Zavrieť

Porady

účtovníctvo v praxi

Ahojte poraďáci,
ja by som veľmi rád vedel ako to je s účtovníctvom v praxi. Som totiž ešte len študent, ktorý sa učí účtovníctvo a čím ďalej, tým ma to viac zaujíma.
Ja by som rád vedel, že ako je to s tými účtovníkmi, ktorí robia účtovníctvo ako ,,privyrobenie si" pre takých malých/menších podnikateľov. To akože na konci účtovného obdobia takýto podnikateľ prinesie všetky účtovné doklady za celé účtovné obdobie nejakému účtovníkovi a ten musí všetky tieto prípady podložené doklami spracovať do denníka, spraviť uzávierku, účtovnú závierku a takto ? všetko ručne ? alebo to si účtovník može kúpiť software a v ňom spracovať aj viac účt. jednotiek ? ako to je vlastne ? ďakujem
Usporiadat
g.martin g.martin

g.martin je offline (nepripojený) g.martin

Zdravím,
možno blbá otázka - ale existuje nejaká kniha alebo "návod"(nemyslím postupy účtovania), v ktorej by bolo popísaný presný popis ako postupovať pri vykonávaní účtovníctva pre niekoho, teda čo všetko takýto účtovník musí mať, ako musí postupovať, načo nemože zabudnúť, kedy a aké výkazy zostavovať atď.
Totiž ja som sa v škole učil účtovníctvo, ale nikdy nám ako žiakom nebolo povedané ako je to s účtom v praxi. Ja totiž viem účtovať prípady, orientovať sa v zákone, vypĺňať doklady, ale vobec neviem ako vyzerá účtovnícto v praxi a nemá ma to ani kto naučiť, tak sa to musím naučiť sám, pretože raz by som chcel robiť účtovníctvo ako súkromník. Ďakujem
0 0
Majka Majka

Majka je offline (nepripojený) Majka

ešte je len študent,to doštuduje :-) zatiaľ sa teší že ho to žačalo baviť, zakony luskať nie je sranda :-)
marjankaj Pozri príspevok
Dobré ráno stará mámo.
A ty chceš robiť účtovníctvo? A nevieš nič o zákone o dani z príjmov? A o ostatných zákonoch ani nehovorím.
0 0
Majka Majka

Majka je offline (nepripojený) Majka