Misickaa4 Dobrý deň , chcela by som sa spýtat, ako mám vyriesit taký problém s reklámaciami. Ja dovážam tovar zo zahraničia a mám na každý tovar rok záruku , lenže ja tento tovar predávam ďalej a samozrejme, chcem túto záruku poskytnút aj mojim zákazníkom. ale : ja obdržím daný tovar napr. 20.6.2011, t.znamená, že záruka pre mňa platí do 20.6.2012, ale tento tovar ja hneď nepredám mojmu zákazníkovi , ale povedzme o týžden neskor. ako teda s tou zárukou? moj zákazník sa bude dožadovat ročnej záruky odo dňa kedy to kúpil on. ako to možem spravit? ako vykryjem ten týždeň?
Ďakujem
Neviem aký nákupca si, ale ako to robia v obchodných reťazcoch, napríklad s obuvou, kabelkami, veď záruka plynie od doby kúpy spotrebiteľom. Ty nie si spotrebiteľ, ale predávajúci. Alebo nakupuješ tovar ako bežný zákazník aďalej ho predávaš?
Čo sa týka záručnej doby, 12 mesiacov môže byť iba u použitého tovaru, inak najmenej 24 mesiacov.
Pojednáva o tom napr. OZ
(1)
Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
(2)
Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na
kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než
12 mesiacov.
(3) Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.
(4) Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
(5) Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.