Zavrieť

Porady

Štrak v rezorte školstva

účtovník
Aký máte názor na štrajk v rezorte školstva dňa 13. septembra 2012?
Naposledy upravil muška7 : 10.09.12 at 14:09
Usporiadat
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

takmer kazda vlada daco menila,hamba je ze chybaju ucebnice,este vraj mizernejsie platy ako ucitelia ma pomocny personal,ak je pravda ze napr.kucharky maju menej ako je minimalna mzda tak je to smutne,aj ked neviem ci tu nedoslo k mylnym informaciam ohladom prepoctu mzdy a odpracovanych hodin,bolo by fakt sproste ak by stat porusoval zakon o minimalnej mzde.
mne v skolstve chyba ucelena koncepcia a strategia v dlhodobom horizonte, modernizacia vyucby,priprava pre prakticky zivot,menej memorovania,reorganizacia a restruktualizacia sieti skol a skolskych zariadeni,profilacia ucebnych osnov,redukcia nadbytocneho teoretickeho rozsahu uciva,koncept na rozvoj individualnych vlastnosti a schopnosti ziakov a studentov a zmena financovania skol a skolskych zariadeni,myslim ze model kde sa financuje skola podla poctu ziakov je prekonany,mal by sa prijat model na kombinacii rozlicnych kriterii.
chyba my aj definicia postavenia a ochrany pedagogov a to su zmeny a kroky ktore sa daju urobit aj bez navysenia rozpoctu.
0 0
ivuliatko ivuliatko

ivuliatko je offline (nepripojený) ivuliatko

medúza medzi čučoriedkami (Július Satinský: "ČUČORIEDKY = dievčatá od 15 do 25 rokov, MEDÚZY od 30 do 80 a po osemdesiatke sú STARÉ PRAŽENICE, ktoré majú obrovský zmysel pre humor a o svete si myslia svoje"). ...viac
Financovanie škôl podľa počtu žiakov bola najhoršia vec, čo mohli spraviť. Základné školy si to všetko zlizli... nižší počet žiakov = menej peňazí = prepúšťanie učiteľov + rušenie škôl.
Materské školy začali prijímať deti, ktoré nemajú tri roky. Učiteľky z toho šalejú, lebo kým v jasličkách mala 1 sestrička na starosti tuším 6 detí, v MŠ je horor mať v triede vyše 20 takýchto malinkých šušníkov a učiteľky sú s nimi dve, aj to nie po celý čas. A čo ZŠ? Máme začať do 1. ročníka zapisovať 4-ročné deti, aby sme naplnili počty?
Stredné školy sa zariadili tak, že počet žiakov zachovali na úkor kvality, trojkárov berú na gymnáziá, štvorkárov na priemyslovky a učňovky zívajú prázdnotou (nepomáha im ani to, že ich vznešene premenovali na stredné odborné školy... čo je zlé na remesle?)
Vysoké školy sa množia ako huby po daždi a chrlia titulovaných absolventov neuplatniteľných na trhu práce.
... výsledok - dehonestácia vzdelania, pohŕdanie manuálnou prácou atď.

Trhové princípy nemajú čo robiť v štátnom školstve, tam by malo byť vzdelávanie jednotné, pri prechádzaní detí z jednej školy na druhú by mali byť len minimálne odlišnosti, žiak by sa mal bez problémov zaradiť a pokračovať. Konkurenčný boj o žiakov a alternatívne spôsoby vzdelávania predsa patria do súkromného školstva, o tom to je.
7 0
Timer3 Timer3

Timer3 je offline (nepripojený) Timer3

A co z toho strajku ?
0 0
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

ivuliatko Pozri príspevok
Financovanie škôl podľa počtu žiakov bola najhoršia vec, čo mohli spraviť. Základné školy si to všetko zlizli... nižší počet žiakov = menej peňazí = prepúšťanie učiteľov + rušenie škôl.
Materské školy začali prijímať deti, ktoré nemajú tri roky. Učiteľky z toho šalejú, lebo kým v jasličkách mala 1 sestrička na starosti tuším 6 detí, v MŠ je horor mať v triede vyše 20 takýchto malinkých šušníkov a učiteľky sú s nimi dve, aj to nie po celý čas. A čo ZŠ? Máme začať do 1. ročníka zapisovať 4-ročné deti, aby sme naplnili počty?
Stredné školy sa zariadili tak, že počet žiakov zachovali na úkor kvality, trojkárov berú na gymnáziá, štvorkárov na priemyslovky a učňovky zívajú prázdnotou (nepomáha im ani to, že ich vznešene premenovali na stredné odborné školy... čo je zlé na remesle?)
Vysoké školy sa množia ako huby po daždi a chrlia titulovaných absolventov neuplatniteľných na trhu práce.
... výsledok - dehonestácia vzdelania, pohŕdanie manuálnou prácou atď.

Trhové princípy nemajú čo robiť v štátnom školstve, tam by malo byť vzdelávanie jednotné, pri prechádzaní detí z jednej školy na druhú by mali byť len minimálne odlišnosti, žiak by sa mal bez problémov zaradiť a pokračovať. Konkurenčný boj o žiakov a alternatívne spôsoby vzdelávania predsa patria do súkromného školstva, o tom to je.
si presne vistihla podstatu,ked sposob financovania z vyberovych skol urobil naborove a tym sa stratila motivacia a na druhej strane sa devalvovala uroven stredoskolskeho a vysoskolskeho vzdelania,k tomu rozne vidiecke filialky vs vo forme externeho studia,podvody z diplomami,kupcenie z diplomovkami a systemova nekoncepcnost.
ucnovky mali ostat a viac este prepojit z praxou,ved dobrych remeselnikov potrebuju vsade ako aj kucharov,casnikov a ine profesie kde nie je potrebne vzdelanie z maturitou resp vs titul-mame stovky nezamestnanych psychologov,zurnalistov a pod,ale chybaju kvalitny elektrikari,zrucny stolari,instalateri,kuchari a pod.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

a potom zo škôl vychádzajú Patovia a Matovia:
http://www.mojevideo.sk/video/5827/p..._dlazdice.html
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

ivuliatko Pozri príspevok
Financovanie škôl podľa počtu žiakov bola najhoršia vec, čo mohli spraviť. Základné školy si to všetko zlizli... nižší počet žiakov = menej peňazí = prepúšťanie učiteľov + rušenie škôl.
Materské školy začali prijímať deti, ktoré nemajú tri roky. Učiteľky z toho šalejú, lebo kým v jasličkách mala 1 sestrička na starosti tuším 6 detí, v MŠ je horor mať v triede vyše 20 takýchto malinkých šušníkov a učiteľky sú s nimi dve, aj to nie po celý čas. A čo ZŠ? Máme začať do 1. ročníka zapisovať 4-ročné deti, aby sme naplnili počty?
Stredné školy sa zariadili tak, že počet žiakov zachovali na úkor kvality, trojkárov berú na gymnáziá, štvorkárov na priemyslovky a učňovky zívajú prázdnotou (nepomáha im ani to, že ich vznešene premenovali na stredné odborné školy... čo je zlé na remesle?)
Vysoké školy sa množia ako huby po daždi a chrlia titulovaných absolventov neuplatniteľných na trhu práce.
... výsledok - dehonestácia vzdelania, pohŕdanie manuálnou prácou atď.

Trhové princípy nemajú čo robiť v štátnom školstve, tam by malo byť vzdelávanie jednotné, pri prechádzaní detí z jednej školy na druhú by mali byť len minimálne odlišnosti, žiak by sa mal bez problémov zaradiť a pokračovať. Konkurenčný boj o žiakov a alternatívne spôsoby vzdelávania predsa patria do súkromného školstva, o tom to je.
tí diplomovaní sú aj preto neuplatniteľní lebo miesta v štátnej správe aj v súkromných firmách sú obsadené dôchodcami berúcimi dôchodok a plat súčasne
1 0
Marian93 Marian93

Marian93 je offline (nepripojený) Marian93

Ešte, ak by som mohol doplniť k svojmu prvému príspevku, zabudol som povedať, že plat učiteľov nie je fixný, teda aspoň u väčšiny čo poznám. Učiteľ musí spĺňať určitý počet hodín odpracovaných za mesiac, pokiaľ ich napríklad nespĺňa, za prvé mu klesá plat, takisto stojí na tenkom lade pohrozený "padákom", a kto chce robiť niečo preto, aby sa udržal, musí učiť vo viacerých školách, aspoň u nás bolo bežné, že učiteľ z Obchodnej Akadémie učil aj na Strednej Odbornej škole, aj na Gymnáziu. A to je absolútne neprístupné, pretože za prvé nemajú žiaci prirodzený rešpekt z učiteľa, pretože si len odbíja počet hodín, i keď na inej škole, a za druhé, učiteľ tiež nemá motiváciu, pretože či naučí žiakov čokoľvek, nie je to nijak zohľadnené v jeho kariére/kariérnom postupe. Zlepšenie financovania škôl je super vec, na druhej strane, s peniazmi sa musí narábať efektívne, pretože môžu ísť do školy aj miliardy a miliardy eur, pokiaľ s nimi rezort zle naloží, je to hádzanie zlata do diery bez dna. Ako čerstvý maturant som si vybral zahraničnú vysokú školu z jednoduchého dôvodu, slovenské vysoké sú na slabej úrovni, nedostatočne vybavené, učivo je čisto teoretické s obrovským okruhom, takže aj keby študent získa Ing. titul, podľa mňa aj tak nemá dostatočné vedomosti odhliadnuc od toho, že takých škola produkuje neúmerné množstvo v porovnaní s voľnými pracovnými miestami.
4 0
Pikoška Pikoška

Pikoška je offline (nepripojený) Pikoška

To ivuliatko, trhové princípy v školstve mohli zaviesť len diletanti, ktorým na prerozdeľovanie financií s ohľadom na mimoekonomický efekt investícií/ o tomto pojme nemajú dnešní mudrci ani šajnu /nemôže vychádzať, lebo tunelári štátny rozpočet drancujú neustále. Najskôr je treba nabaliť ICH kontá, potom kontá ICH spriaznených duší, a to čo zostane je ohlodaná kosť. Preto a len preto je školstvo poddimenzované, lebo neprodukuje pre NICH dostatočne vysoké zisky, a nie je dôvod, aby bolo v centre ICH záujmu. A tí, čo dostatočne vysoké zisky produkujú, ich odvádzajú na svoje zahraničné kontá, len čo tu vyčerpajú svoje daňové prázdniny a pozdierajú lacnú pracovnú silu... Učitelia s dôchodkom 300 Eur sú jasným dôkazom, ako spoločnosť a jej vodcovia vnímajú ich status. A pán Čaplovič je jasným dôkazom, ako sa v čase osobnosť mení.....
3 0
uctovnik66 uctovnik66

uctovnik66 je offline (nepripojený) uctovnik66

Dobrý, zaujímalo by ma, ako je to s financovaním kreditov na Vašich školách? Budú na to peniažky? Nepočuli ste o tom niečo?
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Práve sa pripravuje dohodovacie konanie, ktoré bolo v priebehu minulého školského roka pozastavené. Na školy prostredníctvom zriaďovateľov bude zasielané z KŠÚ žiadosť o aktualizáciu požiadavky, prípadne o predloženie nových požiadaviek na financovanie kreditových príplatkov. Skúste sa informovať na Vašom príslušnom KŠÚ, pretože tento týždeň dostali z ministerstva žiadosť o zber údajov k predmetným kreditom.
0 0
allgreen allgreen

allgreen je offline (nepripojený) allgreen

Ľudom j**e, nielen tu ale na celom svete ...viac
som za to aby sa povinne v skole vyucovala meditacia, najlepsie namiesto nabozenstva
0 0
uctovnik66 uctovnik66

uctovnik66 je offline (nepripojený) uctovnik66

Dúfam, že je to naozaj pravda, lebo ináč by išlo asi o kolaps v školstve....
0 0
uctovnik66 uctovnik66

uctovnik66 je offline (nepripojený) uctovnik66

myslím tým dohodovacie konanie a dofinancovanie kreditových príplatkov
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Spoľahnite sa, je to pravda, práve sa spracovávajú podklady a prijímajú žiadosti na KŠÚ. Ak máte pochybnosti, overte si to na príslušnom KŠÚ vo Vašom kraji.
0 0
ivuliatko ivuliatko

ivuliatko je offline (nepripojený) ivuliatko

medúza medzi čučoriedkami (Július Satinský: "ČUČORIEDKY = dievčatá od 15 do 25 rokov, MEDÚZY od 30 do 80 a po osemdesiatke sú STARÉ PRAŽENICE, ktoré majú obrovský zmysel pre humor a o svete si myslia svoje"). ...viac
Pán minister - bez komentára (nechcem byť vulgárna)

http://katarinakalasova.blog.sme.sk/...#ixzz282zkF2wp
1 0
uctokrajan uctokrajan

uctokrajan je offline (nepripojený) uctokrajan

Štrajk učiteľov? To bola jedna fraška, pretože dnes som sa dozvedela ako mzdová účtovnička v školstve, že peniaze ktoré im neboli vyplatené ostali nepoužité a odborari na svojom stretnuti sa rozhodli, ze tieto peniaze podotýkam musia byt vyplatené štrajkujúcim formou odmien. Takže všetko okolo ich štrajku a neplateného voľna je jedna veľká fraška. A nech sa už spamataju ake majú výhody oproti ostatným zamestnancom, každá profesia je doležitá.
0 0
tamaja tamaja

tamaja je offline (nepripojený) tamaja

Páni učitelia, dajte hromadné výpovede
1 0
Gabhus Gabhus

Gabhus je offline (nepripojený) Gabhus

Pome štrajkovať fšetci, veď kto už dnes má dosť peňazí
4 0
batko batko

batko je offline (nepripojený) batko

O tomto sa malo diskutovať v r.1989. Ani herci nechcú trhový mechanizmus resp. ho chcú len vtedy, keď im to vyhovuje. Dnes je doba, keď až na malé výnimky, by mali štrajkovať všetci. Keď učiteľ nevie vyžiť z cca 700 Eur, ako môžu vyžiť robotníci z podstatne nižšími zárobkami..
4 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať