Zavrieť

Porady

koeficient

dobrý deň,

chcem sa opýtať na prvé použitie koeficientu. Známy mi teraz doniesol papiere k DPH. Zaoberá sa nákupom a predajom áut. Je platcom DPH. Našla som tam však aj jeho vystavené faktúry, akúsi odmenu za sprostredkovanie predaja, ktorá je bez DPH. Podľa mňa by teda DPH malo byť prerátané koeficientom. A teraz otázka.. aký je vlastne postup nahlásenia na DÚ? Viem, že to treba nejako odsuhlasovať.. neviem to nikde nájť Predpokladám, že už je aj neskoro.. lebo papiere sa týkajú 4Q 2011.. prosím poraďte čo robiť..
Usporiadat
Téma je uzavretá.
SSAndrea SSAndrea

SSAndrea je offline (nepripojený) SSAndrea

optimistka, pre ktorú účtovníctvo je nielen práca ale aj záľuba. A dúfam, že aj s pomocou Porady budem stále múdrejšia, múdrejšia a múdrejšia ...viac
Ahoj nika.sum akurát som išla písať, že či to môže byť s DPH. Už som sa radila aj s 2 audítormi a jeden mi povedal, že musí byť oslobodené a druhý že môže byť s DPH. Išla som v ZA na DÚ a nečuduj sa svete, tety mi vôbec nevedeli povedať. Ale podľa mňa tiež môže byť s DPH. A hlavne keď s tým nájomca súhlasí, tak by išiel môj klient "sám proti sebe" aby si začal koeficientovaním komplikovať život.
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

Ja som si to minuly tyzden luskala v zakone, tiez tu niekto riesil najom podnikatelom. Jasne je v zakone definovane od roku 2010 sa mi zda ze to bolo, ze sa moze rozhodnut pri zdanitelnej osobe. Predtym to bolo, ze ak prenajima platitelovi dph. Zdanitelna osoba nemusi byt platitel dph, ale osoba ktore podnika. treba dat do zmluvy ze sa bude fakturovat s dph.
0 0
SSAndrea SSAndrea

SSAndrea je offline (nepripojený) SSAndrea

optimistka, pre ktorú účtovníctvo je nielen práca ale aj záľuba. A dúfam, že aj s pomocou Porady budem stále múdrejšia, múdrejšia a múdrejšia ...viac
Ahojte toto som našla aj na stránke DRSR v často kladených otázkach:
Otázka: Živnostník, platiteľ dane má v podnikaní rodinný dom, ktorý prenajíma. Okrem základných služieb spojených s prenájmom iné služby neposkytuje. Dom prenajíma občanom, prípadne podnikateľom - neplatiteľom dane. Je povinný k prenájmu rodinného domu uplatňovať daň z pridanej hodnoty?

Odpoveď: Platiteľ dane pri nájme nehnuteľnosti postupuje podľa § 38 zákona DPH, pričom v zmysle § 38 ods. 3 zákona o DPH nájom nehnuteľnosti alebo jej časti je oslobodený od dane s výnimkou prípadov uvedených v tomto ustanovení. Zákon však dáva platiteľovi dane právo voľby, že platiteľ dane, ktorý prenajíma nehnuteľnosť inému platiteľovi dane, sa môže rozhodnúť, že nájom bude zdaňovať (§ 38 ods. 5 zákona o DPH). Právo voľby zákon umožňuje len tým platiteľom dane, ktorí prenajímajú nehnuteľnosti osobám, ktoré sú zdaniteľnými osobami. V ostatných prípadoch musí platiteľ dane nájom nehnuteľnosti poskytnúť s oslobodením od dane. Z uvedeného vyplýva, ak platiteľ dane prenajme nehnuteľnosť alebo jej časť osobám, ktoré nie sú zdaniteľné osoby napr. občanom, uvedený nájom je v zmysle § 38 ods. 3 zákona o DPH oslobodený od dane z pridanej hodnoty.

Takže nájom povinne bez DPH by bol iba v prípade "nepodnikateľov", teda nezdaniteľných osôb, teda - občanov, štátne orgány atď...
ďakujem za diskusiu
0 0
Dajanka Dajanka

Dajanka je offline (nepripojený) Dajanka

Ahojte, prosím poradiť. Firma s.r.o. vykupuje a predáva zlomkové zlato a drahé kovy. Výkup je od občanov, bez DPH, aj od firiem - platcov DPH, kedy zlato vykupuje bez DPH a striebro s DPH. Tieto zlomky dáva na prepracovanie - služby realizácie, ktoré sú fakturované s DPH a následne tieto zlomky predáva, zlato bez DPH a striebro s DPH. Môže si firma za služby realizácie / zlata / uplatniť celú daň na vstupe podľa § 67 odst. 5 a 6? Čo sa týka dodávky služieb a tovarov / telefón, PHM/ tu firma postupuje podľa § 50 pri výpočte pomernej výšky dane, ktorú môže odpočítať . Ďakujem za skorú odpoveď.
0 0
Dajanka Dajanka

Dajanka je offline (nepripojený) Dajanka

Vie mi niekto poradiť, či je to takto správne?
0 0
lenkaU lenkaU

lenkaU je offline (nepripojený) lenkaU

Dobrý deň, ja by som potrebovala poradiť: prenajímame byty, faktúrujeme nájom bez dph, ale energie s dph. Strediská, ktoré sa týkajú aj oslob. aj neoslob. plnení sme doteraz krátili koeficientom. Ale vedenie teraz rozhodlo, že sa vytvorí nové stredisko -správa bytov a dph týkajúca sa tovarov a služieb tohto strediska sa nebude odpočítavať - napr. revízia komínov, výťahu , nejaká réžia a pod. Byty majú svoje merače, čiže vieme presne koľko minuli, ale keďže fakturujeme energie s dph, budeme odrátavať aj naďalej 100%dph z faktúr od Spp, BVS a ZSE...a odvádzať plnú dph z vyfakturovaných energií. Na vrub tohto strediska sa bude účtovať určité percento mzdy účtovníčky a riaditeľa a petrcento z jeho phm a telefonu. Ostatné strediská budú fungovať úplne oddelene, budú mať plný odpočet dph (čiže už sa nebude nič krátiť koeficientom). Vedenie to takto chce, aj keď mi je jasné, že by som mala krátiť koeficientom (napríklad použitý papier v kopírke, toner a pod.), ale to považujú za zanedbateľnú čiastku. Ale nie som si istá, či by sme to obhájili pred kontrolou. Čo si myslíte?

A ak by sme aj od začiatku mesiaca takto začali robiť, tak na konci roka prepočítam koeficient , vysporiadam a mám aj povinnosť správcovi dane niečo nahlasovať? (že už nebudem používať koeficient?)

Ďakujem za odpoveď
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
v roku 2013 postupuješ podľa koeficientu, ktorý si vypočítala za rok 2012
ak chcete takto radikálne meniť postup, meníš koeficient a zmenu ti musí odsúhlasiť správca dane.
lenkaU Pozri príspevok
Dobrý deň, ja by som potrebovala poradiť: prenajímame byty, faktúrujeme nájom bez dph, ale energie s dph. Strediská, ktoré sa týkajú aj oslob. aj neoslob. plnení sme doteraz krátili koeficientom. Ale vedenie teraz rozhodlo, že sa vytvorí nové stredisko -správa bytov a dph týkajúca sa tovarov a služieb tohto strediska sa nebude odpočítavať - napr. revízia komínov, výťahu , nejaká réžia a pod. Byty majú svoje merače, čiže vieme presne koľko minuli, ale keďže fakturujeme energie s dph, budeme odrátavať aj naďalej 100%dph z faktúr od Spp, BVS a ZSE...a odvádzať plnú dph z vyfakturovaných energií. Na vrub tohto strediska sa bude účtovať určité percento mzdy účtovníčky a riaditeľa a petrcento z jeho phm a telefonu. Ostatné strediská budú fungovať úplne oddelene, budú mať plný odpočet dph (čiže už sa nebude nič krátiť koeficientom). Vedenie to takto chce, aj keď mi je jasné, že by som mala krátiť koeficientom (napríklad použitý papier v kopírke, toner a pod.), ale to považujú za zanedbateľnú čiastku. Ale nie som si istá, či by sme to obhájili pred kontrolou. Čo si myslíte?

A ak by sme aj od začiatku mesiaca takto začali robiť, tak na konci roka prepočítam koeficient , vysporiadam a mám aj povinnosť správcovi dane niečo nahlasovať? (že už nebudem používať koeficient?)

Ďakujem za odpoveď
0 0
lenkaU lenkaU

lenkaU je offline (nepripojený) lenkaU

Ďakujem Kejka, myslela som si... a čisto teoreticky, ak to takto zmeníme(teda správca dane nám to odúhlasí), tak nám vlastne už nebudú od mája vznikať náklady, ktoré treba krátiť (buď odpočítame celú dph alebo žiadnu), ale aj tak koeficient prepočítam až na konci roka, áno? (Mrzí ma, že to chce vedenie meniť, myslím, že to už nebude úplne košér, ako doteraz, ale zase chápem, že sa im nepáčilo, že množstvo nákladov bolo treba krátiť aj keď vôbec nesúviseli s nájmom -nájom tvorí len možno 10% z našej činnosti, gro máme výrobu)...
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
lenkaU Pozri príspevok
Ďakujem Kejka, myslela som si... a čisto teoreticky, ak to takto zmeníme(teda správca dane nám to odúhlasí), tak nám vlastne už nebudú od mája vznikať náklady, ktoré treba krátiť (buď odpočítame celú dph alebo žiadnu), ale aj tak koeficient prepočítam až na konci roka, áno? (Mrzí ma, že to chce vedenie meniť, myslím, že to už nebude úplne košér, ako doteraz, ale zase chápem, že sa im nepáčilo, že množstvo nákladov bolo treba krátiť aj keď vôbec nesúviseli s nájmom -nájom tvorí len možno 10% z našej činnosti, gro máme výrobu)...
určite musíš DPH s koeficientom vysporiadať v tom decembri 2013, ved si ho použila. neverím, že nevzniknú koeficientované náklady, ale ak to nebudeš riešiť, možno sa prípadná kontrola poteší.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať