Zavrieť

Porady

Žlté paradajky

Prosím, kto vie, poraďte! Odroda paradajok, deklarovaná pri kúpe semena ako "Žofka" má už celé dva mesiace na stonke plody, ktoré sú žlto sfarbené, tvrdé a nejedlé. Ich vzhľad na pripojenej foto. Vedľa odroda " Tornádo" je normálna.
Usporiadat
Chokma Chokma

Chokma je offline (nepripojený) Chokma

Dáša_ Pozri príspevok
ja si robím záznamy, čo sejem. A tak viem, že tá moja mrkva bola Karotina z firmy Seva-Flora.


Keď sme pri tých semenách, chcela som už dávnejšie poprosiť odborníkov, či by vedeli odporučiť dobré odrody rajčín, papriky, brokolice, mrkve, kapusty, .... Proste bežnej záhradkarskej zeleniny pre samozásobiteľov. Viem, že raz tu padla už odroda brokolice. Mám na myslí hlavne chutné odrody, bez veľkých nárokov na prepravu.
Ta moja spominana brokolica Ironman, je po vsetkych strankach dobra. Baklazan Galine - sme s nim spokojni aj my a aj ludia, co si kupuju u nas priesady. Krasny velky, leskly a aj chutny. Paprika, taka neklasicka - kedysi sa to bezne pestovalo a davalo do oleja, nejde o kapiu a tiez nie o almu papriku (jablckovu), napriek tomu, ze sa jej podoba - vola sa v sucasnosti Alexander. Z tych klasickych paprik u nas mame radi Nesvadsku (PCR - Anthea), Slovakiu (buduci rok sadime Pavlovu Babu, ktora je vraj podobna Slovakii - len este lepsia), ludia a aj my mame radi papriku Amy (biela hrubostenna, siroke hrdlo, kratsia), nam sa paci tiez Katrena (tazka, hruba zelena paprika, nie je vsak vhodna na pestovanie v skleniku, pod foliou). Rajciny mame radi Cristal (krasne cervene - aj zvnutra) v kombinacii s rajcinami San Marzano (su trosku neforemne a maksie) je z nich skvely pretlak. Mavame aj velke masite rajciny (tie nase su odroda Supersteak), potom Bycie srdce, rozne koktailove rajcinky (odrody mozem kuknut). Karfioly sme mali Baldo, Freedom, Amerigo, Vinson, vseobecna spokojnost.
A pockam si na Pavla, co odporuci so slovenskeho - radi sa inspirujeme.