Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Usporiadat
Téma je uzavretá.
jozka56 jozka56

jozka56 je offline (nepripojený) jozka56

tak to som si istá, vôbec nepochybujem
0 0
salka salka

salka je offline (nepripojený) salka

ja som v pondelok zbehla na DÚ nech mi pracovníčka "odobrí" pripravené doklady a povedala, že sa práve vrátila zo školenia...že mám vyčkať s podaním "dohody" lebo bude nová a nebude treba doklady zasielané elektronicky nosiť na DÚ osobne a nebude nutný ani ZEP...takže vraj mám čas a od 2.1. pracujú, stačí keď prídem potom
7 0
salka salka

salka je offline (nepripojený) salka

...ešte som zabudla...že tie staré dohody sa budú rušiť...
3 0
katkup katkup

katkup je offline (nepripojený) katkup

zdravim, ja som tiez pripad ako Janinkaaa a tiez som v tomto smere novacik, lebo nasa firma nepodava SV a tak az teraz sme zacali riesit elekt. podpis. Citam okolo toho ale nenasla som radu v takomto pripade a viem, ze tu je kopec mudrych hlav
Sme firma, kde majitel ma XY firiem, registrovanych pod roznymi DU a sme 4 uctovnicky - budeme si poziciavat medzi sebou USB s el. podpisom, pricom kazda ma xx jeho firiem na starosti. Bol nam zriadeny el.podpis a nainstalovana aplikacia do pocitaca.
-teraz nevieme, ci staci aby sef siel iba na 1DU alebo musi ist na vsetky tie DU a nahlasit sa tam?
- Ake doklady potrebuje?
- taktiez ked som pozerala tu registraciu, tak sa tam mam ja registrovat ako uctovnicka, alebo v mene firmy so sefovym menom?
Dakujem krasne za odpoved a ospravedlnujem sa, ak tato otazka tu uz bola, ale naozaj som hladala
0 0
Xantypa Xantypa

Xantypa je offline (nepripojený) Xantypa

Súhlasím so "salkou". Ja som bola tiež dnes na daňovom úrade, povedali mi že na stránkach www.drsr.sk budú nové pokyny na registráciu. Keby sa to urobilo teraz, tak sa bude musieť registrácia robiť znovu a po novom. Včera boli na školení.... sami nevedia ako to bude ďalej.... majú dostať metodické usmernenia.... má vyjsť nejaký "brožúra" .... na daňovom boli z toho tiež úplne mimo :-(
Takže som sa rozhodla, že budem čakať.....
A tiež som sa dozvedela, že zaručený el.podpis sa bude platiť.... povedala mi, že cca 80 eur ročne :-(
Keďže robím aj účtovníctvo viacerým organizáciám, bude aj nový systém priraďovania organizácií k registrovanému užívateľovi. Nezostáva nám teda nič iné len čakať.
Prajem pekný deň a pevné nervy!!!!
6 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
katkup Pozri príspevok
zdravim, ja som tiez pripad ako Janinkaaa a tiez som v tomto smere novacik, lebo nasa firma nepodava SV a tak az teraz sme zacali riesit elekt. podpis. Citam okolo toho ale nenasla som radu v takomto pripade a viem, ze tu je kopec mudrych hlav
Sme firma, kde majitel ma XY firiem, registrovanych pod roznymi DU a sme 4 uctovnicky - budeme si poziciavat medzi sebou USB s el. podpisom, pricom kazda ma xx jeho firiem na starosti. Bol nam zriadeny el.podpis a nainstalovana aplikacia do pocitaca.
-teraz nevieme, ci staci aby sef siel iba na 1DU alebo musi ist na vsetky tie DU a nahlasit sa tam?
- Ake doklady potrebuje?
- taktiez ked som pozerala tu registraciu, tak sa tam mam ja registrovat ako uctovnicka, alebo v mene firmy so sefovym menom?
Dakujem krasne za odpoved a ospravedlnujem sa, ak tato otazka tu uz bola, ale naozaj som hladala
Keď máte už ZEP vybavený, tak za každú PO treba kópia výpisu z OR + registračný formulár osoby, ktorá bude podávať. Ku každej jednej PO bude urobená väzba. Ak je ZEP na konateľa a on je štatutár všade, ak ide odn so všetkými tými firmami na DÚ. To asi máte rôzne sídla ? Ale na niektoré DÚ to stačí poslať. To si radšej preverte, kde na ktorom DÚ to v prípade ZEP ako chcú..... Takto by sa to tvárilo, ako keby to podpisoval šéf.
Ak by ste sa registrovali ako účtovníčky, tak každej jednej by musel konateľ dať plnú moc. Zatiaľ overenú.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Xantypa Pozri príspevok
Súhlasím so "salkou". Ja som bola tiež dnes na daňovom úrade, povedali mi že na stránkach www.drsr.sk budú nové pokyny na registráciu. Keby sa to urobilo teraz, tak sa bude musieť registrácia robiť znovu a po novom. Včera boli na školení.... sami nevedia ako to bude ďalej.... majú dostať metodické usmernenia.... má vyjsť nejaký "brožúra" .... na daňovom boli z toho tiež úplne mimo :-(
Takže som sa rozhodla, že budem čakať.....
A tiež som sa dozvedela, že zaručený el.podpis sa bude platiť.... povedala mi, že cca 80 eur ročne :-(
Keďže robím aj účtovníctvo viacerým organizáciám, bude aj nový systém priraďovania organizácií k registrovanému užívateľovi. Nezostáva nám teda nič iné len čakať.
Prajem pekný deň a pevné nervy!!!!
Môžeš upresniť Tvoju vetu, kde píšeš, že si sa dozvedela že ZEP sa bude platiť cca 80.- Eur ročne ? Ročný poplatok je 26.- Eur. Len prvý krát keď si vybavuješ kvalifikovaný certfikát, tak platíš aj za bezpečné zariadenie, ktoré Ti slúži na niekoľko rokov. Takže tá info podľa mňa nie je správna. ZEP-y sa dajú sa vybaviť na rok, dva roky, tri roky.
0 0
Xantypa Xantypa

Xantypa je offline (nepripojený) Xantypa

Ani ja som tomu dobre nerozumela. Na DÚ mi povedali, že za zriadenie ZEP budem platiť 80 eur. Tento poplatok bude ročný, takže každý rok 80 eur. Tak mi to povedali.... ale ako hovorím, moc toho teda nevedeli.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Zadaj si do googla : registračná autorita /zadaj miesto kde pôsobíš/ Určite nájdeš webovú stránku a tam sa dočítaš všetko presne. Nedávaj na info z DÚ už viem aj ja že strašne zavádzajú a podávajú nepravdivé informácie. Ročný poplatok je 26.- Eur nie 80.- Sme mobilná RA a preto Ti to viem presne povedať.
0 0
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

Dobrý deň, čítam túto tému pravidelne. Po "zrelej" úvahe som sa rozhodla zriadiť si ZEP. Nemám chuť čakať na nové dohody, nové usmernenia a podobne. Ten ročný poplatok 26,- Eur mi za ten kľud stojí. Chcela by som sa len spýtať, či môj postup bude správny.
Robím účto pre viaceré firmy. Nabudúci týždeň príde ku mne pán, ktorý mi nainštaluje všetky potrebné veci k ZEPU. Ja potom registrujem cez portál drsr každú firmu, tento vyplnený registračný formulár vytlačím, vezmem výpis z ORSR, (v prípade SZČO živnostenský list?), overené splnomocnenie, a pôjdem s tým na DÚ.
A to je všetko?
A čo v prípade spoločnosti, kde máme pre podávanie SV podpísanú starú dohodu? V tomto prípade len treba zaniesť splnomocnenie a oznámenie, že uvedená spoločnosť bude používať ZEP?
Ďakujem za odpovede
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

dogicka Pozri príspevok
Dobrý deň, čítam túto tému pravidelne. Po "zrelej" úvahe som sa rozhodla zriadiť si ZEP. Nemám chuť čakať na nové dohody, nové usmernenia a podobne. Ten ročný poplatok 26,- Eur mi za ten kľud stojí. Chcela by som sa len spýtať, či môj postup bude správny.
Robím účto pre viaceré firmy. Nabudúci týždeň príde ku mne pán, ktorý mi nainštaluje všetky potrebné veci k ZEPU. Ja potom registrujem cez portál drsr každú firmu, tento vyplnený registračný formulár vytlačím, vezmem výpis z ORSR, (v prípade SZČO živnostenský list?), overené splnomocnenie, a pôjdem s tým na DÚ.
A to je všetko?
A čo v prípade spoločnosti, kde máme pre podávanie SV podpísanú starú dohodu? V tomto prípade len treba zaniesť splnomocnenie a oznámenie, že uvedená spoločnosť bude používať ZEP?
Ďakujem za odpovede
Ja som neregistrovala kazdu firmu. Firmy z ktorymi som nemala zatial spravenu vazbu, mi priniesli splnomocnenie overene notarom. Zatial som takto dala spravit vazbu jednej firme, kde konatel, kedze maju sidlo mimo firmy, zaniesol splnomocnenie mnou podpisane, ze plnu moc prijimam+moj registracny formular+kopiu vypisu z OR na svoj DU a tam s nim spisali zapisnicu a do hodiny bola vytvorena vazba. U dalsich firiem sa tam chystam ja, budem mat plnu moc overenu notarom+svoj registracny formular+kopiu ich vypisu z OR a ja spisem zapisnicu.
Z dvoma firmami som mala spisanu dohodu, tak to som na stranke drsr.sk v el.podatelni oznacila ze chcem podavat so ZEP, nic som nikde nenosila.
1 0
VieraPopluharova VieraPopluharova

VieraPopluharova je offline (nepripojený) VieraPopluharova

Teda ak dobre rozumiem ak budem mať ZEP, len na el. podatelni pridam subjekty a nemusim nikde nič nosiť?
0 0
hapeti hapeti

hapeti je offline (nepripojený) hapeti

VieraPopluharova Pozri príspevok
Teda ak dobre rozumiem ak budem mať ZEP, len na el. podatelni pridam subjekty a nemusim nikde nič nosiť?
Áno, presne tak. Takto to bolo povedané aj pre mňa v utorok na DÚ.
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

VieraPopluharova Pozri príspevok
Teda ak dobre rozumiem ak budem mať ZEP, len na el. podatelni pridam subjekty a nemusim nikde nič nosiť?
ja som pisala, len o tych u ktorych mam spravenu vazbu. Ale neviem ako to bude od 1.1.2011 s tymi uplne novymi.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
dogicka Pozri príspevok
Dobrý deň, čítam túto tému pravidelne. Po "zrelej" úvahe som sa rozhodla zriadiť si ZEP. Nemám chuť čakať na nové dohody, nové usmernenia a podobne. Ten ročný poplatok 26,- Eur mi za ten kľud stojí. Chcela by som sa len spýtať, či môj postup bude správny.
Robím účto pre viaceré firmy. Nabudúci týždeň príde ku mne pán, ktorý mi nainštaluje všetky potrebné veci k ZEPU. Ja potom registrujem cez portál drsr každú firmu, tento vyplnený registračný formulár vytlačím, vezmem výpis z ORSR, (v prípade SZČO živnostenský list?), overené splnomocnenie, a pôjdem s tým na DÚ.
A to je všetko?
A čo v prípade spoločnosti, kde máme pre podávanie SV podpísanú starú dohodu? V tomto prípade len treba zaniesť splnomocnenie a oznámenie, že uvedená spoločnosť bude používať ZEP?
Ďakujem za odpovede
Nemusíš vystavovať registračný formulár na každú firmu zvlášť. Len sebe urobíš registráciu.
Každá firma : Tvoj registračný formulár + kópia OR alebo živnostenský + plná moc na elektronické podávanie na Teba.
Toto doručíš na DÚ.
Ak máš starú dohodu, tak sa dá na portáli zmeniť na doručovanie so ZEP. Väzbu urobia automaticky.
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
VieraPopluharova Pozri príspevok
Teda ak dobre rozumiem ak budem mať ZEP, len na el. podatelni pridam subjekty a nemusim nikde nič nosiť?
Ak máš ZEP, všetko zasielaš elektronicky a nič nemusíš dokladať v papieri..
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Odpoveď DR SR z dnešného dňa (24/11):

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len daňový poriadok) vymedzuje v ustanovení § 14 okruh osôb, ktoré sú povinné doručovať podania finančnej správe elektronickými prostriedkami podľa § 13 ods. 5. Daňový poriadok v ustanovení § 13 ods.5 stanovuje, že podanie urobené elektronickými prostriedkami sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne, ktorú prevádzkuje finančné riaditeľstvo alebo prostredníctvom elektronickej podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom osoby, ktorá ho podáva. Ak daňový subjekt chce doručovať správcovi dane písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Dohoda obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania elektronického podania a spôsob preukazovania doručenia. Podrobnosti o elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb uverejní finančné riaditeľstvo na svojom webovom sídle.
V súčasnosti zatiaľ nie je možné uzatvoriť so správcom dane dohodu podľa daňového poriadku, preto Vám odporúčame sledovať na internetovej stránke daňového riaditeľstva komunikačnú kampaň, ktorá bude spustená k danej problematike.

Váš dopyt:
Dobry den, na portale www.drsr.sk je v sekcii Elektronicka komunikácia uverejnena Dohoda o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, uzavretú podľa § 20 ods. 8 zákona č. 511/1992 Zb. v znení neskorších podpisov (dohoda_ek.pdf) v prípade, ak si autorizovaný používateľ zvolí možnosť podávania písomností elektronickými prostriedkami bez zaručeného elektronického podpisu .

Kedy bude mozne uzatvorit zo spravcom dane dohodu podla novelizovaneho znenia Zakona 563/2009 Z. z. o sprave daní (danovy poriadok) ?

Dakujem.


P.S. Kľudne mohli napísať: "Sami nevieme"
17 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

P.P.S. a k tomu ešte "veď času dosť, ta ne?"
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Johanka Pozri príspevok
Odpoveď DR SR z dnešného dňa (24/11):...Podrobnosti o elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb uverejní finančné riaditeľstvo na svojom webovom sídle.
V súčasnosti zatiaľ nie je možné uzatvoriť so správcom dane dohodu podľa daňového poriadku, preto Vám odporúčame sledovať na internetovej stránke daňového riaditeľstva komunikačnú kampaň, ktorá bude spustená k danej problematike....


P.S. Kľudne mohli napísať: "Sami nevieme"

A to ako chcú tú haldu daňovníkov povinných podávať elektronicky stihnúť registrovať a spisovať dohody? Mediálna kampaň mala prebiehať minimálne polroka, neskutočné......
4 0
calawen calawen

calawen je offline (nepripojený) calawen

no ja dúfam, že staré dohody sa nerušía, lebo inak ma asi porazí... lebo na ZEP nájdem prostriedky až niekedy v 3-4/2012...
1 0
Načítať ďalšie