profesional Tie firmy co si vymenoval iba sprostredkuvaju predaj a beru si z toho proviziu. Takze tomu komu bude realne uctovany software budes posielat fakturu na hodnotu licencie a s tym ze ten kto ti sprostredkoval obchod posle tebe fakturu za sprostredkovanie.
Chápem ťa. Ale, takto to pri zahraničných eshopoch/agentúrach/portáloch takéhoto typu (s virtuálnym „tovarom“) väčšinou absolútne nefunguje!!!
Áno, funguje to tak, že používateľ tam nahrá svoj digitálny produkt čo vytvoril.
Napríklad fotografie, grafiky, ilustrácie, vektory, copywriterské texty, 3d modely, 3d renderovanú grafiku, texútry, wallpapery, skripty, pluginy, tutoriály, software a podobné jeho produkty.
Tá spoločnosť následne tieto produkty ponúka vo svojom eshope a pokiaľ sa predajú pripíše predávajúcemu na (ich virtuálny) účet (v ich eshope/systéme) stanovený percentuálny podiel z predajnej ceny. Buďto rovno v $, alebo len v kreditoch, ktoré sú akousi virtuálnou menou toho eshopu.
Predávajúci, ale nemá ani šajn komu čo predal!
V ich systéme vidí iba, že sa predal 1 kus toho-a-toho produktu a, že mu za to pribudlo xyz $, alebo xyz centov. Nič viac nevie! A spoločnosť prevádzkujúca ten eshop ani v žiadnom prípade nechce aby to vedel! Pravdepodobne zo strachu, že by nabudúce mohol prebehnúť obchod bez nej. Vo väčšine takých spoločností dokonca za priame kontaktovanie predajcu, alebo kupcu hrozí trvalé zrušenie predajného účtu! A ani sa to väčšinou nedá, ani keby moc chcel, keďže priame kontaktné údaje (napr. v popise na náhľadových stránkach jednotlivých produktov, v profile predajcu, či pod.) sú prísne zakázané.
Takže o zistení komu čo predal môže len snívať!
Nehovoriac o tom, že môže ísť denne o obrovské množstvo (stovky, tisíce) predaných kusov nejakého virtuálneho „tovaru“ za doslova centy za kus a všetko zakaždým iným kupcom!
Na tom je to totiž väčšnou postavené, že sa denne predá obrovské množstvo toho istého virtuálneho „tovaru“ (napr. ilustračných grafík pre články, fotografií, atď.) rôznym kupcom. Často doslova za centy za jeden kus produktu, čo je zdanlivo málo, ale pri súčte predaných kusov to môže urobiť peknú „rentu”. Vravím „rentu” preto, lebo produkty stačí vytvoriť a nahrať tam len jeden raz, ale predávať sa môžu denne a opakovane mnoho, mnoho, mnoho krát! Pokiaľ si človek rokmi vybuduje rozsiahle portfólio (tistíce a viac kusov) nejakých svojich virtuálnych produktov potom z toho môže byť pekná „renta“ aj bez práce.
(Kedže to v tom eshope/agentúre/portáli potom už len „visí“ a predáva sa v podstate samo.
A to stále dookola!
)
A to nehovorím, že pokiaľ predávajúci nepríjme nejaký typ exkluzivity pre daný eshop/portál (ako exkluzívny predajca u nich), tak môže svoje portfólio produktov nahrať do X podobných eshopov/agentúr po celom svete.
Takže predaje a $ sa môžu ešte X krát znásobiť!
K výplate peňazí obvykle dochádza až po na-akumulovaní určitej sumy na virtuálnom účte/systéme toho eshopu/portálu. Napríklad po na-akumulovaní (prekročení) 100$ spoločnosť pošle peniaze na zadaný PayPal, či už automaticky, alebo treba o to ručne žiadať klikom na výplatné tlačidlo.
Takže, fakturácia je možná iba tej spoločnosti (tomu eshopu, agentúre, portálu či pod. kde sa to predalo), ktorá pošle peniaze na PayPal. Tj. do faktúry je maximálne možné pekne rozpísať čo presne sa predalo. Napr. množstvo xyz „kusov“ toho-a-toho produktu za takú-a-takú cenu za mernú jednotku (za kus), atď.
Plus samozrejme všetko to čo má slovenská faktúra obsahovať, názov spoločnosti, sídlo, DIČ, atď, atď.