Zavrieť

Porady

Aké malé MPV?

Ahoj poraďáci, chcel by som sa poradiť ohľadom kúpy malého MPV. Potrebujem auto v ktorom sa pohodlne odvezie 5 členná rodina s 2 detskými autostedačkami a plnohodnotným tretím miestom. Preferujem benzínový pohon, postačí aj základný do 100 kW. Limitujúca je pre mňa cena max do 19 000, preto výbava bude zrejme základ + drobnosti. Po návšteve showroomov Renaultu, Citroenu, Seatu, Opel-u, Kie, Skody, Peugeotu, Toyoty, Mazdy a Chevroletu sa rozhodujem medzi Peugeot 5008, Mazdou 5, Toyotou Verso a Chevrolet Orlandom. Každé s týchto modelov ma svoje výhody aj nevýhody. Ak máte nejaké skúsenosti s tymito modelmi MPV, budem vdačný za každý názor, možno mi pomôže pri výbere.
Kôli možnosti financovania na štvrtiny bez navýšenia ešte uvažujem aj nad KIA Sportiage 1.6 GDi LX, ale musím sa priznať, že niesom fanúšikom SUV, preferujem skôr MPV
Usporiadat
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Aby som to uviedol na správnu mieru a nestrašil ťa, čo ani nebol môj zámer.
Treba, aby zadávateľka otázky uviedla koľko na ňom hodlá mesačne točiť, najlepšie aj pomer mesto/mimo mesto, konkrétne parametre motorizácie a koľko rokov si ho hodlá nechať.

Veď ja nehovorím že ti to auto zajtra kľakne. Väčšinou auto "umrie" na koróziu a to sú aj najdrahšie opravy. lenže problém nastáva až vtedy, keď chce niekto auto na kilometre napr. 5 a viac tisíc mesačne/ a chce si ho ponechať napr. 5 rokov. Tam už záleží aj na tom, aby to ten motor zvládol s čo najmenšími opravami, pretože pri takomto nájazde bude mať za 5 rokov na tachometri 300 000 kilometrov a ak sa mu to začne sypať už po 150 - tich tisícoch, tak jediná možnosť je aby sa ho rýchlo zbavil. A preto je v takomto prípade výhodnejšie kúpiť kvalitné auto a žiadnu predvádzačku, verím že pri takom nájazde by to už mohol spoznať.
Ak niekto najazdí "pár" kilometrov mesačne 100-200 a niekto aj menej, tam podľa mňa je vhodné HOCIJAKÉ auto podľa gusta, vrátane HOCIJAKÉHO motora, či žerie 6,5 alebo 10,5 je pri takomto nájazde nerozhodujúce.... a zvlášť keď kupuje ojazdené auto, tak v dnešnej dobe sú väčšinou väčšie "žravé" benzíny lacnejšie ako malé úsporné "pimpidítka"....
0 0
Sliedič Sliedič

Sliedič je offline (nepripojený) Sliedič

Ja by som zase do nového nešiel nikdy. Najhlavnejším argumentom je, ako som už spomínal, vysoká strata hodnoty. Ono auto aj keby si chcel predávať hneď druhý deň na to, ako si ho novučičké kúpil s najazdenými 20 km, tak v prípade auta za 18 tisíc euro, ho nepredáš za viac, ako 16 tisíc. Pretože je to jednoducho tak. Samozrejme čím vyššia hodnota auta, tým vyššia strata hodnoty po 3 rokoch. Najmenej strácajú na hodnote autá, ktoré sú najpredávanejšie, teda Škody, VW, Audiny, Seaty... Najviac kórejské a francúzske.

Taktiež autorke odporúčam, aby si pozrela všetky autá, vyskúšala ich a až potom na základe svojich dojmov vyberala. Avšak ja za seba odporúčam Toyotu Corollu Verso. Je to veľmi podarené vozidlo, jedno z najspoľahlivejších zo všetkých áut. A čo je tiež dôležité, nekradne sa.

Nandrolon Pozri príspevok
Ak kupuješ auto na 10 aj viac rokov, išiel by som do nového a NIE predvádzačky.

Či zaplatím za predvádzačku 18000 eur alebo za fungľovku 21000 eur, jednoznačne fungľovka. Tých 3000 eur by som oželel a pekne krásne si zabiehavam motor tak ako sa má.
Za 5-6 rokov kľudne uvidíš rozdiel.
Predvádzačka je primárne určená na predvádzanie, teda predvedenie svojho krútiaceho momentu, akcelerácie, pohodlia a tak....
Nakladá sa hneď.
Ak najazdíš málo, môžeš predvádzačku, ale ak najazdíš viacej a plánuješ ho fakt až na 10 rokov, jedine nové...
Ja keď vidím, ako 90 % ľudí jazdí, že ma stále škube, či už pri brzdení, akcelerácii, preraďovaní, podraďovaní, také auto by som nechcel.
Ja keď niekoho veziem tak môže piť horúcu kávu a to si budem ešte veselo predbiehať.
Neexistuje žiadne trhanie pokiaľ mi vyslovene neskočí niečo do cesty...
... možno aj preto mám ako druhé auto, ktoré má najadzené 240 000 km a žiadne problémy s prevodovkou, motorom ani spojkou...
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Plne súhlasím so všetkým, ale aj tak neviem čo to má spoločné s danou témou.
Ak raz chcem iba NOVÉ, tak jednoducho mi ho žiadne ojazdené ani o 3 - 4 triedy vyššie nenahradí, pretože už nebudem mať ten POCIT že je nové...
A všetko je iba o pocitoch, či človek má to čo chcel, alebo použil náhradné riešenie, ktoré môže byť optimálnejšie, ale jednoducho "keď musíš tak musíš"...
Niektoré veci sa proste rozumom vysvetliť nedajú.....
... to máš tak, ak chce niekto lyže za 2 tisíc eur, nebude sa po lacnejších pozerať...

PS: hodnotiť či je ísť do nového dobre, alebo zle môžeš len vtedy ak si mal aj nové aj staré, a hlavne ak si ho mal dlho a nie ako služobné, ale ako svoje kúpené za vlastné peniaze.
Ja mám teraz 1. nové, síce lacné, ale som z neho očarený. Predtým som mal 2 staršie autá.
Kolega má teraz 12-te auto /alebo 13-te auto, všetky si nepamätám/, z toho polovica bolo fungľoviek z autosalónov /nemci, japonci, francúzi/, väčšinou drahšie ako úplne bežné autá.
A povie ti iba jedno. NOVÉ je NOVÉ. a ten pocit keď ti to auto tak vonia novotou 2-3 roky vkuse že o stromčeku ani neuvažuješ pretože by ho bola škoda tam dávať je fakt parádny.... tento pocit ti nedá ani auto vyššie o 2 triedy ale napr. 6-ročné... a to môže vyzerať ako keby vyšlo teraz z pásu...
Naposledy upravil Nandrolon : 09.08.12 at 17:18
0 0
Sliedič Sliedič

Sliedič je offline (nepripojený) Sliedič

S témou to má spoločné to, že chcem ušetriť majkimu 10 tisíc euro, čo nie je malý peniaz a AJ KEBY kúpil búračku, 10 tisíc nikdy nedá na servis. Keď búračku nekúpi (kúpi normálne jazdené auto od poctivého prvého majiteľa), tých 10 tisíc ušetrených euro nedá na servis a pohonné hmoty ani 7 rokov dopredu.

Mal som jedno nové auto, 99% ostatných boli jazdené. Ver, alebo nie, každé jedno z nich voňalo
0 0
majkii majkii

majkii je offline (nepripojený) majkii

Napokon sme sa s manželkou rozhodli a kúpili Orlando ako predvádzacie vozidlo, Toto rozhodnutie bolo kompromisom ceny, vlastností, výbavy a dizajnu. Nejdem rozoberať, prečo sme Peugeot 5008 napokon nezobrali, lebo by ma šľak trafil z našich predajcov.
Prečo predvádzacie vozidlo? Ak mám povedať obrazne nejde ani o nové ani o ojazdené auto, z toho vyplývajú určité vyhody – plná záruka a pod., naopak niektoré komplikácie pri uzatváraní havarijného poistenia a pod. Na tomto vozidle veľa predvádzacích jázd nebude, pretože nejde o prémiovú alebo obľúbenú značku a teda záujem nie je veľký. To že niekto predvádzaciemu vozidlu naloží sa síce stáva, ale predajca si to zvykne ustrážiť. V konečnom dôsledku ak vozidlo nebude v poriadku pri preberaní sa môžem rozhodnúť, že si vezmem nové skladové alebo objednáme si podľa výberu. Nevýhodou predvázdačky tiež je, že si nemôžem vybrať farbu a výbavu tie sú dané. Napriek tomu zľava, ktorú predajca na vozidlo dal, prevážila.
Upresním jednu vec, najazdím ročne menej ako 10 000 km, z toho vyplynula ja voľba motora. A dilemu, či nové alebo ojazdené auto sme s manželkou vyriešili hneď na začiatku. Riziká spojené s kúpou ojazdeného auta sme nechceli podstúpiť. Moje prvé auto bolo jazdenka slúžilo dobre, ale za 5 rokov prevádzky si vyžadovalo investície, ktoré prevýšili obstarávaciu cenu auta. Naše druhé auto bolo nové a nesmierne spoľahlivé ale po 5-tich rokoch ho žiaľ musíme vymeniť za nové, nakoľko je primalé pre päťčlennú rodinu.
0 0
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

majkii Pozri príspevok
Napokon sme sa s manželkou rozhodli a kúpili Orlando ako predvádzacie vozidlo, Toto rozhodnutie bolo kompromisom ceny, vlastností, výbavy a dizajnu. Nejdem rozoberať, prečo sme Peugeot 5008 napokon nezobrali, lebo by ma šľak trafil z našich predajcov.
Prečo predvádzacie vozidlo? Ak mám povedať obrazne nejde ani o nové ani o ojazdené auto, z toho vyplývajú určité vyhody – plná záruka a pod., naopak niektoré komplikácie pri uzatváraní havarijného poistenia a pod. Na tomto vozidle veľa predvádzacích jázd nebude, pretože nejde o prémiovú alebo obľúbenú značku a teda záujem nie je veľký. To že niekto predvádzaciemu vozidlu naloží sa síce stáva, ale predajca si to zvykne ustrážiť. V konečnom dôsledku ak vozidlo nebude v poriadku pri preberaní sa môžem rozhodnúť, že si vezmem nové skladové alebo objednáme si podľa výberu. Nevýhodou predvázdačky tiež je, že si nemôžem vybrať farbu a výbavu tie sú dané. Napriek tomu zľava, ktorú predajca na vozidlo dal, prevážila.
Upresním jednu vec, najazdím ročne menej ako 10 000 km, z toho vyplynula ja voľba motora. A dilemu, či nové alebo ojazdené auto sme s manželkou vyriešili hneď na začiatku. Riziká spojené s kúpou ojazdeného auta sme nechceli podstúpiť. Moje prvé auto bolo jazdenka slúžilo dobre, ale za 5 rokov prevádzky si vyžadovalo investície, ktoré prevýšili obstarávaciu cenu auta. Naše druhé auto bolo nové a nesmierne spoľahlivé ale po 5-tich rokoch ho žiaľ musíme vymeniť za nové, nakoľko je primalé pre päťčlennú rodinu.
tak nech ti slúži k spokojnosti
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať