Ahojte, chcem sa spýtať, či máte niekto skúsenosť s niečim takýmto, alebo či to vôbec je povolené, niečo také od pacienta žiadať. V zdravotnom stredisku u nás v meste je vyvesený oznam, resp. ponuka pre pacientov, že si môžu zaplatiť za objednanie sa u lekára na presnú hodinu. Je to cca okolo 7 eur. Toto je bežná služba, robí ju dnes už takmer každý špecialista. Okrem jednorázovej platby ponúkajú možnosť zaplatiť si akúsi "permanentku", ktorá stojí asi 50 eur a pacient s touto permanentkou bude vždy objednávaný na presný termín a hneď pôjde do ordinácie bez čakania. Beriem to ako ústretový krok voči pacientovi. Podotýkam, že všade na letákoch je informácia, že toto je možnosť pre pacienta, nie povinnosť. U mojej špecialistky mi toto znova vysvetlili a odporučili, vraj je to lepšie, ako byť objednaná iba na deň, nie presne na hodinu, lebo sa môže stať, že budem musieť dlhšie čakať. Čakanie mi nevadí a finančne je pre mňa tých 50 eur veľa, tak som odmietla túto ponuku. Odvtedy som k tejto lekárke prišla asi 4x, pričom vždy mi sestrička povedala, že ma nevezmú,pretože majú veľa objednaných, ktorí si zaplatili a ja už neprídem v ten deň na rad. V čakárni však bol vždy max. jeden človek. Sestrička ma vždy vyzvala, aby som si zaplatila tú permanentku a že mám po starosti. Takto som sa teda na kontrolu nedostala takmer dva mesiace po pôvodnom objednaní. Včera ma konečne vzala zastupujúca lekárka s tým, že od posledného objednania som tam nebola viac ako mesiac na kontrolu, takže musím zaplatiť 7 eur, aby ma ošetrili. Za ten čas od posledného objednania, kedy ma ale lekárka nevyšetrila som tam bola niekoľkokrát, ale nikdy ma nevzala s tým, že nemá čas a mám si zaplatiť. Je to podľa vás normálne a má na to zdravotné stredisko právo, resp. lekár takto vydierať pacienta? Kam sa prípadne môžem obrátiť so sťažnosťou?
Ďakujem