Zavrieť

Porady

Poistná udalosť cez Wustenrot - nevyplatenie faktúry za opravu čelného skla

Dobrý deň,
stala sa mi taká vec, že mi odfŕkol kamienok do čelného skla spod predomnou idúceho auta. Dané auto zastavilo, s majiteľom som sa dohodol a spísali sme záznam o nehode (poistnej udalosti) na predpísanom tlačive a bol taký ochotný, že na druhý deň sme to boli spolu nahlásiť v jeho poisťovni (Wustenrot). Sklo som si dal v autorizovanom servise vymeniť a faktúru som zaniesol do poisťovne. Do mesiaca mi prišlo oznámenie, od poisťovne Wustenrot, že mi danú faktúru nepreplatia v zmysle ustanovenia § 5 odsek 1 písm. h) zákona č. 381/2001 Z.z. o povinnom zmluvnom poistení... nakoľko citujem: "v zmysle skutkového stavu a priebehu vzniku škody, náš poistený prihliadnuc ku všetkým okolnostiam, nemôže jednoznačne potvrdiť alebo vyvrátiť vznik zodpovednosti za škodu ako aj škodu samú, v danom čase na danom mieste".
Prosím Vás o radu na základe čoho by som sa mohol voči danému oznámeniu odvolať (do koľkých dní, nie je to v oznámení spomínané) a tak si žiadať svoje peniaze z opravy späť. Jedna pani mi poradila čestné prehlásenie od toho pána čo mi škodu spôsobil, kde popíše priebeh udalosti, a že si je vedomí, že spôsobil danú udalosť a plne ju priznáva. I keď sa mi to zdá trošku pritiahnuté za vlasy, nakoľko sme spísali záznam o nehode, ale pravdepodobne to skúsim, nakoľko som hrozne zúfalá. Ešte dodám, svedkovia neboli žiadny, v autách sme boli samí.
Ďakujem Vám za pomoc.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

    GabiZ
    My sme tiež nemali probém, stalo sa nám to 2 x a okrem amortizácie skla, o ktorú sa najskôr snažila poisťovňa úhradu skrátiť (ale nemali na to právo, čo sme im aj dokázali), sme nakoniec úhradu dostali v plnej výške. Záleží však asi na poisťovni.

    Ustanovenie § 5 ods. 1 písm. h) „Ak poistná zmluva neustanovuje inak, poisťovateľ nenahradí za poisteného škodu, ak ide o zodpovednosť za škodu ktorej vznik nie je v príčinnej súvislosti s poistnou udalosťou“ podľa ktorého ti poisťovňa odmietla úhradu škody vychádza z nasledovného.

    V tomto ustanovení sú taxatívnym spôsobom zakotvené prípady, keď poisťovateľ nie je povinný nahradiť škodu za poisteného škodcu poistenému, hoci po formálnej stránke ide o škodovú, resp. poistnú udalosť. Z poistno-technického hľadiska ide o prípady výluk z poistenia zodpovednosti. Tie vychádzajú zo skúseností poisťovateľov z vykonávania poistenia zodpovednosti a zohľadňujú skutočnosť, keby poisťovateľ škodu za škodcu hradil v každom prípade, znížilo by sa prevenčné pôsobenie inštitútu zodpovednosti za škodu (pozri § 415 a nasl. OZ). Od výluk z poistenia treba odlišovať prípady, na ktoré sa povinné zmluvné poistenie vôbec nevzťahuje.

    Výluka z poistenia zodpovednosti neznamená, že poškodený stratí právo na náhradu škody. Toto právo mu zostáva zachované, avšak náhradu škody nebude môcť žiadať alternatívne od škodcu alebo od jeho poisťovateľa (pozri § 15 zákona), ale len od škodcu a ten nemôže požadovať refundáciu náhrady škody, ktorú zaplatil poškodenému, od poisťovateľa. Ak sa teda v danom prípade uplatní výluka z poistenia zodpovednosti, škodca bude naďalej povinný škodu nahradiť, a to zo svojho.

    Ustanovenie § 5 zákona má dispozitívny charakter. Výklad tohto ustanovenia môže byť však len reštriktívny. To znamená, že poisťovateľ môže okruh výluk uvedených v zákone poistnou zmluvou (poistnými podmienkami) iba zúžiť a prevziať tým na seba riziko poistného plnenia aj v tých prípadoch, na ktoré sa vzťahuje výluka zo zákona, avšak nie je oprávnený okruh výluk z poistenia ďalej rozširovať na ďalšie prípady. Prakticky to znamená, že poistná zmluva môže ustanoviť, že na niektoré z okolností, ktoré sú uvedené medzi výlukami, sa poistenie zodpovednosti bude vzťahovať.

    Inak ja by som to riešila tak, že náhradu škody by som si vymáhala u škodcu, nakoľko svoju vinu priznal a máte aj písomný záznam, ktorý podpísal. Jeho by malo trápiť, že mu to poisťovňa nepreplatila. Ty máš nárok na náhradu škody, ktorá je vymožiteľná aj inou cestou.
    Naposledy upravil GabiZ : 02.08.11 at 09:13

    zk24 je offline (nepripojený) zk24

    zk24
    Nam poslala poistovna Allianz stanovisko ze nam to nepreplatia este skor ako sme nahlasili skodovu udalost. Z nakladneho auta pred nami, ktore opravovalo dialnicu (Narodna dialnicna spolocnost) vyletel kamen a rovno do skla. Dohodlo sa s nimi bez problemov, oni to hned nahlasili na poistovnu, a za tri dni sme mali doma stnaovisko - este skor ako sme to nahlasili my.

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    zaujimave, ja som riesil celne sklo s Allianzom minuly rok a poistovna mi z PZP vinnnika preplatila 100% nakladov, peniaze prisli tusim ani nie do 2 tyzdnov ... na mieste sme len spisali spravu o nehode a vinnik to nahlasil

    Poistná udalosť cez Wustenrot - nevyplatenie faktúry za opravu čelného skla

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.