Martin1310
Ludia,nechcem vyrývať do tých čo by tak radi hospodárili na vidieku,chovali dobytok atd. Ale tam nieje problém z rolami,problém je inde,jednoducho ked ťa vyrobenie produktu stojí 1€ a ty ho musíš predať za 80 centov tak človeka rýchlo prejde chuť v tomto podnikať.A začať uplne od nuly,že kúpim pozemok,stroje atd.Takmer nemožné.
O tom tu uz boli temy... Ak budes spoliehat na Tesco, ze ti to preda, tak, ako mnohi spoliehali na BMG, ze im zhodnoti uspory - tak sa dockas iba toho, ze vyrobis za 1 a predas za 0,80. Podnikat znamena starat sa o vyrobu, marketing, predaj... Aj je tieto vsetky oblasti dodnes vo svojej firme riadim, alebo aspon kontrolujem.
Ja viem, nie je asi mozne, aby clovek, ktori doji v gumakoch aj predaval. Ale v ramci nejakej mensej rodinnej firmy to mozne je. Jedni pasu, doja, ini vyrabaju syr, balia, dalsi sa stara o marketing a predaj. Ma to jediny hacik. Nemoze dojit ten, ktory vie predavat a nemoze robit marketing ten, kto vie dojit.
Na Slovensku maju mnohi naozaj specificky vztah k marketingu, tych 40 rokov komunizmu tu zanechalo hlboku stopu. Napriklad v Kremnici, nad namestim je akysi zabudnuty, podla vsetkeho skrachovany (isiel som tade neskoro vecer, ale evidentne vyzera trvalo zavrety) obchod s cistiacimi potrebami. No ani niet divu, ze nijako neprosperoval. Maju tam totiz dodnes slogan "Vaša špina, naša radosť". Teda ktosi si zjednodusil cely marketing na to, ze kdesi letmo zachytil spravu, ze reklama by mala byt vtipna a takto to dopadlo. Ten clovek sice mozno vie drhnut podlahu, ale o predaji nevie nic... Priciny neuspechu v podnikani mozu byt naozaj rozne.