Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Téma je uzavretá.
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Ešte nejaké tipy pre Vás v danej problematike.

Portál daňovej správy nefungujeAk si daňový subjekt nemôže splniť svoju daňovú povinnosť z príčin na strane správcu dane, nemusí mať ešte hlavu v smútku, v daňovom poriadku je totiž vznik takýchto situácií ošetrený. Ak teda nemožno doručiť podanie do elektronickej podateľne z dôvodov na strane správcu dane, lehota sa považuje za zachovanú, ak je podanie doručené v najbližší nasledujúci pracovný deň po odstránení prekážok na strane správcu dane. Odporúča sa však nejakým spôsobom nakopírovať vzhľad obrazovky, ktorý hovorí o nefunkčnosti portálu v deň kedy sme si chceli daňovú povinnosť splniť (napr. stlačením klávesy PrntScr a následným uložením obrázka v skicári) a zaslať ho mailom s príslušným komentárom na adresu technickapodpora@drsr.sk, DR SR Vám vzápätí automaticky zašle potvrdenie Vášho e-mailu aj s uvedeným číslom udalosti, ktorým sa neskôr preukážete, že u Vás technická chyba nenastala. V prípade, ak z istých dôvodov nasledovný deň po odstránení prekážok na strane správcu nie ste schopný sám urobiť podanie daňového priznanie, odporúča sa napríklad zveriť svoj ZEP kolegovi, ktorý sa potom o podanie bude môcť postarať. Treba však pripomenúť, že uvedený postup sa aplikuje len na prípady, kedy je chyba na strane správcu dane a nie na prípady, kedy je chyba na strane daňového subjektu.

Súhrnný výkaz som podal včas, ale s neplatným ZEP
Môže sa stať aj prípad, že daňové priznanie je podané včas, no v dôsledku neplatnosti certifikátu ZEP nie je správcom dane akceptované. Za opätovne podaný súhrnný výkaz s už platným certifikátom podaný po lehote na podanie súhrnného výkazu správca dane podľa aktuálne platného daňového poriadku pôvodné podanie v lehote na podanie výkazu neakceptuje a je povinný vyrubiť pokutu za neskoré podanie. Zo strany daňovníka sa taketo zaobchádzanie môže zdať nespravodlivé a aj preto sa v najbližšej novele Daňového poriadku očakáva jeho doplnenie o inštitút chrániaci daňové subjekty v podobných prípadoch, kedy by takéto sankcie daňový subjekt platiť nemal.
13 0
Janinkaaa Janinkaaa

Janinkaaa je offline (nepripojený) Janinkaaa

Economic Pozri príspevok
Správne. PM Ti dá konateľ. Spolu s PM si zoberieš kópiu výpisu z OR na tú spoločnosť, za ktorú Ti urobia väzbu.
Len momentálne nespisujú žiadne dohody, pretože staré už nerobia a nové ešte nerobia. Údajne dnes sú alebo dnes boli na školení.... Budeš musieť čakať....
Či budú dávať nejaké tlačivo zatiaľ nevieme.
Všetko majú zverejniť na svojom portáli. Čiže musíme sledovať a čakať....
Ďakujem pekne za odpoveď.
Ešte mám otázku k plnej moci.

Ako má znieť text plnej moci ?

Konateľ mi na akú činnosť dáva plnú moc ?
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

jacekova Pozri príspevok
ak chceš ZEP, môžeš vybavovať už teraz, ale to aj čosi stojí (okrem prvotného poplatku ešte každoročne nejaké "drobné"...)
No až také drobné to nie sú, čo som zisťoval tak vybavenie ZEP u istej firmy stojí: na 1 rok = cca 85€, na 2 roky = cca 124€, na 3 roky = cca 146€
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Janinkaaa Pozri príspevok
Ďakujem pekne za odpoveď.
Ešte mám otázku k plnej moci.

Ako má znieť text plnej moci ?

