Zavrieť

Porady

Do koľko hodín môźe zákazník stornovať objednávku?

Zakladám e-shop a ako mám dať v obchodných podmienkach stornovanie objednávky - do koľko hodín? Môźem od neho vyberať poplatok za neskoré stornovanie napr. po 24 hodinách, Môžem požadoať poplatok za neprevzatie tovaru na dobierku? Ako to ukladá zákon?

DIKY ZA RADY
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    mozes mat storno poplatok, mozes mat stornovanie kludne aj do hodiny, ale na co ked kupujuci prevezme a do siedmich dni vrati?

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Aj keby si si dal tie storno poplatky a vsetko by bolo v ramci zakona OK, je otazne ich vymozenie. Posles tovar na dobierku, neprevezme a budes od neho vymahat 3 - 5 eur? To sa len ponizis a navyse ti to moze spravit zle meno.
    Zaloz si interny blacklist, do neho si znac problemovych zakaznikov a pri ich dalsom nakupe ich vyzves, ze vzhladom na ich nedisciplinovanost pri minulych nakupoch od nich vyzadujes platbu vopred, inak ich objednavku nepovazujes za zavaznu.

    zubro85 je offline (nepripojený) zubro85

    zubro85
    camozzi Pozri príspevok
    Aj keby si si dal tie storno poplatky a vsetko by bolo v ramci zakona OK, je otazne ich vymozenie. Posles tovar na dobierku, neprevezme a budes od neho vymahat 3 - 5 eur? To sa len ponizis a navyse ti to moze spravit zle meno.
    Zaloz si interny blacklist, do neho si znac problemovych zakaznikov a pri ich dalsom nakupe ich vyzves, ze vzhladom na ich nedisciplinovanost pri minulych nakupoch od nich vyzadujes platbu vopred, inak ich objednavku nepovazujes za zavaznu.
    No ja požadujem aj tych 3-5 Eur, teda u mna je to viac, lebo sa platí aj doprava naspät k nám, teda to vychádza okolo 12 EUR.

    Hadam nebudeme ludi ucit na to aby si mohli kludne poobjednavat tovar a nasledne neprebrat s tym ze tá doprava sa zaplatí sama..

    alessi je offline (nepripojený) alessi

    Pokoj a dobro alessi
    daj iba platbu vopred(alebo len manipulačný poplatok vo výške balné+poštovné). S tým že ked stornuje objednávku, tak z nej strhneš poplatky(resp. pri manipulačnom poplatku ho nevrátiš). a ak mu to pošleš a on to do 7 dni vráti, tak cestu naspat si vlastne plati zakaznik sam. Takže to by sme mali nulové náklady na poštovne.
    napriklad, ja musim pri vyrobe knihy vopred zaplatit celu sumu, ak mi to zakaznik stornuje, tak by som bol škodny aj 200-300 eur. tam sa jednoducho stornovať nedá. nehovoriac o zákuskoch či ked niečo dodatočne objednávaš podľa miery hlavne.
    pokiaľ je to niečo čo sa dá opatovne predať, tak tam by som storno neriešil(pri predpoklade neporušenia obalu). maximalne ako interný blacklist spomenutý vyššie.

    Atomer.sk je offline (nepripojený) Atomer.sk

    Systém na tvorbu eshopov a web stránok. ...viac Atomer.sk
    matej37 Pozri príspevok
    Môźem od neho vyberať poplatok za neskoré stornovanie napr. po 24 hodinách, Môžem požadoať poplatok za neprevzatie tovaru na dobierku?
    Mozes. Ale bude ti to prd platne

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    camozzi Pozri príspevok
    Aj keby si si dal tie storno poplatky a vsetko by bolo v ramci zakona OK, je otazne ich vymozenie. Posles tovar na dobierku, neprevezme a budes od neho vymahat 3 - 5 eur? To sa len ponizis a navyse ti to moze spravit zle meno.
    Zaloz si interny blacklist, do neho si znac problemovych zakaznikov a pri ich dalsom nakupe ich vyzves, ze vzhladom na ich nedisciplinovanost pri minulych nakupoch od nich vyzadujes platbu vopred, inak ich objednavku nepovazujes za zavaznu.

    Nechápem,prečo by som sa vymáhaním poplatku mala strápniť.Platím za poštovné aj 6 eur a keď sa balík vráti,je to ďalších 6 eur. Osobne nestojím o takých nedisciplinovaných zákazníkov,čo nepreberajú dobierky a nevadí mi,ak "sa pred nimi strápnim",keď im nevadí, že niekoho oberajú o čas a peniaze .A ja si pred takými urobím zlé meno? No nevie,asi som zlý obchodník,ale mám svoju hrdosť a nemám potrebu za každú cenu sa pchať zákazníkovi ........... :-))

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    lubica2403 Pozri príspevok
    Nechápem,prečo by som sa vymáhaním poplatku mala strápniť.Platím za poštovné aj 6 eur a keď sa balík vráti,je to ďalších 6 eur. Osobne nestojím o takých nedisciplinovaných zákazníkov,čo nepreberajú dobierky a nevadí mi,ak "sa pred nimi strápnim",keď im nevadí, že niekoho oberajú o čas a peniaze .A ja si pred takými urobím zlé meno? No nevie,asi som zlý obchodník,ale mám svoju hrdosť a nemám potrebu za každú cenu sa pchať zákazníkovi ........... :-))
    A čo ho dáš na súd?

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    marjankaj Pozri príspevok
    A čo ho dáš na súd?

    Prečo by som to mala robiť?
    Ale to neznamená, že jednoducho odignorujem takéto zákaznícke správanie.

    dorah34 je offline (nepripojený) dorah34

    dorah34
    v tomto mam po skusenostiach jednoznacny nazor - do momentu, kedy mu je odoslany email, ze objednavka bola odoslana.

    EricDaze je offline (nepripojený) EricDaze

    EricDaze
    lubica2403 Pozri príspevok
    Nechápem,prečo by som sa vymáhaním poplatku mala strápniť.Platím za poštovné aj 6 eur a keď sa balík vráti,je to ďalších 6 eur. Osobne nestojím o takých nedisciplinovaných zákazníkov,čo nepreberajú dobierky a nevadí mi,ak "sa pred nimi strápnim",keď im nevadí, že niekoho oberajú o čas a peniaze .A ja si pred takými urobím zlé meno? No nevie,asi som zlý obchodník,ale mám svoju hrdosť a nemám potrebu za každú cenu sa pchať zákazníkovi ........... :-))
    V obchode musí ísť hrdosť bokom, aj zlý zakaznik môže mať veľa priateľov a známych, ktorim môže poradiť tvoj obchod ... Možno vymozes pár eur, ale stratiť môžeš ďaleko viac, tým že sa o svojej nepríjemnej skúsenosti zmieni aj iným ľuďom.

    mati111 je offline (nepripojený) mati111

    Som disgrafik tak moje prispevky nikdy nebudu pravopisne spravne. Dakuejm za pochopnie. ...viac mati111
    Dobra rada:

    Ak takto rozmyslas, nepodnikaj.

    LEMON4 je offline (nepripojený) LEMON4

    LEMON4
    dorah34 Pozri príspevok
    v tomto mam po skusenostiach jednoznacny nazor - do momentu, kedy mu je odoslany email, ze objednavka bola odoslana.
    My máme tiež e-shop a zasielame zákazníkom info o vybavení objednávky.
    Za rok a pol fungovania sa nám stalo len 1x, že nám zákazník neprebral zásielku bezdovodne. Takže toho veľa nebude..... držím palce

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.