Zavrieť

Porady

Registračné pokladnice - 1.1.2012 - súhrn

Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Milí poraďáci , nakoľko sa nám tu opakujú otázky rovnakého druhu ohľadom registračných pokladníc, dovolila som si spraviť opakovane súhrn informácii s priložením príslušných zákonov a informácii zo stránky DRSR .
Naposledy upravil Zita5 : 05.01.12 at 05:22
Usporiadat
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Zita5 Pozri príspevok
Ešte poznámka k zásuvke ERP . Nikde mi zákon o ERP neprikazuje mať ako súčasť ERP zásuvku na peniaze, ani prenosnú príručnú pokladničku. To znamená .....že vo vlastnej peňaženke mať tržbu "nemôžem"(i keď mi to zákon nezakazuje), ale napríklad niekde v obálke(aj to mi žiaden zákon nezakazuje, lebo nemám zásuvku,ani prenosnú pokladničku) ... .

Ale ak ak mi neprikazuje zákon mať zásuvku, alebo nejakú náhradnú pokladničku , tak si ich môžem dať aj do peňaženky .

Čo ak kontrole preukážem moju peňaženku s tržbou, kde mám svoje osobné peniaze ? V rovine teoretickej aj praktickej by som dostala pokutu. Ale čo som porušila ?

P.S. To len uvažujem.

Ale rada by som chcela čítať nejaké metodické usmernenie, ako to vlastne je s tými zásuvkami,pokladničkami a podobnými ...ami ... a ich povinnosťou ich vlastniť .
Ja stále zdieľam ten pocit , že tieto kontroly, ktoré v súčasnej dobe prebiehajú, sú len na naplnenie štátnej kasy.
Na všetko nám veru nedajú metodické usmernenie. Nemusíme mať peňaženky, šuplíčky a podobné veci, ale v zákone o správe daní a poplatkov nájdu veľa argumentov na opodstatnenosť z ich strany kontrolovať hotovosť rovnakú s tržbou, ktorú uvidia vo fis. module /napr. aj v §14 - miestne zisťovanieú, nepomôžeme si. Druhá vec je, že ak niečo vstúpi do platnosti a ako vidno aj na POrade robí to veľa ľuďom technické problémy /čo je logické/ bez úmyslu podvádzať - malo by existovať nejaké diplomatické obdobie na nábeh kontrol...... ale to by sme museli žiť niekde inde ...
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

laci9999 Pozri príspevok
ale ja som pocul ze niekde dostali aj za to... ale mozno su to len reci..takze budem vyberat trzbu cast a mam klud .... asi... ved oni si nieco vymyslia....a co urobia ak na jednu kasu robia traja a kazdy ma penazenku? )
Ano, veľa ľudí rozpráva len tak..... Ak sa z tržby vyberá doporučujú vlôožiť VDP, aby bolo zrejmé, že toľko chýba /nie je to však povinnosť zo zákona/. Vyberať môžem a nemusím to zaznamenať, takže menej mať môžem....

Súčet troch peňaženiek sa musí rovnať tržbe
0 0
laci9999 laci9999

laci9999 je offline (nepripojený) laci9999

to mi je jasne... ale si zo ber prevadzky kde sa tocia velke cisla... a z bezpecnostnych dovod sa trzba odkladala, teraz to treba pisat evidovat atd atd..to je chore... tento stat malym podnikatelom nepomaha, ale nici ich.... pozdravujem toho inteligenta co toto vsetko vymyslel...
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

laci9999 Pozri príspevok
to mi je jasne... ale si zo ber prevadzky kde sa tocia velke cisla... a z bezpecnostnych dovod sa trzba odkladala, teraz to treba pisat evidovat atd atd..to je chore... tento stat malym podnikatelom nepomaha, ale nici ich.... pozdravujem toho inteligenta co toto vsetko vymyslel...
Nuz ja ten zákon neobhajujem, enem opisujem a teším sa, že zatiaľ účtovnícke práce nie sú prílohou zákona
0 0
laci9999 laci9999

laci9999 je offline (nepripojený) laci9999

budem to riesit asi vyberanim casti trzby a budem sa tvarit ze som sa oklamal ... ved kto ma cas stale ratat trzbu a ci sedi na centy?
0 0
KatarinaNR KatarinaNR