Konateľ mi na akú činnosť dáva plnú moc ?
Predsa na elektronické podávanie správcovi dane v zmysle § 17a elektronickými prostriedkami
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Manual Pozri príspevok
No až také drobné to nie sú, čo som zisťoval tak vybavenie ZEP u istej firmy stojí: na 1 rok = cca 85€, na 2 roky = cca 124€, na 3 roky = cca 146€
Tak neviem z čoho sa taká cena skladá, ale samotná cena kvalifikovaného certifikátu na jeden rok je 26.- Eur u RA pre nemenovanú spoločnosť, ktorá je CA. Dvojročný = 26x2, trojročný 3x 26.- Eur. Treba si vyberať podľa ceny, podľa dostupnosti a podľa služieb, ktorá RA ďalej poskytuje. My napríklad pri využití služby inštalácie poskytujeme 24 hodinový hotline po telefone pri akomkoľvek probléme. Naši klienti toto veľmi oceňujú.
Raz si zakúpiš bezpečné zariadenie ktoré stojí cca 68.- Eur, prvotný náklad napríklad teda je 94.- Eur vrátane DPH. Cenu určuje certifikačná spoločnosť, pre ktorú jednotlivé registračné autority pracujú.

Cenu môže zvýšiť nejaký "balíček", kde môže byť aj cena inštalácie, eventuálneho zaškolenia. No viem aj autoritách, ktoré len vystavia certifikát a do videnia.... Žiadne zaškolenie, žiadne inštalácie.... Treba si vyberať... podľa poskytovania služieb, podľa referencií... podľa ceny... Videla som už aj cenníky úplne premrštenej ceny práve za inštaláciu.
0 0
KlaudiaKK KlaudiaKK

KlaudiaKK je offline (nepripojený) KlaudiaKK

Bože ľudia, mne je dnes úplne do plaču ! Ráno som bola na daňáku s tým, že opýtam sa ako to mám teda najjednoduchšie registrovať - mám 5 klientov ktorý budú musieť podávať elektronicky + 5 splnomocnení . Zatiaľ som nezačala vybavovať ZEP a ani nebudem lebo :
po prvé:
pani na DU mi povedala, že aj tak od 1.1.2012 nemôže jeden človek zastupovať 5 subjektov . Neviem prečo ? Vraj toto akosi vypadlo z novelizácie takže keď teraz vybavím ZEP a komunikáciu so zaručeným podpisom - nemôžem ju používať od januára 2012 lebo bude pre tých 5 chudákov neplatná ! Som z toho úplný cvok - narychlo vybavím po 13.12.2011 dohody bez zaručeného podpisu a budem chodiť aj tak každý mesiac na daňák k potvrdenkami o elektronickom podaní. Hrozné ! Ja už ani nemám chuť pracovať v tejto oblasti.
po druhé :
ZEP ma vyjde cce 150,- éčok - podľa vyjadrenia istej firmy čo to poskytuje. A na čo mi bude ? Na nič - lebo podám si ja a ostatí 5 klienti aj tak ostanú v štichu.
Takže - zákony na odbúranie byrokracie sú v tomto štáte premakané, že by sa mohli od nás učiť. Toľko môj dnešný postreh . Idem si dať lexaurin na ukľudnenie a niečo vymyslím.
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
KlaudiaKK Pozri príspevok
Bože ľudia, mne je dnes úplne do plaču ! Ráno som bola na daňáku s tým, že opýtam sa ako to mám teda najjednoduchšie registrovať - mám 5 klientov ktorý budú musieť podávať elektronicky + 5 splnomocnení . Zatiaľ som nezačala vybavovať ZEP a ani nebudem lebo :
po prvé:
pani na DU mi povedala, že aj tak od 1.1.2012 nemôže jeden človek zastupovať 5 subjektov . Neviem prečo ? Vraj toto akosi vypadlo z novelizácie takže keď teraz vybavím ZEP a komunikáciu so zaručeným podpisom - nemôžem ju používať od januára 2012 lebo bude pre tých 5 chudákov neplatná ! Som z toho úplný cvok - narychlo vybavím po 13.12.2011 dohody bez zaručeného podpisu a budem chodiť aj tak každý mesiac na daňák k potvrdenkami o elektronickom podaní. Hrozné ! Ja už ani nemám chuť pracovať v tejto oblasti.
po druhé :
ZEP ma vyjde cce 150,- éčok - podľa vyjadrenia istej firmy čo to poskytuje. A na čo mi bude ? Na nič - lebo podám si ja a ostatí 5 klienti aj tak ostanú v štichu.
Takže - zákony na odbúranie byrokracie sú v tomto štáte premakané, že by sa mohli od nás učiť. Toľko môj dnešný postreh . Idem si dať lexaurin na ukľudnenie a niečo vymyslím.

