Takže:
1) To, že platíte DzMV je jedna vaša povinnosť - to je jasné - ale povinnosť viesť knihu jázd je niečo iné a DzMV s tým nič nemá. Pochybujem, že pri prípadnej kontrole by chceli vašu knihu jázd, pre kontrolu DzMV je predsa podstatné to, čo máte uvedené v technických preukazoch.
2) Kniha jázd je prvok povinnej evidencie, čiže evidenciu jázd viesť jednoducho musíte. Iná vec je, že na vašich dodávkach jazdia živnostníci - tí si vedú evidenciu svojich jednotlivých jázd tak, ako by sa kniha jázd mala viesť. Keďže kópiu z tejto evidencie by vám mali priložiť k vyúčtovaniu - faktúre ako podklad svojich výpočtov, potom by vám povinnosť viesť knihu jázd odpadla, lebo by ju vlastne viedli oni za vás. Ak by ste však vozidlá niekedy používali aj sami, potom už musíte knihu jázd viesť osobitne. Knihu jázd nemusíte viesť v jedinom prípade - ak využijete možnosť 80 %-ného paušálu (pozri nižšie).
3) Pri uplatňovaní PHM máte niekoľko možností:
a) Ak sú vozidlá vybavené satelitným systémom sledovania (GPS), potom si môžete uplatniť všetku spotrebu, hoci by vám vyšla aj nadspotreba, lebo pomocou GPS je možné presne odsledovať účely, na aké sú jazdy vykonávané.
b) 80 %-ný paušál: nemusíte viesť knihu jázd, iba si odkladáte "bločky" za nákupy a do daňových výdavkov môžete uplatniť až 80 % z nich.
c) Klasický postup: Odkladáte bločky a prepočítavate spotrebu z technického preukazu s odjazdenou vzdialenosťou podľa evidencie jázd. Ak nemáte v TP uvedenú spotrebu alebo sa vám zdá, že spotreba je vyššia, ako uvádza TP, nezostáva vám nič iné, iba dať si spotrebu premerať autorizovanou skúšobňou.
Pomohlo?