KatarinaNR je offline (nepripojený) KatarinaNR

v súvislosti s registračnou pokladňou by som sa chcela opýtať
szčo sa transformuje na sro
ako szčo je zaregistrovaná v ba na du a tam má aj registrovanú pokladňu, treba ísť do ba oznámiť ukončenie podnikania ako szčo s "papierom" zo živnostenského registra, ktorý oznamuje ukončenie podnikania
a s tou istou pokladňou treba ísť na nový dú, kde je zaregistrovaný ako sro a dať si oraziť pokladničnú knihu a zaregistrovať si pokladňu,
zmena údajov, resp.fiškálu na pokladni je možná aj u bežných servisákov alebo len tam, kde sa pokladňa zakúpila, lebo jedného klienta mi servisák vyhodil, že to si musí ísť dať urobiť tam kde kúpil pokladňu,
szčo končí k 31.1.2012 je možné ísť odhlásiť pokladnu napríklad aj 28.1. s tým, že dátum ukončenia je 31.1.?
ďakujem
0 0
Adriane Adriane

Adriane je offline (nepripojený) Adriane

Zita5 Pozri príspevok
Ministerstvo financií SR k problematike používania pokladnice a to v prípade posudzovania, kedy sa v rámci podnikateľskej činnosti jedná o poskytovania služieb a kedy o predaj tovaru vydalo stanovisko :
Pri posudzovaní použitia pokladnice je potrebné zistiť o akú podnikateľskú činnosť ide, či ide o vykonávanie špecializovaných stav. prác vrátene dodávky materiálu alebo ide o obchodnú činnosť, v rámci ktorej môže byť ponúknutá služba (montáž).
S prihliadnutím na uvedené MF SR navrhuje pri špecializovaných stavebných prác uplatňovať nasledovný postup:
-ak by podnikateľ poskytoval len službu bez dodávky akéhokoľvek materiálu, tak v uvedenom prípade podnikateľovi nevzniká povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ poskytuje službu aj s dodávkou materiálu (materiál môže kúpiť alebo aj sám vyrobiť), v uvedenom prípade ide o službu s dodávkou materiálu pri ktorej nie je povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ vyrobí výrobok alebo zaobstará výrobok, ktorý dodá bez montáže, ide o predaj tovaru, kedy ak sa tržby prijímajú v hotovosti podnikateľ je povinný používať pokladnicu na evidenciu týchto tržieb.
-ak podnikateľ, napr. stolár okrem montáže kuchynskej linky, nábytku, skrine či už ním vyrobených alebo aj kúpených, bude osadzovať aj elektrospotrebiče, ktoré on zaobstaral, tieto spotrebiče je potrebné posudzovať ako predaj tovaru, pretože tieto nesúvisia s jeho činnosťou, v uvedenom prípade je podnikateľ povinný prijaté tržby evidovať v pokladnici
-ak by osadzoval elektrospotrebiče, ktoré si zákazník kúpil od iného dodávateľa , išlo by len o službu, pri ktorej nevzniká povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ, ktorého prevažnou činnosťou je predaj tovaru (napr. predajňa nábytkom, parketami, dlažbou a podobne), ktorý zároveň zákazníkovi ponúkne aj dovoz a montáž, resp. osadenie nábytku – toto posudzovať ako predaj tovaru, kedy je potrebné použiť pokladnicu
-ak podnikateľ, napr. stolár vyrobí skriňu, ktorú zmontuje (vyrobí) v dielni a ako celok dovezie zákazníkovi – ide o dodávku tovaru, resp. dovoz tovaru a nie montáž, kedy tiež vzniká povinnosť používať pokladnicu.

