Zavrieť

Porady

Sklady v JU

Ahojte poraďáci, chcem sa znovu opýtať na účtovanie skladov v JÚ. Môže sa tovar ktorý sa nakúpi a dá na sklad zaúčtovať len jednou sumou, t.j. celú faktúru jednou sumou /nie každú položku z faktúry zvlášť/ a potom keď sa tovar predáva, tak účtovať zase jednou sumou predaj tovaru/tržby/. Napr. nakúpim tovar v hodnote 100€ a na sklade mám v hodnote 2000 €, tak dokopy mám stav tovaru 2100 € a potom mám predaj daného tovaru jeden deň za 100 €, tak si to odrátam a budem mať 2100-100 stav na sklad, atď...
Prosím poraďte začiatočníčke, ak viete a máte trochu času

Vďaka
Usporiadat
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
Nie úplne tomu rozumiem. Na dovezený tovar ste vykonali samozdanenie (DPH na vstupe aj výstupe), alebo ste ho nakúpili s britskou DPH?
0 0
šurka šurka

šurka je offline (nepripojený) šurka

Vykonala som samozdanenie. Už to urobí samotný účtovný program (Alfa) s tým, že DPH zostala v Anglicku. Konzultovala som to aj tu na porade, takže to asi bolo správne.
0 0
šurka šurka

šurka je offline (nepripojený) šurka

Ešte presnejšie. Do skladu som prijala tovar za nákupné ceny, ktoré boli vrátane anglickej DPH (tiež bola 20 %). Takto bola vystavená faktúra, len na konci faktúry bola uvedená netto cena a DPH. Ak môžeš ego.mc, pomôž mi, aby som správne mohla podať opravné daňové priznanie na DPH. Veľká, veľká vďaka.
0 0
Eva Dendisová Eva Dendisová

Eva Dendisová je offline (nepripojený) Eva Dendisová

Faktúra môže byť zaúčtovaná jednou položkou, t.j. jednou sumou, ak je k nej vystavená príjemka na sklad, kde je tovar prijatý na sklad
položkovite, tým sa navyšuje množstvo na určitej skladovej karte a prípadne sa spriemeruje ocenenie danej zásoby(ak nepoužívate Fi-Fo). Tým, že má každý
tovar rovnakého druhu svoju skladovú kartu, je možné vykonať inventarizáciu, a je tým dodržaný aj zákon o účtovníctve §8 a §32,
t.j. preukázateľnosť.
Samozrejme je diskutabilné, čo je rovnaký druh zásob, kde napríklad pri potravinách je v účtovníctve možno 5000 skladových kariet
a tovar musia predávať už len pomocou dátového terminálu(čítačky), lebo je v tom zmätok.
0 0
šurka šurka

šurka je offline (nepripojený) šurka

Ďakujem veľmi pekne za odpoveď, ale to mi nepomohlo. Na skladových kartách som jednoducho nemohla mať zásoby rovnakého druhu, lebo som prijatý tovar položkovite (sklad-predajňa) mala priamo prepojený na registračnú pokladňu, ktorá mi z prijatých položiek tovaru načítala zakúpený tovar a hneď vystavila pokladničný doklad. Zároveň položku zo zásob vynulovala ako predanú.
0 0
Eva Dendisová Eva Dendisová

Eva Dendisová je offline (nepripojený) Eva Dendisová

Ktorý účtovný software používate?
0 0
šurka šurka

šurka je offline (nepripojený) šurka

Na účtovníctvo používam Alfu - jednoduché účtovníctvo, ale na sklad tovaru mal predajca, pre ktorého som robila účtovníctvo, zakúpený software spolu s registračnou pokladňou. Musím sa ho ale opýtať, o aký software išlo, dodal mu dodávateľ reg. pokladne s tým, že mu robil v ňom aj prípadné úpravy alebo aktualizácie.
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

Pomooc! Ako z toho von.
Robím kamarátovi jednoduché účtovníctvo, ale len veľmi okrajovo. Teraz pri ročnej uzávierke som sa do toho zažral a zistil som, že niektorý materiál a tovar na sklade má v mínuse. Proste predal niečo, čo ani na sklade nemal, urobil výdajku do mínusu a vystavil faktúru. Vysvetlil mi to tým, že materiál skutočne mal, bol to nejaký starý materiál z pred niekoľkých rokov. Zrejme ho pred rokmi odpísal nuly, ale v skutočnosti toľko neminul. Samozrejme inventúry nikdy žiadne nerobil.
Alebo dokonca urobil to, že predal v skutočnosti nejaký starý stroj, ktorý mu niekto daroval a on to ako povedal ,,prehnal" cez materiál, teda urobil výdajku a faktúru na materiál.
A teraz ako z toho von, keď už má vystavené faktúry? Ako zarovnať tie mínusy? Prosím poraďte.
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

psps Pozri príspevok
Pomooc! Ako z toho von.
Robím kamarátovi jednoduché účtovníctvo, ale len veľmi okrajovo. Teraz pri ročnej uzávierke som sa do toho zažral a zistil som, že niektorý materiál a tovar na sklade má v mínuse. Proste predal niečo, čo ani na sklade nemal, urobil výdajku do mínusu a vystavil faktúru. Vysvetlil mi to tým, že materiál skutočne mal, bol to nejaký starý materiál z pred niekoľkých rokov. Zrejme ho pred rokmi odpísal nuly, ale v skutočnosti toľko neminul. Samozrejme inventúry nikdy žiadne nerobil.
Alebo dokonca urobil to, že predal v skutočnosti nejaký starý stroj, ktorý mu niekto daroval a on to ako povedal ,,prehnal" cez materiál, teda urobil výdajku a faktúru na materiál.
A teraz ako z toho von, keď už má vystavené faktúry? Ako zarovnať tie mínusy? Prosím poraďte.
Prosím, poraďte. Ako z toho von?
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

z toho vidno, že kamoš si nerobí skladovú inventúru každý rok poctivo.....
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

Mila123 Pozri príspevok
z toho vidno, že kamoš si nerobí skladovú inventúru každý rok poctivo.....
Asi ani nevie čo to inventúra je. Nejako som to zrovnal. Započítal som mínusové stavy s plusovými. Druh materiálu síce sedí, ale typ už nie. Na faktúre je napríklad kniha a vo výdajke zošit. Kusy aj cena sedí. No čo už. Ešte sa pýtam, kontroluje daňový úrad aj výdajky a príjemky materiálu, teda celý sklad? Alebo ich tieto veci nezaujímajú a zaujíma ich len faktúra?
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

aký bol pohyb počas roka v sklade? cca koľko €?
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

Mila123 Pozri príspevok
aký bol pohyb počas roka v sklade? cca koľko €?
výdaje cca 90 000,- E
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

ak by ste mali daňovú kontrolu musíte predložiť i inventúru skladov......
preto je potrebné vyhotoviť inventúru (má byť fyzicky urobená od novembra do januára) a potom dorovnať k 31 12 účtovne.....a vysporiadať prípadné manká a prebytky......opraviť na skladových kartách stavy položkovite, ak by manko prekročilo stanovenú hranicu vysporiadať.....
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

Mila123 Pozri príspevok
ak by ste mali daňovú kontrolu musíte predložiť i inventúru skladov......
preto je potrebné vyhotoviť inventúru (má byť fyzicky urobená od novembra do januára) a potom dorovnať k 31 12 účtovne.....a vysporiadať prípadné manká a prebytky......opraviť na skladových kartách stavy položkovite, ak by manko prekročilo stanovenú hranicu vysporiadať.....
takže si myslím, že urobím dobre, keď mu to takto započítam s iným podobným materiálom a vytlačím mu stak ku koncu roku a tie nech si prekontroluje a podpíše, aj keď si myslím, že aj tak tam napíše tie isté sumy ako sú na papieri a nie v skutočnosti, ale to hádam aj bude stačiť, veď určite DU úrad nebude skúmať, či to tak určite je.
díky za odpovede.
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

tie inventúry nechám na teba......viem, že námatkovo kontrolujú.....
0 0
katka s. katka s.

katka s. je offline (nepripojený) katka s.

Prosím vás viete mi poradiť ako urobiť sklad klasickej krčme? Viem ako sa robí evidencie - ceny, príjem, výdaj, zostatok do výkazov. Ale ako to zrealizovať keď väčšinou čo sa nakúpi sa predá, cez pokladňu sa eviduje rôzne (ako v krčme). Aspoň som ho donútila urobiť inventúru na konci roka, ja si to ocením podľa nákupu a prenesiem do výkazu. Myslíte že to stačí? Doklady na nákup mi dáva všetky, príjem sa neeviduje kompletne. Takže niektoré výdaje musím vyhadzovať. Neviete aký by mal byť vzťah medzi nákupom a predajom v krčme? Myslím výšku rabatu. Aby som neuviedla hrozné čísla, že napr. predával s 60% ziskom. ďakujem.
0 0
Eva Dendisová Eva Dendisová

Eva Dendisová je offline (nepripojený) Eva Dendisová

Navýšenie 60% je úplne bežné, používa sa aj vyššie. Viaceré krčmy
alebo reštauračné zariadenia začínajú používať na skladovú evidenciu
skladový software, dá sa kúpiť úplne jednoduchý, ktorý stojí
pár EUR a zistia, že sa im to stonásobne vráti v podobe
prehľadnosti, kontrole personálu a účtovnej správnosti.
0 0
Katrina13 Katrina13

Katrina13 je offline (nepripojený) Katrina13

Dobrý deň, prosím poraďte mi. Firma príjma polotovar spracuje ho na výrobok, takže FA prijaté mám nahodené ako Výdavok za materiál ale odoslané FA ako Príjem za tovar a určite to má byť Príjem za výrobky a služby však? Tento rok to ešte môžem opraviť ale v minulom roku sú niektoré odoslané FA evidované ako Príjem za tovar, myslím že odvod dane z príjmu to neovplyvní alebo sa mýlim? Treba prerobiť daňové? DPH je v poriadku len je to zle evidované, čo by som v tomto prípade mala spraviť?
0 0
szivics szivics

szivics je offline (nepripojený) szivics

žena v domácnosti a popri tom pomáham s účtovníctvom ...viac
Katrina13 Pozri príspevok
Dobrý deň, prosím poraďte mi. Firma príjma polotovar spracuje ho na výrobok, takže FA prijaté mám nahodené ako Výdavok za materiál ale odoslané FA ako Príjem za tovar a určite to má byť Príjem za výrobky a služby však? Tento rok to ešte môžem opraviť ale v minulom roku sú niektoré odoslané FA evidované ako Príjem za tovar, myslím že odvod dane z príjmu to neovplyvní alebo sa mýlim? Treba prerobiť daňové? DPH je v poriadku len je to zle evidované, čo by som v tomto prípade mala spraviť?
Kúpa polotovaru - evidovať došlé FA, nákup materiálu
Predaj výrobku - evidovať odoslané FA, predaj výrobkov a služieb

Daňové priznanie to neovplyvní, viditeľné je to len vo výkazoch prikladaných k daňovému priznaniu
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať