Takže, čo z toho vyplýva.....
-
utvoriť si AE 548 pre každý členský štát EU, v ktorom nakúpime. Predpokladám, že
daňovú. (ved ked náhodou nevznikne nárok na vrátenie)
- DPH z bločku
hned pri zaúčtovaní
účtovať na túto
analytiku 548.
-
sledovať za každý štát priebežne,
či a kedy dosiahneme limit.
-
ked dosiahnem limit, rozhodnúť sa, či požiadam o vrátenie:
1/ A ak ANO, tak požiadam o vrátenie a požadovanú výšku podla jednotlivých štátov zaúčtujem do OZ na základe žiadosti 378/648 (zase AE podla jednotlivých štátov najlepšie zhodne s 548 AE označením)
- čakám na rozhodnutie - ak mi celú sumu uznajú, tak zostane predchádzajúci zápis bez zmeny. Výsledok nebude mať dopad na ZD (raz DN, raz DV)
- ak neuznajú celú výšku požadovanej sumy, tak rozdiel zúčtujem na 548AE resp, 648AE podla jednotliv.štátov EU. Pripísanie peňazí na účet bude 221/378.
2/ Ak NIE, nepožiadam, aj ked môžem, lebo podmienky splním, tak celú sumu za obdobie preúčtujem na nejaký nový nedaňový náklad 548 (akýsi zberný pre neuplatnenú DPH z únie) a bude PP k ZD.
Ak limit za celé obdobie nedosiahnem, tak to
zostane ako daňový náklad v plnej výške na prvotnom zaúčtovaní na 548AE podla jednotlivých štátov, u ktorých sa nedosiahne limit.
To je aká haluz....nemáme ani zaručený el.podpis, to budeme musieť niekoho s ním asi poveriť na podanie žiadostí za poplatok a otázkou bude, či to nebude nakoniec pre nás drahšie, ako eventuélne pripočítatelná položka k ZD, ak prekročím limit, ale nepožiadam o vrátenie
![Frown](https://www.porada.sk/images/smilies/frown.gif)
.
Nehovoriac o tom, že
každá krajina uznáva na preplatenie iné doklady, iné sumy, iné tovaru a služby.....takže mať poruke vedla monitora lajster s vytlačenými podmienkami za každú krajinu EU a pokaždé listovať a zisťovať, či na daný produkt alebo službu máme nárok na vrátenie DPH. A ešte ma napadá jedna vec, kedže PHL účtujem za každé auto na zvlášť analytiku, ako si mám spraviť analytiku pre jednotlivý štát a auto....
napr. ked 1.auto má 501001, druhé 501002.....deviate 501003 podla ŠPZtiek. To je zase kvôli sledovaniu nadspotreby a pod, kedže už knihu jázd nevediem. Samozrejme niektoré sú osobné (a tam napr. nárok na vrátenie DPH z čerpanej PHL trebárs v Rakúsku nie je, na ropzdiel od čerpania do nákladného....tiež strava, repre.....tá 548 pre dph zo zahraničia stačí dúfam jedna pre každý štát......A ako zdokladujem Rakúšanom, že to, čo je na bločku ako tankovanie nafty, nešlo do osobáku, ale do úžitkového auta (dodávky), to si má pokaždý na pumpe pýtať štempel a podpis a žiadať pokladníka, aby mi tam dopísal ŠPZ a či to auto le nákladné alebo osobné? .......no z toho dosť divný pocit v žalúdku.....
Ešte ma napadlo, či nákup phl a pod. neriešiť (ak by to šlo) radšej spravením cesťáku...., aj keby nárok na diety nevznikol. Proste taká bleskovka.....čo ja viem