Diskusný príspevok z úplne inej stránky a debaty spred dvoch rokov, myslím si, že som naň včera nenaďabila náhodou. Rada sa s Vami s ním podelím.
....
Deti musia byť vedené a vychovávané v duchu pravej lásky! No a najväčšou časťou pravej lásky je prísnosť.
Pravá láska nedbá na to, čo sa druhému páči, čo je mu príjemné a čo mu spôsobuje radosť, ale bude sa riadiť len podľa toho, čo mu prosieva. Nezáleží, či to druhému spraví radosť, alebo nie. To je pravá láska a služba.
A ak niekto nemôže dôjsť inak k rozpoznaniu správneho od nesprávneho, treba ho aj pokarhať! Tým mu preukážeme službu. Len pri tom musí vládnuť spravodlivosť a nie svojvoľnosť, lebo pravú lásku nemožno oddeliť od spravodlivosti.
Nemiestna ústupčivosť by totiž znamenala pestovanie chýb a ďalšie klesanie po šikmej ploche. Bolo by takéto niečo naozaj láskou?
Uplatňovanie spravodlivého princípu pravej lásky, ktorá je aj prísna a aj karhá ak je to nevyhnutné, tak práve tento princíp by sa mal stať základným kameňom na ceste k zdravému a správnemu formovaniu osobností detí a to nie len na našich školách, ale samozrejme v prvom rade a predovšetkým v rodinách.
Jednoduchý vzorec pre správnu výchovu detí a mládeže teda znie: Pravá láska + pravé hodnoty = pravý človek.
Z tohto vzorca však vyplýva, že ak rodičia, učitelia a vychovávatelia s deťmi nejednajú v pravej láske a sami nevedia, aké sú pravé hodnoty, tieto hodnoty nerešpektujú a deti k nim nevedú, potom je výsledok práve taký žalostný a biedny, aký nám ukazuje chovanie dnešnej mladej generácie.
Áno, je to tak, práve v chovaní deti a mládeže môžeme ako v zrkadle uvidieť svoju vlastnú tvár. Tvár nás rodičov, učiteľov a vychovávateľov, tvár celej našej spoločnosti, ktorá nežije v skutočnej, spravodlivej láske ľudí k ľuďom, nevie čo sú pravé hodnoty, ani o ne neusiluje. Ak sa to však nezmení, bude naša mládež čoraz horšia a nezvládnuteľnejšia, pretože ona je iba obrazom a zrkadlom nás samotných.
reakcia iného diskutujúceho:
Tak s tímhle nezbývá, než souhlasit. Patřím k lidem, kteří mají úctu k učitelům, kantorům a pedagogům obecně.
Mám je na stejné úrovni, jako faráře, doktora, zubaře, silničáře v chumelenici a nebo hajného. Jsou to lidi, s kterými se nepatří handrkovat a už vůbec polemizovat o jejich společenském prospěchu či vážnosti.
Moje první děcka doštudýrovaly a ty nové vozím do školky. Jednou, když jsem vedl kloučka do školky slyším křik. jakýsi člověk křičel na paní učitelku tak strašně sprostě před dětmi, až se mne to dotklo. řekl jsem pánovi, aby okamžitě přestane křičet sprostě a pro jistotu i mluvit, jináč ho okamžitě vyhodím z okna.
Chlap přestal, odešel a paní učitelka povídala se slzama v očích,, že to nebylo poprvé. hrůza mne jímá z toho, co si dovolí rodiče i žáci ke kantorskému stavu. Jsou to učitelé a mají učit. Vychovatelskou práci musí vykonat rodič či opatrovník. mám tedy ke všem kantorům velikou úctu a respekt. Sám, ač disponuju velmi asertivní povahou, nedovedu si představit sebe coby kantora. Musejí mít železné nervy a neuvěřitelnou vytrvalost, páč něco tvořit s matrjálem, co mají k dispozici je pěkný élent.
Jenže, děcka jsou naším odrazem ve vodní hladině, jsou to naše výtvory, nemůže za jejich chování nikdo jiný, než my sami. Každýmu, kdo držkuje na kantory bych nejraději jednu asertivně lisknul, páč až s tím kantoři švihnou, kdo nám ty naše spratky bude učit.......
Tata mi vždycky říkal, že i kdyby mi kantor na hlavu sral, já se musím u toho klanět a souhlasit.Po vyučování mu za to mám vypucovat boty a odnést kantorskou brašnu až k jeho baráku.....