Dobry den,
obraciam sa na Vas s nasledovnym pripadom reklamacie:
- 20.12.2009 som si zakupil sportovu obuv zn. Merrell za 180 €, urcena na vysoko-horsku turistiku
- mal som ju na nohach asi 5 krat behom celeho obdobia, pri poslednom raze som si vsimol, ze kusok gumoveho lemovania asi 3 cm nad zemou je odlepeny, co znamenalo presakovanie vody do topanky
- mal som sluzobnu cestu, nestihol som ist do predajne, ale poveril som tym otca, ktory podal reklamaciu 31.10.2011. Hned o den na to mu volali, ze sa ma zastavit. Prisiel, reklamacia neuznana z nezisteneho dovodu (predajca neuviedol dovod). Na reklamacnom liste nie je uvedene ziadne vyjadrenie vyrobcu, ani reklamacneho technika, len kontakty na vyskumne ustavy. Predajca sa otcovi vysmial do tvare, ze urcite nepochodi, ze sa ma na to vykaslat, hovoril nieco o zakone (samozrejme nespravne), vsetko v neserioznom duchu.
Moja otazka preto znie : Konal predajca podla zakona ? Mozem zaslat obuv do skusobneho ustavu na vlastne naklady, ktore mi predajca zaplati v oboch pripadoch (uznanej alebo neuznanej) reklamacie ? Oplati sa to vobec riesit ?
Nasiel som tento zakon: Z.z. 397/2008 § 18
(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po
12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba,
ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ
zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný
na odborné posúdenie určenej osobe, náklady
odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ
odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho
za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova;
počas vykonávania odborného posúdenia záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie
všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako
aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.