Ing. Renata Ludiková
Odbor služieb pre verejnosť
DR SR Banská Bystrica
zdroj:http://www.porada.sk/t123821-p12-ota...ml#post1900870

Dobrý večer. Prosím vás, ja som už z tej pokladnice jeleň. Nakupujeme opracované dosky na mieru za účelom zmontovania vstavanej skrine zákazníkovi, účtujeme 501/321 a 311/601, z čoho mi vyplýva, že hotovosť nemusí ísť cez pokladňu ( ale môže ??? ) Okrem toho kupujeme parkety, dvere a zárubne, ktoré niekedy zároveň aj montujeme vtedy tiež účtujeme 501/321 a 311/601 a niekedy len predávame bez montáže, vtedy účtujeme 504/321 a 311/604 . A tu hore ( zvýraznené červeným) píše pani z odboru služieb pre verejnosť, že sa toto má považovať za tovar a treba to prijať cez pokladnicu. Môžete mi prosím napísať, ako to máme teda vlastne robiť? Mám cez pokladňu prijímať platby len za to, čo viem, že bude predané ako tovar , t.j. bez montáže a ostatné cez PPD? ďakujem za odpoveď.
0 0
zuzana zuzana

zuzana je offline (nepripojený) zuzana

Podľa môjho názoru sa to čo treba príjmať cez pokladňu-tovar, materiál, ktorý ďalej predávam, služby podľa zákona príjma cez registračku a to čo netreba podľa zákona takto preháňať cez registračku, tak tú platbu prijať cez PPD do riadnej firemnej pokladne.Ja mám tiež taký problém, že predávame štrky, ktoré som účtovala cez 642-pretože keď ich kupujeme ide to všetko na 501 a potom, čo spotrebujem, napr.pre mesto v rámci služieb, to účtujem na 602 a čo predám na 542, lebo neviem koľko v daný mesiac predám a zo 112 sa to môže preúčt. na 504, keby som to predávala ako tovar?
0 0
ESTER ESTER

ESTER je offline (nepripojený) ESTER

Je možné prijať úhradu faktúry za tovar ako platbu šekom priamo na účet?
0 0
jacekova jacekova

jacekova je offline (nepripojený) jacekova

účtovník telom i dušou
ESTER Pozri príspevok
Je možné prijať úhradu faktúry za tovar ako platbu šekom priamo na účet?
Ano samozrejme
1 0
michallka michallka

michallka je offline (nepripojený) michallka

mam otazku: ked ma s.r.o. viac predmetov podnikania, konkretne maserske sluzby na inej prevadzke ako je sidlo spolocnosti (tu sa nachazda ERP pre prijem hotovosti), ak sa firma zaobera aj reklamnymi sluzbami, za ktore sa vystavuje faktura, pokial by chcela firma fakturu za reklamne sluzby zaplatit v hotovosti v sidle firmy (doteraz cez PPD) je nutne kupit druhu ERP alebo je mozne pouzit na uhradu FA ERP z prevazdky na inej adrese? okolo tohto noveho zakona je este stale tolko nejasnosti aj ked je uz skoro mesiac v platnosti.
dakujem za radu
0 0
som...... som......

som...... je offline (nepripojený) som......

téma daná je zaujímavá.....vklad v pokladni je povinný úkon,bolo mi doporučené ho spraviť vo väčšej hodnote ako je v skutočnosti,ale nie v zaokrúhlenej sume...napr 23 eur a 46 centov.Je zbytočné sa dalej baviť na túto tému.Výdaj nieje nikde spomenutý,takže podla ústavy čl.2 ods.3 každý môže konať,čo nieje zákonom zakázané,a nikoho nemožno nútiť,aby konal niečo,čo zákon neukladá.No nikde som sa nedočítal,že podla akého zákona smie správca dane prekontrolovať hotovosť v pokladne.Nikde nieje jasne napísane,že táto ich činnosť má oporu v zákone.Všade sa spomína len registračná pokladňa,aké parametre má spľňať,čo všetko musí obsahovať.Hotovosť nieje nikde spomenutá a ani okrajovo.Nechcem byť zlý,no všetko vyzerá tak,že pri každej kontrole v hotovosti pracovníci daňového úradu prekračujú právomoci verejného činiteľa a to je trestné,lebo ich práca je nad rámec zákona.Bol by som velmi rád keby mi niekto dal jasno v tejto problematika.....dakujem
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

