Dobrý deň, ja by som potrebovala poradiť: prenajímame byty, faktúrujeme nájom bez dph, ale energie s dph. Strediská, ktoré sa týkajú aj oslob. aj neoslob. plnení sme doteraz krátili koeficientom. Ale vedenie teraz rozhodlo, že sa vytvorí nové stredisko -správa bytov a dph týkajúca sa tovarov a služieb tohto strediska sa nebude odpočítavať - napr. revízia komínov, výťahu , nejaká réžia a pod. Byty majú svoje merače, čiže vieme presne koľko minuli, ale keďže fakturujeme energie s dph, budeme odrátavať aj naďalej 100%dph z faktúr od Spp, BVS a ZSE...a odvádzať plnú dph z vyfakturovaných energií. Na vrub tohto strediska sa bude účtovať určité percento mzdy účtovníčky a riaditeľa a petrcento z jeho phm a telefonu. Ostatné strediská budú fungovať úplne oddelene, budú mať plný odpočet dph (čiže už sa nebude nič krátiť koeficientom). Vedenie to takto chce, aj keď mi je jasné, že by som mala krátiť koeficientom (napríklad použitý papier v kopírke, toner a pod.), ale to považujú za zanedbateľnú čiastku. Ale nie som si istá, či by sme to obhájili pred kontrolou. Čo si myslíte?
A ak by sme aj od začiatku mesiaca takto začali robiť, tak na konci roka prepočítam koeficient , vysporiadam a mám aj povinnosť správcovi dane niečo nahlasovať? (že už nebudem používať koeficient?)
Ďakujem za odpoveď