kn-alka Pokiaľ viem, banka nesmie prezradiť osobné údaje majiteľa účtu. Banka môže dožiadať omylom prevedené peniaze, ale nie ty.
dovolím si nesúhlasiť!!!
vyjadrenie priamo zo Slovenskej asociácie bánk:
http://moje.hnonline.sk/node/3101
V prípade, ak klient omylom poslal peniaze na iný účet ako plánoval, odporúčame mu v prvom rade kontaktovať svoju banku a prostredníctvom nej vyzvať prijímateľa na vrátenie finančných prostriedkov.
Ak prijímateľ odmieta zaslať tieto prostriedky banka prijímateľa má podľa zákona o bankách povinnosť poskytnúť len na tento účel jeho identifikačné údaje odosielateľovi. Odosielateľ tak na základe týchto údajov môže podať podanie na súd v rámci občiansko-právneho konania.
V praxi sa banky pomerne častejšie stretávajú s opačným prípadom, keď odosielateľ, ktorý vykonal chybnú platbu kontaktuje banku.
V každom prípade, ak nastane takáto situácia, opäť odporúčame o tejto skutočnosti informovať svoju banku a v prípade jej vyzvania okamžite vrátiť chybne zaslané prostriedky.
Ak tak urobíte do 7 dní, banka nezašle vaše identifikačné údaje odosielateľovi.
Odpovedal: Marcel Laznia, Slovenská asociácia bánk