michallka Pozri príspevok
mam otazku: ked ma s.r.o. viac predmetov podnikania, konkretne maserske sluzby na inej prevadzke ako je sidlo spolocnosti (tu sa nachazda ERP pre prijem hotovosti), ak sa firma zaobera aj reklamnymi sluzbami, za ktore sa vystavuje faktura, pokial by chcela firma fakturu za reklamne sluzby zaplatit v hotovosti v sidle firmy (doteraz cez PPD) je nutne kupit druhu ERP alebo je mozne pouzit na uhradu FA ERP z prevazdky na inej adrese? okolo tohto noveho zakona je este stale tolko nejasnosti aj ked je uz skoro mesiac v platnosti.
dakujem za radu
Reklamné služby nie sú v prílohe zákona o ERP, t.j. tu nie je povinnosť úhradu faktúry evidovať prostredníctvom ERP. To, že máte ERP na povinnú službu Vám nezakladá povinnosť prijať úhradu v hotovosti na všetky služby cez ERP. Neviem, či je toľko nejasností, aj na POrade je to rozoberané 1000krát

http://www.porada.sk/t183388-registr...012-suhrn.html
http://www.porada.sk/t185358-vklad-d...e-povinny.html
http://www.porada.sk/t183001-registr...ovost-1-a.html
http://www.porada.sk/t185396-autobaz...ml#post1957990

atď. atď.
1 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

som...... Pozri príspevok
téma daná je zaujímavá.....vklad v pokladni je povinný úkon,bolo mi doporučené ho spraviť vo väčšej hodnote ako je v skutočnosti,ale nie v zaokrúhlenej sume...napr 23 eur a 46 centov.Je zbytočné sa dalej baviť na túto tému.Výdaj nieje nikde spomenutý,takže podla ústavy čl.2 ods.3 každý môže konať,čo nieje zákonom zakázané,a nikoho nemožno nútiť,aby konal niečo,čo zákon neukladá.No nikde som sa nedočítal,že podla akého zákona smie správca dane prekontrolovať hotovosť v pokladne.Nikde nieje jasne napísane,že táto ich činnosť má oporu v zákone.Všade sa spomína len registračná pokladňa,aké parametre má spľňať,čo všetko musí obsahovať.Hotovosť nieje nikde spomenutá a ani okrajovo.Nechcem byť zlý,no všetko vyzerá tak,že pri každej kontrole v hotovosti pracovníci daňového úradu prekračujú právomoci verejného činiteľa a to je trestné,lebo ich práca je nad rámec zákona.Bol by som velmi rád keby mi niekto dal jasno v tejto problematika.....dakujem
Neprekračujú, napríklad dá sa na to nájsť dôvod v zákone o správe daní a poplatkov 511/1994 v zn.n.pr. napr. § 14 a iné a aj an Porade sú príspevky, kde sa tomu venujeme



(2) Zamestnanec správcu dane má právo v dobe primeranej predmetu zisťovania, najmä v dobe prevádzky, na neobmedzený prístup do každej prevádzkovej budovy, miestnosti alebo miesta, vrátane dopravných prostriedkov, k účtovným písomnostiam, záznamom a informáciám na technických nosičoch dát a vykonať obhliadku veci v rozsahu nevyhnutne potrebnom na dosiahnutie účelu podľa tohto zákona. Toto právo má tiež, ak ide o byt, ktorý daňový subjekt používa tiež na podnikanie. Zamestnanec správcu dane, ktorým je daňový úrad alebo colný úrad, je oprávnený tovar nakúpený pri miestnom zisťovaní v nezmenenom stave vrátiť daňovému subjektu, ktorý je povinný tento tovar prevziať späť a zaplatenú cenu zamestnancovi správcu dane, ktorým je daňový úrad alebo colný úrad, vrátiť.
0 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

Našla som celkom dobrý materiál, možno niekomu pomôže.
http://www.dart-sro.sk/images/fiskal...fis_zakona.pdf
http://www.podnikam.webnoviny.sk/reg...kladnice/20411
0 0
KatarinaNR KatarinaNR

KatarinaNR je offline (nepripojený) KatarinaNR

KatarinaNR Pozri príspevok
v súvislosti s registračnou pokladňou by som sa chcela opýtať
szčo sa transformuje na sro
ako szčo je zaregistrovaná v ba na du a tam má aj registrovanú pokladňu, treba ísť do ba oznámiť ukončenie podnikania ako szčo s "papierom" zo živnostenského registra, ktorý oznamuje ukončenie podnikania
a s tou istou pokladňou treba ísť na nový dú, kde je zaregistrovaný ako sro a dať si oraziť pokladničnú knihu a zaregistrovať si pokladňu,
zmena údajov, resp.fiškálu na pokladni je možná aj u bežných servisákov alebo len tam, kde sa pokladňa zakúpila, lebo jedného klienta mi servisák vyhodil, že to si musí ísť dať urobiť tam kde kúpil pokladňu,
szčo končí k 31.1.2012 je možné ísť odhlásiť pokladnu napríklad aj 28.1. s tým, že dátum ukončenia je 31.1.?
ďakujem
prosím niekoho o odpoveď, ďakujem
0 0
som...... som......

som...... je offline (nepripojený) som......

no a ešte väčšie dilema,ono v tej zbierke 511/1992 je i 35§ jedná okolo pokladníc a tam je hotovosť pomenovaná ako....tržba....no a v tej 14§ sa tržba vôbec neuvádza.Ked som vhupol do DPH mal som miestne zisťovanie,starali sa o všetko či náhodou nejde o podvodné jednanie.Nejednalo sa ...stále bojujem.Takže ked existuje zákon na kontrolu hotovosti v pokladni,dajte vedieť.Zákon musí byť jasný a zreteľný a nie ,asi a možno.Ono vykonávaciu vyhlášku k zákonu dáva ministerstvo spravodlivosti a nie iný štátny orgán.Dakujem
0 0
som...... som......

som...... je offline (nepripojený) som......

no a ešte väčšie dilema,ono v tej zbierke 511/1992 je i 35§ jedná okolo
pokladníc a tam je hotovosť pomenovaná ako....tržba....no a v tej 14§ sa
tržba vôbec neuvádza.Ked som vhupol do DPH mal som miestne
zisťovanie,starali sa o všetko či náhodou nejde o podvodné
jednanie.Nejednalo sa ...stále bojujem.Takže ked existuje zákon na
kontrolu hotovosti v pokladni,dajte vedieť.Zákon musí byť jasný a
zreteľný a nie ,asi a možno.Ono vykonávaciu vyhlášku k zákonu dáva
ministerstvo spravodlivosti a nie iný štátny orgán.Dakujem
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

som...... Pozri príspevok
no a ešte väčšie dilema,ono v tej zbierke 511/1992 je i 35§ jedná okolo pokladníc a tam je hotovosť pomenovaná ako....tržba....no a v tej 14§ sa tržba vôbec neuvádza.Ked som vhupol do DPH mal som miestne zisťovanie,starali sa o všetko či náhodou nejde o podvodné jednanie.Nejednalo sa ...stále bojujem.Takže ked existuje zákon na kontrolu hotovosti v pokladni,dajte vedieť.Zákon musí byť jasný a zreteľný a nie ,asi a možno.Ono vykonávaciu vyhlášku k zákonu dáva ministerstvo spravodlivosti a nie iný štátny orgán.Dakujem
Poviem Ti to zjednodušene - DÚ si povinný poskytnúť všetko, čo súvisí s preukázaním príjmov a výdajov na správne určenie dane. Ak neposkytneš - odhadnú, dodania. Na všetko nemôžeš mať presný zákon, ale daňovník i tretie osoby sú povinné na súčinnosť so správcom dane pri kontrole. Samozrejme aj DÚ pochybil x-krát a daň§ovník sa má možnosť brániť a aj vyhral veľakrát, ale to je asi na posúdenie každého konkrétneho prípadu.
V tom paragrafe 14 sa uvádza možnosť vykonať obhliadku veci.... atď. atď. Môžeme polemizovať, či sa to inde tak robí aj nie, o čomkoľvek, ale DÚ Ti ku kontrole tržby má možnosť skontrolovať hotovosť a porovnať s tržbou - obhliadne šuplíček a peniaze a koná .... Ty máš možnosť vysvetlovať a pod.

P.s. Vykonávacie Vyhlášky sa nevydávajú ku všetkému dnes už a dávno .....

Možno niečo vyčítaš aj tu
http://www.porada.sk/t183388-p8-regi...ml#post1955621
Naposledy upravil evina : 27.01.12 at 13:07
0 0
laci9999 laci9999

laci9999 je offline (nepripojený) laci9999

otazne je kolko krat si "danovak " necha vysvetlit veci.. zavisi od toho ako vstane..
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať