Economic
Máš registráciu na stránke drsr.sk ? Ak áno, tak si vytlač registračný formulár a zájdi na DÚ. Ak robíš účtovníctvo externe pre iné firmy za každú firmu budeš potrebovať plnú moc na elektronické doručovanie a kópiu buď výpisu z OR alebo živnostenského. A keď toto máš oslovíš registračnú autoritu a tá Ti podľa svojich možností aj priamo u teba vystaví kvalifikovaný certifikát, vysvetlí, nainštaluje potrebné dokumenty. Ak robíš účtovníctvo pre jednu sro, v ktorej si zamestnaná, tiež potrebuješ od konateľa PM a kópiu výpisu z OR.
Nie, nie som ešte nikde registrovaná. Čiže začať musím daňovým úradom. Toto som si prečítala na drsr:
A) Získanie prístupu k Autorizovaným elektronickým službám
Pre získanie prístupu k Autorizovaným elektronickým službám je nevyhnutnou podmienkou:
1. registrácia používateľa pre vstup do autorizovanej zóny portálu
Pri registrácii uvedie používateľ svoje základné identifikačné údaje (napr. meno, priezvisko, adresa, rodné číslo/číslo pasu), kontaktné údaje (napr. telefónne číslo, fax, e-mailová adresa) a autentifikačné údaje (heslo, osobný identifikačný kód, kontrolná otázka a odpovede v prípade požiadavky na generovanie nového hesla). Výsledkom registrácie je pridelenie ID používateľa, ktoré sa použije ako prihlasovací údaj na vstup do autorizovanej zóny portálu. Používateľovi je automaticky generovaný Registračný formulár používateľa vo formáte PDF. Tento dokument je odoslaný spolu s potvrdením o realizovanej registrácii na e-mailovú adresu používateľa, ktorú uviedol pri vyplňovaní registračného formulára.
Registračný formulár používateľa
2. autorizácia používateľa na overenie oprávnenia konať pri využívaní AES
Autorizácia predstavuje proces overenia oprávnenia registrovaného používateľa konať v mene daňového subjektu alebo za daňový subjekt pred správcom dane pri využívaní Autorizovaných elektronických služieb. Pri autorizácii používateľa na miestne príslušnom daňovom úrade je potrebné predložiť nasledovné doklady:
* osobný identifikačný doklad (občiansky preukaz, pas),
* Registračný formulár používateľa v listinnej forme (viď registrácia používateľa pre vstup do autorizovanej zóny portálu),
* živnostenský list, výpis z obchodného registra alebo iného obdobného registra,
* plnomocenstvo na využívanie Autorizovaných elektronických služieb v prípade, ak si daňový subjekt zvolí zástupcu v súlade s ustanovením § 9 ods. 3 zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov, (odporúčaný vzor plnomocenstva pre PO)
* Dohodu o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, uzavretú podľa § 20 ods. 8 zákona č. 511/1992 Zb. v znení neskorších podpisov (dohoda_ek.pdf) v prípade, ak si autorizovaný používateľ zvolí možnosť podávania písomností elektronickými prostriedkami bez zaručeného elektronického podpisu (viď pravidlá zasielania elektronických dokumentov)
Z tohoto mi nie je jasné, kde získam autentifikačné údaje, o ktorých sa tu píše. Predpokladám, že najprv treba ísť osobne na DU?