Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.
Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky : text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Liptáčik
Dohoda bola podpísaná 24. 11. 2011.
To je akurát termín, kedy sa riešili zmeny.... Mala by si tam mať v dohode uvedený spôsob doručovania a preukazovania podania ... Budeme snáď na portáli vidieť, čo sa týka dohôd, ktoré sú do kedy platné...
Elektronické podávanie da ňových priznaní v roku 2012 BANSKÁ BYSTRICA 8 . decembra 2011: V súvislosti s legislatívou schválenou na decembrovej schôdzi národnej rady SR pripravuje da-ňová správa začiatkom roka 2012 zavedenie novej formy plnohodnotnej elektronickej komunikácie. Tá da- ňovým subjektom zjednoduší komunikáciu s daňovými orgánmi. Zároveň nový Da-ňový poriadok (Zákon č. 563/2009 Z.z.) zavádza pre niektoré skupiny daňových subjektov povinnosť doručovať podania daňovému a colnému
orgánu výlučne elektronicky.Na prebiehajúcej schôdzi NR SR poslanci NR SR schválili novelu zákona
(Zákon č. 563/2009 Z.z), ktorá posúva účinnosť povinnosti komunikovať elektronicky pre vymedzené da ňové subjekty z pôvodného termínu 1. januára 2012 na 1. apríla 2012. Pod ľa ustanovenia § 14 nového Daňového poriadku je povinný doručovať podania elektronickými prostriedkami: a.) daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, b.) daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, c.) advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, d.) zástupca neuvedený v písmenách b) a c) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.
Nová povinnos ť sa vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený vymedzený okruh subjektov poda ť. Výnimku podľa § 14 odseku 2 tohto ustanovenia tvoria prílohy podania, ktoré môžu subjekty doru čovať aj inak ako elektronickými prostriedkami. Da ňová správa pripravuje začiatkom roka 2012 zavedenie novej bezplatnej formy elektronickej komunikácie. Da ňový subjekt získa možnosť plnohodnotne elektronicky komunikova ť aj bez potreby zakúpenia zaručeného elektronického podpisu ZEP, čo zvyšuje užívateľský komfort daňovníka. Zárove ň ostáva zachovaný súčasný spôsob elektronického doručovania podaní na základe uzatvorenia Dohody o spôsobe doru čovania písomností elektronickými prostriedkami alebo so zaru čeným elektronickým podpisom. Nový systém elektronickej komunikácie zamedzí problémom s nedostupnos ťou portálu da ňovej správy, známe zo záťažových období minulých rokov. Ď alšie informácie Vám poskytne: Mgr. Gabriela Dianová, hovorky ňa DR SR, tel:+421 48 4393905, mobil: +421 903 554 329 e-mail: gabriela.dianova@drsr.sk, Da ňové riaditeľstvo SR, Nová 13, 975 04 Banská Bystrica
Dnes som sa pokúšala poslať mesačný výkaz DPH za mňa ako SZČO, nepodarilo sa, údajne použitý certifikát sa nezhoduje s profilom používateľa. V stredu pôjdem na DÚ a popýtam sa, že to čo??? ale asi ešte nemám podpísanú zmluvu na DÚ, lebo inak neviem.
Dnes som sa pokúšala poslať mesačný výkaz DPH za mňa ako SZČO, nepodarilo sa, údajne použitý certifikát sa nezhoduje s profilom používateľa. V stredu pôjdem na DÚ a popýtam sa, že to čo??? ale asi ešte nemám podpísanú zmluvu na DÚ, lebo inak neviem.
a nemôže to súvisieť s tým, že minulý týždeň robili na portáli údržbu a je nový certifikát?
a nemôže to súvisieť s tým, že minulý týždeň robili na portáli údržbu a je nový certifikát?
Podľa všetkého nie je nový certifikát - odkedy som inštalovala podpisovú politiku a elektronickú značku podateľne sa nič nemenilo - to už je cca mesiac dozadu...
Tak prečo mi to neprešlo????? podpísala som ZEP-om a potom nezhoda s profilom používateľa...na DÚ mi hovorili, že treba podpísať akúsi zmluvu, bude to tým? ešte som ju nepodpísala.
V pondelok a utorok robotujem od mrku do mrku, dúfam, že si všimne, čo tu je napísané, skôr ako v stredu ráno nebudem môcť nič riešiť. V noci si len budem môcť prečítať, čo nové.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
jozka56
Dnes som sa pokúšala poslať mesačný výkaz DPH za mňa ako SZČO, nepodarilo sa, údajne použitý certifikát sa nezhoduje s profilom používateľa. V stredu pôjdem na DÚ a popýtam sa, že to čo??? ale asi ešte nemám podpísanú zmluvu na DÚ, lebo inak neviem.
Mala si z radu daňovníkov vybraté správne DIČ teda seba ? ZEP už používaš dlhšie, alebo si prešla z dohody na ZEP ? Predpokladám že si išla pri podávaní cez IE.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dáša_
a nemôže to súvisieť s tým, že minulý týždeň robili na portáli údržbu a je nový certifikát?
Dáška, portál drsr nikomu len tak nepridelí sám od seba certifikát. Ani doteraz tam nebol žiadny certifikát bola tam len značka elektronickej podateľne, čo nie je žiadny certifikát. O vydanie certifikátu by bolo treba požiadať. To nefunguje ako automatika.