Pekný deň želám,
som začinajúci živnostník (neplatca DPH, bez povinnosti ERP). Zaevidoval som nákup (prevádzková réžia) a až potom som si uvedomil, že som nezaevidoval najskôr vklad hotovosti, aby bolo z čoho ten nákup uskutočniť. V praxi to vyzerá napr. takto:
15.10. - platba 5 EUR, zostatok mínus 5,-
17.10. - prijatá platba za služby v hotovosti 10 EUR, zostatok + 5,-
Musí byť najskôr pred tým nákupom zaevidovaný vklad (napr. 10 EUR)?
Ak to urobím dodatočne, budem mať príjmový pokl. doklad číslovaný mimo poradia (napr. 14.10. vklad číslo 2, 17.10. príjem platby číslo 1). A
k to chcem mať v poradí, musel by som vyhladať platiteľa, ktorému som dal faktúru a príjmový doklad, aby som zmenil číslo, čo bude asi tiež dosť problematické.
Prosím o radu. Ďakujem.