KlaudiaKK
Bože ľudia, mne je dnes úplne do plaču ! Ráno som bola na daňáku s tým, že opýtam sa ako to mám teda najjednoduchšie registrovať - mám 5 klientov ktorý budú musieť podávať elektronicky + 5 splnomocnení . Zatiaľ som nezačala vybavovať ZEP a ani nebudem lebo :
po prvé:
pani na DU mi povedala, že aj tak od 1.1.2012 nemôže jeden človek zastupovať 5 subjektov . Neviem prečo ? Vraj toto akosi vypadlo z novelizácie takže keď teraz vybavím ZEP a komunikáciu so zaručeným podpisom - nemôžem ju používať od januára 2012 lebo bude pre tých 5 chudákov neplatná ! Som z toho úplný cvok - narychlo vybavím po 13.12.2011 dohody bez zaručeného podpisu a budem chodiť aj tak každý mesiac na daňák k potvrdenkami o elektronickom podaní. Hrozné ! Ja už ani nemám chuť pracovať v tejto oblasti.
po druhé :
ZEP ma vyjde cce 150,- éčok - podľa vyjadrenia istej firmy čo to poskytuje. A na čo mi bude ? Na nič - lebo podám si ja a ostatí 5 klienti aj tak ostanú v štichu.
Takže - zákony na odbúranie byrokracie sú v tomto štáte premakané, že by sa mohli od nás učiť. Toľko môj dnešný postreh . Idem si dať lexaurin na ukľudnenie a niečo vymyslím.
To nie je pravda ! Nedala Vám dobré informácie.
Vy predsa tých 5 subjektov nebudete zastupovať v daňovom konaní, ale iba pri elektronickej komunikácii. 150.- Eur je veľa, hľadaj lacnejšie možnosti pri vystavení ZEP. Sú....
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobudne účinnosť 1. januára 2012. Ustanovenie § 14 citovaného zákona vymedzuje okruh osôb, ktoré budú mať povinnosť doručovať podania daňovému orgánu elektronickými prostriedkami. Povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami podľa uvedeného ustanovenia zákona bude mať aj daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
Ako je uvedené v ustanovení § 9 ods. 2 daňového poriadku, daňový subjekt sa môže dať zastupovať zástupcom, ktorého si zvolí a ktorý koná v rozsahu plnomocenstva udeleného písomne alebo ústne do zápisnice u správcu dane.
V prípade, ak daňový subjekt udelil plnomocenstvo zástupcovi na doručovanie podaní elektronickými prostriedkami a zástupca bude doručovať podania so zaručeným elektronickým podpisom, nemusí doručovať podania daňový subjekt.
Vychádzajúc z uvedeného, v prípade, ak Vám daňové subjekty udelili plnomocenstvo na doručovanie podaní elektronickými prostriedkami a tieto plnomocenstvá nebudú odvolané, budete môcť doručovať podania Vy ako zástupca za tieto daňové subjekty daňovému orgánu naďalej aj po 1.1.2012.
Váš dopyt:
Dobrý deň !
Pre oboznámení sa s daňovým poriadkom platným od 1. 1. 20112 má jednu otázku, pretože nie som si istá či tomu rozumiem dobre.
Podľa § 14 sú taxatívne vymedzené osoby, ktoré budú povinné DPH podávať elektronicky prostredníctvom ZEP.
Som externá účtovníčka /nie daňový poradca/ a mám cca 10 klientov, ktorí ma v zmysle doteraz platnej legislatívy splnomocnili len na elektronické podávanie za daňové subjekty. Za tieto subjekty bezproblémovo podávam daňové priznania elektronicky už teraz.
Je ešte dosť času na to, len aby som svojch klientov na to stihla pripraviť skôr a v predstihu píšem tento dotaz.
1. Plné moci udelené na elektronické podávanie za daňové subkjekty, ktoré mám od týchto klientov od 1. 1. 2012 mi už nebudú platiť ?
2. Bude musieť každý daňový subjekt /teda každý konateľ spoločnosti alebo fyzická osoba podnikateľ platiteľ DPH/ daňové priznanie podpisovať svojim zaručeným podpisom ? Čiče nebude možné, aby som za nich mohla podpisvoať a elektronicky podávať tieto DP od 1. 1. 2012 už ja ?