To nie je pravda ! Nedala Vám dobré informácie.
Vy predsa tých 5 subjektov nebudete zastupovať v daňovom konaní, ale iba pri elektronickej komunikácii. 150.- Eur je veľa, hľadaj lacnejšie možnosti pri vystavení ZEP. Sú....

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobudne účinnosť 1. januára 2012. Ustanovenie § 14 citovaného zákona vymedzuje okruh osôb, ktoré budú mať povinnosť doručovať podania daňovému orgánu elektronickými prostriedkami. Povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami podľa uvedeného ustanovenia zákona bude mať aj daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
Ako je uvedené v ustanovení § 9 ods. 2 daňového poriadku, daňový subjekt sa môže dať zastupovať zástupcom, ktorého si zvolí a ktorý koná v rozsahu plnomocenstva udeleného písomne alebo ústne do zápisnice u správcu dane.
V prípade, ak daňový subjekt udelil plnomocenstvo zástupcovi na doručovanie podaní elektronickými prostriedkami a zástupca bude doručovať podania so zaručeným elektronickým podpisom, nemusí doručovať podania daňový subjekt.
Vychádzajúc z uvedeného, v prípade, ak Vám daňové subjekty udelili plnomocenstvo na doručovanie podaní elektronickými prostriedkami a tieto plnomocenstvá nebudú odvolané, budete môcť doručovať podania Vy ako zástupca za tieto daňové subjekty daňovému orgánu naďalej aj po 1.1.2012.

Váš dopyt:

Dobrý deň !

Pre oboznámení sa s daňovým poriadkom platným od 1. 1. 20112 má jednu otázku, pretože nie som si istá či tomu rozumiem dobre.
Podľa § 14 sú taxatívne vymedzené osoby, ktoré budú povinné DPH podávať elektronicky prostredníctvom ZEP.
Som externá účtovníčka /nie daňový poradca/ a mám cca 10 klientov, ktorí ma v zmysle doteraz platnej legislatívy splnomocnili len na elektronické podávanie za daňové subjekty. Za tieto subjekty bezproblémovo podávam daňové priznania elektronicky už teraz.
Je ešte dosť času na to, len aby som svojch klientov na to stihla pripraviť skôr a v predstihu píšem tento dotaz.

1. Plné moci udelené na elektronické podávanie za daňové subkjekty, ktoré mám od týchto klientov od 1. 1. 2012 mi už nebudú platiť ?

2. Bude musieť každý daňový subjekt /teda každý konateľ spoločnosti alebo fyzická osoba podnikateľ platiteľ DPH/ daňové priznanie podpisovať svojim zaručeným podpisom ? Čiče nebude možné, aby som za nich mohla podpisvoať a elektronicky podávať tieto DP od 1. 1. 2012 už ja ?
6 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Ešte stále platí toto :

na zastupovanie pre doručovanie písomností jednému správcovi dane za viacero daňových subjektov v zmysle § 17a elektronickými prostriedkami a to konkrétne za spoločnosť XXXXX , s. r.o. xxxxxxxxx, DIČ:xxxxxx na vykonanie autorizácie na elektronické podávanie daňových priznaní k DPH, ako aj iných daňových priznaní za právnickú osobu

Cenu ZEP keď si šikovná účtovníčka rozúčtuješ medzi klientov... Keď chceš, vieš si to rýchlo vrátiť ! A dokonca aj ho využiť a zarábať s ním ! Vždy je to o chcení !!!
0 0
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

Pokiaľ ja viem, tak to obmedzenie na zastupovanie daňových subjektov neplatí na splnomocnenie na podávanie dokumentov. Je pravda, že jeden človek môže zastupovať jeden alebo dva subjekty (nie som si úplne istý koľko) u jedného správcu dane. Ale jeden človek môže byť splnomecnený na podávanie dokumentov od X subjektov. Aspoň tak to bolo prezentované na jednom školení pred cca 2 týždňami. Skúsim to nájsť niekde v materiáloch.
0 0
KlaudiaKK KlaudiaKK

KlaudiaKK je offline (nepripojený) KlaudiaKK

k príspevku č. 1048


Ďakujem za rýchlu odpoveď. Ja som to teda pochopila správne
(čo mi odľahlo - lebo som mala chuť vrátiť školné, živnostenský aj certifikát lebo som mala pocit, že som úplne blbá)
Lenže, ja to nevysvetlím tej pracovníčke na DU, ktorá teraz posiela preč ľudí, nech dojdu po 13.12. kedy budú vedieť viac ! Potom bude na daňáku kopec nervóznych ľudí a ja už naozaj neviem . . . Staré dohody nemá zmysel tlačiť a podpisovať, nové ešte nie sú a ZEP si teda ide hľadať na nete lacnejší . Už nech je apríl 2012 . . .
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Presne tak ! Môže podávať elektronicky za xxx subjektov. To nie je zastupovanie v daňovom konaní ! Súhlasím.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Klaudia, máš pravdu ... Ja by som sa odbiť nenechala. Ak si sa rozhodla pre ZEP, v momente registráciu ho fyzicky ešte nemusíš mať. Jednoducho jej to musíš vysvetliť a žiadať, nech Ti ukáže §, ktorý zakazuje podávať elektronicky za viac subjektov. Ver mi, neukáže Ti ho, pretože taký neexistuje. Podmienka je, mať dobrú plnú moc ! Oni sú nervózni, lebo sa niekto na túto problematiku od roku 2009 poriadne vykašľal.... O svojej pravde ju len musíš presvedčiť, nenechať sa odbiť.
0 0
beatad beatad

beatad je offline (nepripojený) beatad

Čaute, ja som tiež zo Šale a toto isté mi povedala pani z DÚ-nemôžem si prideliť viac firiem na ZEP.
Ja ich mám v Šali 14, z toho asi 5 majú už vybavené staré dohody-neviem či budú platné aj naďalej,
ale mám aj v klientov napr.v BA a GA.
ZEP ešte nemám, a neviem či sa mi ho vôbec oplatí vybaviť.
Chcela by som si podávanie uľahčiť a každého poslať nech si vybaví novú dohodu bez ZEP.
Čakám ako sa situácia vyvinie, neviem zatiaľ čo mám poradiť klientom.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Aby sa ľudia vyhli stresu a zvlášť tí, ktorí majú viac klientov, určite doporučujem radšej ZEP. No naozaj záleží len na Vás, ako sa rozhodnete. Máte predsa možnosť vlastnej voľby. Sú 2 možnosti : buď dohoda nevieme kedy a bez ZEP, alebo riešiť veci teraz bez odkladu so ZEP.
1 0
AnnaK AnnaK

AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

KlaudiaKK Pozri príspevok
Bože ľudia, mne je dnes úplne do plaču ! Ráno som bola na daňáku s tým, že opýtam sa ako to mám teda najjednoduchšie registrovať - mám 5 klientov ktorý budú musieť podávať elektronicky + 5 splnomocnení . Zatiaľ som nezačala vybavovať ZEP a ani nebudem lebo :
po prvé:
pani na DU mi povedala, že aj tak od 1.1.2012 nemôže jeden človek zastupovať 5 subjektov . Neviem prečo ? Vraj toto akosi vypadlo z novelizácie takže keď teraz vybavím ZEP a komunikáciu so zaručeným podpisom - nemôžem ju používať od januára 2012 lebo bude pre tých 5 chudákov neplatná ! Som z toho úplný cvok - narychlo vybavím po 13.12.2011 dohody bez zaručeného podpisu a budem chodiť aj tak každý mesiac na daňák k potvrdenkami o elektronickom podaní. Hrozné ! Ja už ani nemám chuť pracovať v tejto oblasti.
po druhé :
ZEP ma vyjde cce 150,- éčok - podľa vyjadrenia istej firmy čo to poskytuje. A na čo mi bude ? Na nič - lebo podám si ja a ostatí 5 klienti aj tak ostanú v štichu.
Takže - zákony na odbúranie byrokracie sú v tomto štáte premakané, že by sa mohli od nás učiť. Toľko môj dnešný postreh . Idem si dať lexaurin na ukľudnenie a niečo vymyslím.
Niečo na tom bude, lebo včera na seminári k daňovému poriadku nám lektorka hovorila, že sa pripravuje novela daňového poriadku práve z dôvodu, aby mohli aj iné osoby zastupovať viacero daňových subjektov. Nielen daňoví poradcovia a advokáti. Pochopila som to tak, že to sa netýka iba podávania dokumentov. Znížením počtu daňových úradov sa totiž zastupovanie klientov mnohým skomplikuje, s čím vraj pri novele daňového poriadku nepočítali. Pritom stačilo, keby MF SR prijalo hromadnú pripomienku, ktorú sme vytvorili a podporili práve tu na Porade.
0 0
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

Od nového roka by už podávanie cez ZEP aj dohodu malo byť v podstate rovnaké. Myslím tým, že už nebude treba dokumenty podané na základe dohody posielať do piatich dní v písomnej forme spolus s vyhlásením o podaní dokument. Takže kto nechce investovať do ZEP tak nemusí, ale podľa to je lepší spôsob ako dohoda. Ja som vybavoval ZEP tento mesiac. Platil som 114 €, platnosť certifikátu na dva roky.
0 0
dvd dvd

dvd je offline (nepripojený) dvd

ekopo Pozri príspevok
Tento dokument sa mal objaviť minimálne v mesiaci január 2011 a nie v novembri 2011
alebo sa niekto zobudil zo zimného spánku??
...aby sme vedeli vypisat DP za 12/2011...
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Daňový poriadok má platiť od budúceho roka, ale DAŇOVÝ BORDEL je realitou už v týchto dňoch .

Nechápem, prečo sme tlačení do niečoho, čo nie je pripravené na svoj vznik - metodicky a časovo absolútne nezvládnuté a začínam mať pochybnosti aj o technickom zabezpečení. Pripadá mi to celé ako falošné tehotenstvo ....
1 0
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

Aj ja čakám na novú dohodu, len mi nie je jasné zákon platí od 1.1.2012,
DPH - u mesčných za 12/2011 už len v elektronickej forme? alebo za december
v papierovej forme a za 1/2012 - elektronicky? ako je to vlastne?
0 0
VieraPopluharova VieraPopluharova

VieraPopluharova je offline (nepripojený) VieraPopluharova

Lubo44 Pozri príspevok
Od nového roka by už podávanie cez ZEP aj dohodu malo byť v podstate rovnaké. Myslím tým, že už nebude treba dokumenty podané na základe dohody posielať do piatich dní v písomnej forme spolus s vyhlásením o podaní dokument. Takže kto nechce investovať do ZEP tak nemusí, ale podľa to je lepší spôsob ako dohoda. Ja som vybavoval ZEP tento mesiac. Platil som 114 €, platnosť certifikátu na dva roky.
Cez koho si vybavoval ZEP na 2 roky?
0 0
Načítať ďalšie