už nebudem spracovávať účto ja.
0 0
AdaMtiM AdaMtiM

AdaMtiM je offline (nepripojený) AdaMtiM

volala som práve s daňovým riaditeľstvom - vraj o spoplatenení e-dane nič nevedia /zrejme výmysel ? / a vraj ak mám dohodu z r. 2010 o zasielaní elektronicky /ten môj spomínaný súhrnný výkaz/ vraj môžem cez e-dane posielať všetky priznania a tlačivá a to aj bez ZEPu..... tak ja už fakt neviem, nikdy som to neskúšala - SV som posielala cez ich stránku drsr /tuším cez e-Tax/ . A teda teta mi potvrdila, že zatiaľ legislatívne platí termín všetko elektronicky /dph-ci/ od 1.1.2013 - neviem prečo som bola v tom, že sa to už posunulo od 1.1.2014 ale nie
0 0
Načítať ďalšie