Zavrieť

Porady

ERP od 1.1.2012

Prosím o radu po 1.1.2012 budú musieť používať ERP všetci podnikatelia alebo len tí čo sú uvedení v prílohe zákona........ďakujem
Usporiadat
Téma je uzavretá.
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

1. kúpiť pokladnicu
2. zaevidovať na DÚ
3. zavolať servisáka, aby ju inštaloval

ak ste mali kasu aj doteraz
4. zavolať servisáka, aby ju ukončil
5. odhlásiť na DÚ

dovetok: po bode č. 3 môžte začať
Naposledy upravil tictac7 : 11.11.11 at 09:13 Dôvod: dovetok
0 0
jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

jeso Pozri príspevok
známa má v predmete podnikania " Čistiace a upratovacie služby " -uvedené služby poskytuje u zákazníkov , otázka od nej bola , či je povinná od 1.1.2012 používať ERP ?

ja som jej povedala, že uvedené služby nie sú uvedené v prílohe zákona , tak môže aj nadalej vystavovať VF a prijímať úhrady faktúry v hotovosti
vid :
10. Pranie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín a čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných
výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
11. Chemické čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto
služieb u zákazníka


dnes bola na DU , a tam jej bolo povedané, že " od 1.1.2012 musí používať ERP a príjem v hotovosti za uvedené služby evidovať cez ERP "
zostala som zaskočená ...
je povinná alebo nie je povinná používať ERP - poradí niekto
dakujem
nedalo mi to - tu je odpoved z Drsr možno niekomu pomôže... som spokojna, že som známej odpovedala správne ...




Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 1 ods. 2 zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov v z.n.p. (ďalej len zákon o ERP) sa cit. zákon vzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie predáva tovar alebo poskytuje službu; tento zákon sa vzťahuje aj na podnikateľa s trvalým pobytom alebo sídlom mimo územia SR, ak predáva tovar alebo poskytuje službu na území SR.
Aby pri predaji tovaru alebo poskytovaní služby vznikla povinnosť používať pokladnicu musia byť súčasne splnené tieto podmienky:
- podnikateľská činnosť osoby, ktorá predáva tovar alebo poskytuje službu (podnikateľskou činnosťou sa rozumie podnikanie podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka v z.n.p.),
- predaj tovaru alebo poskytovanie služieb, ktoré sú taxatívne ustanovené v prílohe č. 1 zákona o ERP,
- prijímanie tržby, pričom tržbou je platba prijatá z predaja tovaru alebo z poskytovania služby na predajnom mieste v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby; tržbou je aj platba prijatá ako preddavok.
Podľa § 2 písm. j) zákona o ERP službou je služba uvedená v prílohe č. 1. Ak však podnikateľ poskytuje službu, ktorá nie je uvedená v prílohe č. 1 zákona o ERP (napr. upratovacie služby, čistiace služby vykonávané u zákazníka), nevzťahuje sa na neho povinnosť evidovať tržby prijaté v hotovosti prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice a naďalej môže vystavovať ako doklad o úhrade príjmové pokladničné doklady.
Sekcia metodiky DR SR
Odbor služieb pre verejnosť

Váš dopyt:

Dobrý deň,

Samostatne zárobkovo činná osoba má v predmete
podnikania " Čistiace a upratovacie služby " -uvedené služby
vykonáva v priestoroch u zákazníka .

Za poskytnuté služby podnikateľ vystavuje faktúry a úhrady
faktúr prijíma v hotovosti.

Je povinný podnikateľ používať od 1.1.2012 ERP ? evidovať
hotovostnú úhradu tržby za služby v ERP , alebo aj naďalej
môže tržby za čistiace a upratovacie služby prijímať v hotovosti
a ako doklad o úhrade faktúry vystavovať PPD.

Ďakujem
3 0
macula macula

macula je offline (nepripojený) macula

tictac7 Pozri príspevok
1. kúpiť pokladnicu
2. zaevidovať na DÚ
3. zavolať servisáka, aby ju inštaloval

ak ste mali kasu aj doteraz
4. zavolať servisáka, aby ju ukončil
5. odhlásiť na DÚ

dovetok: po bode č. 3 môžte začať
takže ak sme používali ERP doteraz, tak najskôr máme ísť odhlásiť ERP na DÚ a potom ísť servisákovi na preinštaláciu? Treba kupovať novú pokladničnú knihu?
0 0
vango vango

vango je offline (nepripojený) vango

macula Pozri príspevok
takže ak sme používali ERP doteraz, tak najskôr máme ísť odhlásiť ERP na DÚ a potom ísť servisákovi na preinštaláciu? Treba kupovať novú pokladničnú knihu?
Chcete si dat prerobit staru pokladnicu na fiskalny model? Staci zajst za servisnou organizáciou, dat si pokladnicu prerobit a az nasledne ist na danovy urad. K "novej" prerobenej pokladnici dostanete certifikat a novu knihu pokladnice. Do starej knihy pokladnice Vam servisna organizacia zapise poznamku, ze sa pokladnica znuluje v dosledku prerabky na fiskalny model. S obidvoma knihami pojdete na DU. Odhlasite "staru" pokladnicu a zaroven pihlasite "novu" pokladnicu a DKP Vam ostava rovnaky (aspon mi to tak robime)

Pri kupe uplne novej pokladnice treba prist najprv do servisneho strediska, kde vam daju certifikat od novej pokladnice. Postup na DU je v podstate rovnaky ako v prvom pripade. Prihlasite novu a zaroven odhlasite staru pokladnicu, akurat dostanete novy DKP.
0 0
Ninna Ninna

Ninna je offline (nepripojený) Ninna

Ada9 Pozri príspevok
Vie mi niekto poradiť ako je to pri výrobe betónu vo vlastnom zariadení v stavebných firmách, tam je tiež povinnosť evidovať tržby cez rp. Neviem to jednoznačne zaradiť podľa prílohy, podľa mňa tu ide o predaj vlatných výrobkov


KEJKA Pozri príspevok
aj podľa mňa. Za predaj tovaru sa považuje aj predaj materiálu, predaj vlastných výrobkov.....
ak inkasuješ hotovosť alebo platia kartou, musíš mať ERP.
To si však musela mať aj doteraz, alebo ide o novú firmu?
tomuto celkom nerozumiem preco treba /aj bolo treba/ ktory bod podľa prílohy to je? či?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
príloha je na služby.
Beton je podľa mňa tovar=materiál, nie služba, čiže automaticky ERP, ak sa platí v hotovosti.
0 0
Ninna Ninna

Ninna je offline (nepripojený) Ninna

KEJKA Pozri príspevok
príloha je na služby.
Beton je podľa mňa tovar=materiál, nie služba, čiže automaticky ERP, ak sa platí v hotovosti.
rozumiem, už sa v tom zamotávam
0 0
Ninna Ninna

Ninna je offline (nepripojený) Ninna

tak sa opýtam aj ja:
stolár - výrobky -budú tovarom / spotrebou ERP pri platbách v hotovosti/?
Či len keď budú bez montáže predávané?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
stolárske výrobky dodané bez montáže = tovar /ERP áno/
stolársky materiál - predaj zásob = tovar /ERP áno/
stolárske výrobky s montážou u zákazníka = služby /postup podľa prílohy, myslím, že tam nie sú uvedené, teda ERP nemusí byť/
1 0
Ninna Ninna

Ninna je offline (nepripojený) Ninna

úplne jasné! Ďakujem
0 0
optimistka optimistka

optimistka je offline (nepripojený) optimistka

optimistka
možno to s touto temou až tak primo nesúvisí ... mám klientov, ktorí už používajú ERP podľa zákona 289, evidujú cez ERP aj úhrady v hotovosti, ale ja ako účtovník idem z účtovania výstupov z ERP zošalieť, faktúry dávam klasicky ako pohľadávky a potom tržbu z erp musím deliť na tú z úhrad fa a na tú ostatnú, ktorá je zdaňovaná, a teda musím odviesť z nej aj DPH, párovať úhradu cez ERP a faktúru ... des, neviem si na to zvyknúť, ešte aj to, že nie sú povinné mesačné uzávierky, je to oveľa pracnejšie ako systém používaný doteraz, sú len tzv. intervalové uzávierky za zadané obdobie, a ak sa taká urobí napr. 17.11. a posledná predtým bola 31.10. tak mi načíta obrat za toto obdobie a keď urobím ďalšiu 30.11. tak mi načíta len obrat od 17.11. a neviem si zadat kedykoľvek obdobie od - do a vytlačiť obrat za zadané obdobie ... mne osobne sa tento systém v prepojení na účtovníctvo nepáči a zbytočne sa komplikuje
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
možno ešte ani tá ERP nei je celkom v súlade. JA viem tak, ale nie z praxe, len teoreticky, že intervalová uzávierka sa dá urobiť kedykoľvek za zadané obdobie. Či aj opakovane, neviem.
kto a prečo robí int.uz. 17.11.?
Súhlasím, treba si na to nájsť spôsob.
Ja som faktúry, ktoré klient evidoval v ERP účtovala len evidenčne bez rozpisu DPH s odvolávkou na to, že je OF v ERP. 311/211.2
a uzávierku som rozúčtovala 211/604,343 komplet aj s tými faktúrami
a potom 211.ERP rozdelila na
a/ 211.20/211.ERP..................of v ERP
b/ 261.50/211.ERP................tržba platená kartou - príde na BU
c/ 211.hlavna pokladnica / 211.ERP............odvod hotovosti
v RP zostala len hotvosť v zásuvke - zmenne
0 0
optimistka optimistka

optimistka je offline (nepripojený) optimistka

optimistka
k bodu a/ a vtedy páruješ s OF ?
0 0
mondes mondes

mondes je offline (nepripojený) mondes

No ja som z toho paf. Opýtam sa, ak máme firmu, ktorá sa zaoberá bazénovou technológiou, máme povinnosť si zaobstarať ERP? A čo tí podnikatelia, ktorí nie sú povinní mať ERP, musia úhrady za fa prijímať len na účet? A pri výbere peňazí z BU, ako budú postupovať? Vďaka.
0 0
optimistka optimistka

optimistka je offline (nepripojený) optimistka

optimistka
treba si pozrieť prílohu zákona 289, či služba ktorú poskytujete je medzi povinnými používať erp, ak nie, tak úhrady vašich vystavených faktúr v hotovosti pôjdu klasicky na PPD
0 0
mondes mondes

mondes je offline (nepripojený) mondes

Ďakujem, takže PPD a VPD budú ďalej v kurze. Pretože som počula, že už od 1.1.2012 úplne zaniknú a nahradí ich ERP.
0 0
optimistka optimistka

optimistka je offline (nepripojený) optimistka

optimistka
účtujem živnostníka, ktorý má servis MV v predmete činnosti, podľa zákona je povinný používať erp, dodnes ju nemá, lebo mi tvrdí, že len fakturuje a platby v hotovosti prijíma na PPD, od 1.1. to už nebude možné, lebo bude musieť používať erp na evidenciu hotovostných úhrad faktúr za svoje služby /servis a opravy MV sú v prílohe 289/
ja ako účtovník tiež vystavujem faktúry, ale moja činnosť nie je na zozname činností povinnen podliehajúcich evidencii na erp, takže ak mi klient uhradí fa v hotovosti, vystavím mu PPD
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
optimistka Pozri príspevok
k bodu a/ a vtedy páruješ s OF ?
môj prípad je po starom, firma niektoré faktúry evidovala v ERP /šlo o reštiku/.
Takže párovala som potom cez BU - lebo šlo o faktúry, ktoré boli hradené prevodom.

Po novom musíme vyriešiť párovanie faktúr, ktoré sú vystavené a uhradené v hotovosti.
faktúra už pri vystavení bude účtovaní 311/604,343
v ERP to bude osobitne vyčlenené ako prijatá hotovosť na faktúru. Takže asi to budem riešiť obdobne - mierne naopak
vystavenú faktúru vyrovnám, ked budem vedieť, že bola uhradená - priebežne, aby bolo čisté SDK 261.3/311
a z uzávierky osobitne tržby za predaj hotovosti 211.3/604,343 ako doteraz
a osobitne príjem za faktúry 211.3/261.3
261.3 by mal byť nulový zostatok, rozdiely bude musieť zdôvodniť, preukázať pokladník s ERP.
/zatiaľ len pracovná verzia budúceho postupu/
0 0
optimistka optimistka

optimistka je offline (nepripojený) optimistka

optimistka
ja som to zatiaľ účtovala tak, že som si osobitne zúčtovala príjem, ktorý musí dať aj do dph, a to 211/604,343 a to čo bolo ako nulový obrat, tak som zúčtovala osobitným zápisom ako 211/311 a párovala som to s vystavenými fa uhradenými v hotovosti, ak klient nepripne kópiu bločku z úhrady v hotovosti cez erp na OF, tak neviem, ako budem pátrať, že úhrada konkrétnej faktúry je v erp, lebo na bločku je uvedené len úhrada fa, žiadne číslo, nič, len suma a dátum ...
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
ja mám v pláne účtovať ERP mesačne, a tak by SDK nebolo čisté celý mesiac, resp. by všetky faktúry boli uhradené napr. 30.deň, čo nechcem.
Na dennej báze musí byť info, ktoré faktúry boli uhradené a tak ich vypárujem interným dokladom, alebo súčasne s vystavenou faktúrou - vieme to v infosystéme nastaviť.
takže budeme mať účet očakávaných úhrad, ktoré bude musieť pracovník s ERP odviesť.
0 0
Načítať ďalšie