Anna BB Ďakujem Economic za reakciu, tému som čítala, len som zareagovala na Silkov, ktorá napísala, že konečne zistila, ako je to so zápisom do OR, ak sú modré tlačivá platné aj v roku 2013, či sa jej nepodarilo nájsť nejakú skulinku v zákone, aby sme mohli odložiť zápis do OR a tým aj PU. Máme s tým totiž prosblém, lebo podnikateľ má dlh voči ŠR a jeho vyrovnanie nie je závislé odo mňa, ale od podnikateľa. Ďakujem za každú novú informáciu.
Ja ešte predsa zareagujem ako mi sedliacky rozum káže. Právnické osoby sú zapísané do obchodného registra, živnostníci do živnostenského registra. Lekár a advokáti vo svojich komorách atď atď. Prepravcovia nie sú v nijakom zozname alebo registri vedení. Nechceli vymýšľať zase nejaký ďalší prepravcov register, preto rozhodli, že ich zapíše do svojho registra obchodný register. Toto rozhodnutie ako jedno z mála u nás považujem za logické. Ak sa v zákone uvádza, že prepravca sa musí dať zapísať do OR, mal by tak urobiť v prípade, že už prepravcom je dlhšie, a nový zákon už je v platnosti, ihneď po platnosti zákona. Je jasné, že keď tak neurobí ihneď, nikto ho síce za to nepotrestá, ale nedodržal literu zákona. Avšak ak mu povolenie na prepravu vyprší napríklad 15. 2. 2013, na KUD mu ju nepredĺžia, nakoľko nie je zapísaný v obchodnom registri. Čiže z toho mi vyplývaj iba jedna vec a síce, najneskôr možno mesiac pred vypršaním platnosti povolenia by som sa dala ako FO prepravca zapísať do OR, aby na KUD nebol problém. Možno v takomto termíne by som sa však veľmi seriózne zaoberala otázkou, či sa nepretransformovať z FO na PO. To je na každom prepravcovi ako sa rozhodne slobodne podľa svojho uváženia. Nech si každý zváži, či chce ohrozovať svoj rodinný majetok a podobne.