Zavrieť

Porady

Poisťovňa žiada od dediča po smrti svojej finančnej poradkyne uhradiť storno

Dobrý deň,

manželova matka bola finančnou poradkyňou jednej nemenovanej poisťovne, táto zmluva o zastúpení bola ukončená jej smrťou. Prebehlo dedičské konanie, na základe ktorého mal jej syn nárok na dvojmesačné odstupné. Toto odstupné mu bolo vyplatené už pred mesiacom, slušne "ošklbané" o storno, na ktoré si poisťovňa nárokovala do doby cca 2 mesiacov po jej úmrtí. Teraz, po takmer pol roku od jej smrti si zrazu poisťovňa žiada od dediča uhradiť storno, ktoré vzniklo zo zmluv, vypovedaných 3 až 4 mesiace po smrti. Má poisťovna na niečo takéto vôbec nárok? Veď toto storno vznilo dávno po jej smrti a aj výpovede týchto zmluv boli uskutočnené po dátume jej úmrtia. Podľa zdravého rozumu už niečo takéto nemôže spadať do povinnosti dediča uhrádzať. Nejedná sa ani o "ovplyvniteľné storno", pretože ona už niečo také ani po smrti nedokázala ovplyvňovať.
Viete mi, prosím, poradiť, ako máme v tomto prípade postupovať? To storno vôbec nie je malé, jedná sa o sumu viac ako 3000€.
Usporiadat
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

o ak listy adresuju na zomretú, tak jednoducho vracať s poznámkou "adresát zomrel"
0 0
blavaciko blavaciko

blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

Dáša_ Pozri príspevok
o ak listy adresuju na zomretú, tak jednoducho vracať s poznámkou "adresát zomrel"
a preco vracat? zbytocne platit postovne... rovno do kosa hadzat... a nezabudnut na to, ze obalku, ktora nepatri tebe, by si nemala ani otvarat (listove tajomstvo)

poistovna samozrejme nemoze nic vymahat, pretoze obciansky zakonnik

Prechod dlhov
§ 470


(1) Dedič zodpovedá do výšky ceny nadobudnutého dedičstva za primerané náklady spojené s pohrebom poručiteľa a za poručiteľove dlhy, ktoré na neho prešli poručiteľovou smrťou.

(2) Ak je viac dedičov, zodpovedajú za náklady poručiteľovho pohrebu a za dlhy podľa pomeru toho, čo z dedičstva nadobudli, k celému dedičstvu.


Dlh je dlzoba majetkova, nie povinnostna...

tzn. ze ak sa porucitel zmluvne zaviazal nieco plnit (povinnosti), dedicia za tuto povinnost nezodpovedaju, v opacnom pripade by napriklad museli nastupit miesto zomreleho do prace.

Akykolvek zmluvny vztah neprechadza na dedicov, pokial to vyslovene neurcuje zakon.

Vzhladom na to ze udajna pohladavka vznikla az po smrti porucitela, tento dlh nemohol prejst na dedicov porucitelovou smrtou, kedze v dobe smrti dlh neexistoval. Existovala len buduca podmienena povinnost.

Nic neplatit, nic nepreposielat, listy adresovane zomrelej ignorovat


3 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

blavaciko Pozri príspevok
a preco vracat? zbytocne platit postovne... rovno do kosa hadzat... a nezabudnut na to, ze obalku, ktora nepatri tebe, by si nemala ani otvarat (listove tajomstvo)
nic neplatiš, proste len na pošte povieš, že zásielku nepreberieš, nech to vrátia späť. Prípadne s horeuvedenou poznamkou. Ja som takto vraciam aj nevyžiadanú poštu typu rôznych prosieb o podporu.... , ktoré sa pravidelne opakujú kazdy rok
0 0
mareko mareko

mareko je offline (nepripojený) mareko

Dáša_ Pozri príspevok
nic neplatiš, proste len na pošte povieš, že zásielku nepreberieš, nech to vrátia späť. Prípadne s horeuvedenou poznamkou. Ja som takto vraciam aj nevyžiadanú poštu typu rôznych prosieb o podporu.... , ktoré sa pravidelne opakujú kazdy rok
Cudziu zásielku prevziať nesmie, ani keby chcel.
0 0
mareko mareko

mareko je offline (nepripojený) mareko

[QUOTE=Ice dive;2231852]...to že majú papiere o úmrtí ešte nemusí znamenať, že danú zmenu zaevidovali aj na oddelení provízií, ak má poisťovňa 1000 sprostredkovateľov znamená to 1000 listov t.j. pravdepodobne odchádzajú listy z poisťovne automatizovane a vy sa čudujete, že čo si to dovoľujú...

Ak nemajú v evidencii, že sprostredkovateľka zomrela, tak nemajú ani informácie o tom, že by mal niekto niečo dediť, čo v tomto prípade asi tak nie je. Poisťovňa skúša, koľko chudáci pozostalí znesú a či sa náhodou nezlomia a nezaplatia. Dediči predsa nemajú s poisťovňou žiaden zmluvný vzťah, tak nemusia nič platiť.
Ak poisťovňa chce storná, tak zrejme presne tak intenzívne platí dedičom aj následné provízie a bude platiť do...do dokedy :-) a dokedy by chcela aby jej boli vrátené - platené storná? 100 rokov, 200 rokov alebo iba týždeň či dva :-(((((
Naposledy upravil mareko : 22.01.13 at 18:48 Dôvod: doplnenie
0 0
miura miura

miura je offline (nepripojený) miura

mareko Pozri príspevok
Cudziu zásielku prevziať nesmie, ani keby chcel.
problem je, ze tato zasielka nebola doporucena a ako dedic to otvara, kedze to vsetko po nej vybavovat. A zial aj stale vybavuje, pretoze sa kadejaky Ypsilon zbada vzdy az ked uz je vsetko ukoncene. A ked vidime v schranke obalku z tejto poistovne, je nam uz zle este pred otvorenim...


blavaciko Pozri príspevok
a preco vracat? zbytocne platit postovne... rovno do kosa hadzat... a nezabudnut na to, ze obalku, ktora nepatri tebe, by si nemala ani otvarat (listove tajomstvo)

poistovna samozrejme nemoze nic vymahat, pretoze obciansky zakonnik



Dlh je dlzoba majetkova, nie povinnostna...

tzn. ze ak sa porucitel zmluvne zaviazal nieco plnit (povinnosti), dedicia za tuto povinnost nezodpovedaju, v opacnom pripade by napriklad museli nastupit miesto zomreleho do prace.

Akykolvek zmluvny vztah neprechadza na dedicov, pokial to vyslovene neurcuje zakon.

Vzhladom na to ze udajna pohladavka vznikla az po smrti porucitela, tento dlh nemohol prejst na dedicov porucitelovou smrtou, kedze v dobe smrti dlh neexistoval. Existovala len buduca podmienena povinnost.

Nic neplatit, nic nepreposielat, listy adresovane zomrelej ignorovat


[/FONT][/COLOR]

Dakujem, tato informacia nam velmi pomohla. Poistovna to sice skusala v jej zmluve, ze ma nejake obdobie na vratenie provizii po ukonceni zmluvneho vztahu, no tento zmluvy vztah ukoncil umrtim a nie jej odchodom z tejto prace. A hlavne ziadne z tychto storien nevzniklo este pocas jej zivota, ale az po nom. Teraz uvazujem nad tym, na zaklade coho si oni strhli storno uz z odstupneho, ked na to odstupne mala narok zo zmluvy a uz vtedajsie storno bolo po jej smrti. Podla mna uz nemali narok ani na to. Ona jednoducho nemoze ovplyvnit to, ze klienti rusia poistky po jej smrti a poistovna nemala zaujem tento kmen niekomu dalsiemu odovzdat, tak sa o nich tym nema kto starat.

Snazime sa od vcera skontaktovat s poistovnou, no panicky neberu telefony na ziadnom z cisel a pani riaditelia nemaju ani cisla pre istotu na seba zverejnene. Dovolat sa tam je obtiaznejsie, ako sa spojit s Pentagonom. Za 5 mesiacov od smrti sme s nimi uz riesili niekolko veci a vzdy trvalo par dni kym sme sa vobec dovolali.
0 0
miura miura

miura je offline (nepripojený) miura

mareko Pozri príspevok
Ak nemajú v evidencii, že sprostredkovateľka zomrela, tak nemajú ani informácie o tom, že by mal niekto niečo dediť, čo v tomto prípade asi tak nie je. Poisťovňa skúša, koľko chudáci pozostalí znesú a či sa náhodou nezlomia a nezaplatia. Dediči predsa nemajú s poisťovňou žiaden zmluvný vzťah, tak nemusia nič platiť.
Ak poisťovňa chce storná, tak zrejme presne tak intenzívne platí dedičom aj následné provízie a bude platiť do...do dokedy :-) a dokedy by chcela aby jej boli vrátené - platené storná? 100 rokov, 200 rokov alebo iba týždeň či dva :-(((((
Ved to nevieme ani my. Ale nastopro tieto informacie maju, vsak to vedeli okamzite, patrila totiz medzi top 10 financnych poradcov spolocnosti. Vsetky doklady o umrti dostali do mesiaca a po dvoch mesiacoch uz aj ukoncene dedicske za ucelom vyplaty odstupneho. No uz vtedy nas prekvapilo, ze ziadaju pri vyplate odstupneho uhradzat storno (hned ho aj strhli, co bola uz vtedy viac ako 1/3 sumy), ale nasledne provizie neposielali ziadne. A teraz prislo dalsie storno. Fakt mi to pride ako totalna provokacia a skusanie, pokial to vydrzime...
0 0
Ice dive Ice dive

Ice dive je offline (nepripojený) Ice dive

[QUOTE=mareko;2231918]
Ice dive Pozri príspevok
...to že majú papiere o úmrtí ešte nemusí znamenať, že danú zmenu zaevidovali aj na oddelení provízií, ak má poisťovňa 1000 sprostredkovateľov znamená to 1000 listov t.j. pravdepodobne odchádzajú listy z poisťovne automatizovane a vy sa čudujete, že čo si to dovoľujú...

Ak nemajú v evidencii, že sprostredkovateľka zomrela, tak nemajú ani informácie o tom, že by mal niekto niečo dediť, čo v tomto prípade asi tak nie je. Poisťovňa skúša, koľko chudáci pozostalí znesú a či sa náhodou nezlomia a nezaplatia. Dediči predsa nemajú s poisťovňou žiaden zmluvný vzťah, tak nemusia nič platiť.
Ak poisťovňa chce storná, tak zrejme presne tak intenzívne platí dedičom aj následné provízie a bude platiť do...do dokedy :-) a dokedy by chcela aby jej boli vrátené - platené storná? 100 rokov, 200 rokov alebo iba týždeň či dva :-(((((
áno áno zlá poisťovňa... a chudáci majú znášať... ďalšia super konšpiračná teória... každá poisťovňa aby fungovala, tak má xy tisícok zmlúv ktoré boli a budú dojednávané... všetky sú spravované v nejakom systéme... ktorý funguje na číslach a variabilných symboloch a nikto to nemá šancu skontrolovať.... klient zaplatí poistné za danú zmluvu pod variabilným symbolom, začne poistné obdobie poistné sa spáruje so zmluvou a uvoľňuje sa určité percento provízie, ktoré ide na osobný účet sprostredkovateľa... tak isto to funguje aj pri storne, zmluva sa stornuje peniaze sa vrátia klientovi a systém vygeneruje alikvótnu časť stornoprovízie, ktorú musí sprostredkovateľ zaplatiť... v lepšom prípade sa tieto pohľadávky vzájomne započítajú...
ak sprostredkovateľ zomrie resp. ukončí spoluprácu tak prestanú sa provízie vyplácať, lebo v zmysle zákona o finančnom sprostedkovaní túto prácu nemôže robiť hocikto... t.j. prestanú provízie vyplácať... majú však nárok čo bude asi ošetrené aj v zmluve o obchodnom zastúpení na stornoprovízie ak budú musieť poistné z predčasne ukončených zmlúv vracať (inak povedané sprostredkovateľ dostal peniaze, ktoré mu neprináležia ide o bezdôvodné obohatenie...)... tieto listy ako sama zadávateľka píše prichádzajú na meno zomretej t.j. s najväčšou pravdepodobnosťou sú generované automaticky systémom a podpísané sú len dajakým nascanovaným podpisom...
ono treba asi zvyhnúť zadok, ísť priamo do poisťovne a pokecať si s nimi z mosta doprosta... načo objednávať právnika, a vyrábať zbytočnú konšpiračnú teóriu ako niekto testuje, koľko sa znesie... je to pravdepodobne o tom, že kmeň nebol prevedený tak to chodí na pôvodného poradcu... zbytočne sa tu robí z toho kovbojka... možno poisťovňa ani nevie, že niečo posiela, keď to chodí len do schránky a netreba pre tie listy utekať na poštu...
1 0
miura miura

miura je offline (nepripojený) miura

Ice dive Pozri príspevok

áno áno zlá poisťovňa... a chudáci majú znášať... ďalšia super konšpiračná teória...

... tak isto to funguje aj pri storne, zmluva sa stornuje peniaze sa vrátia klientovi a systém vygeneruje alikvótnu časť stornoprovízie, ktorú musí sprostredkovateľ zaplatiť... v lepšom prípade sa tieto pohľadávky vzájomne započítajú...
inak povedané sprostredkovateľ dostal peniaze, ktoré mu neprináležia ide o bezdôvodné obohatenie... zbytočne sa tu robí z toho kovbojka... možno poisťovňa ani nevie, že niečo posiela, keď to chodí len do schránky a netreba pre tie listy utekať na poštu...
Ešte nikdy som nezažila, aby poisťovňa za životné poistky do dvoch rokov vracala peniaze. Vždy si ponechá celú túto sumu, napriek tomu, že od sprostredkovateľa žiada storno. Práve toto je podľa mňa bezdôvodné obohacovanie.
Ona dostala provízie za odvedenú prácu, za nič iné. To, že to niekto zruší po jej smrti už nie je jej a podľa mňa ani náš problém.
Ako dokáže podľa vás mŕtvy a jeho pozostalí, ktorí v danej oblasti nepracujú, ovplyvniť akýkoľvek ďalší vývoj storien, prípadne nespokojných klientov?

Na druhej strane chápem, že taká poisťovňa z niečoho musí žiť a niekoho musí ošklbať, aby dokázala profitovať. Žiaľ, myslím si, že nie sme jediní, ktorí si myslia, že ak poisťovňa vypláca "výplatu" len ako akúsi zálohu, ktorú raz bude treba aj tak vrátiť, je to už skôr novodobé otrokárstvo, ako pracovno - právny vzťah, nie je to tak? Myslím, že keby toto všetci vedeli, tak do takejto práce asi nikdy nenastúpia. Rozhodne v dohľadnej dobe sa niekto nájde, kto takéto jednostranne výhodné zmluvy napadne súdne. Od včera do dnes sme zistili, že niekoľko podnetov na túto poisťovňu už bolo podaných od samotných finančných poradcov, nakoľko od nich bolo požadované niečo podobné, akurát s tým rozdielom, že oni odišli, alebo boli vyhodení a nezomreli (čo sa nedá ovplyvniť).
0 0
Ice dive Ice dive

Ice dive je offline (nepripojený) Ice dive

miura Pozri príspevok
Ešte nikdy som nezažila, aby poisťovňa za životné poistky do dvoch rokov vracala peniaze. Vždy si ponechá celú túto sumu, napriek tomu, že od sprostredkovateľa žiada storno. Práve toto je podľa mňa bezdôvodné obohacovanie.
Ona dostala provízie za odvedenú prácu, za nič iné. To, že to niekto zruší po jej smrti už nie je jej a podľa mňa ani náš problém.
Ako dokáže podľa vás mŕtvy a jeho pozostalí, ktorí v danej oblasti nepracujú, ovplyvniť akýkoľvek ďalší vývoj storien, prípadne nespokojných klientov?

Na druhej strane chápem, že taká poisťovňa z niečoho musí žiť a niekoho musí ošklbať, aby dokázala profitovať. Žiaľ, myslím si, že nie sme jediní, ktorí si myslia, že ak poisťovňa vypláca "výplatu" len ako akúsi zálohu, ktorú raz bude treba aj tak vrátiť, je to už skôr novodobé otrokárstvo, ako pracovno - právny vzťah, nie je to tak? Myslím, že keby toto všetci vedeli, tak do takejto práce asi nikdy nenastúpia. Rozhodne v dohľadnej dobe sa niekto nájde, kto takéto jednostranne výhodné zmluvy napadne súdne. Od včera do dnes sme zistili, že niekoľko podnetov na túto poisťovňu už bolo podaných od samotných finančných poradcov, nakoľko od nich bolo požadované niečo podobné, akurát s tým rozdielom, že oni odišli, alebo boli vyhodení a nezomreli (čo sa nedá ovplyvniť).
no ale zabudli ste povedať aj to B, že za životku inkasuje sprostredkovateľ províziu prvé tri roky cca okolo 130 - 150 % zo zaplateného poistného... t.j. ak to niekto do dvoch rokov zruší je logické, že poisťovňa chce peniaze, ktoré tam mal klient naskladať za 20 - 25 rokov naspäť...
0 0
miura miura

miura je offline (nepripojený) miura

Tak to som sa normálne zasmiala. Finančný poradca jej kariérneho stupňa zinkasoval MAX 60% ročného poistného. A po roku 25%. Takže nemáme rovnaké informácie. Zrejme pracujete v inej spoločnosti, ktorá lepšie platí a snáď od Vás nikdy nebude tie storná po skončení pracovného vzťahu vymáhať.
Kažopádne nemôžme byť rukojemníkmi nejakého cudzieho pracovného vzťahu, kde to mali dohodnuté oni medzi sebou. Nemôžeme predsa prísť a dať za podivnú pracovnú zmluvu niekoho s niekým všetky naše finančné prostriedky. My sme nepracovali pre tú spoločnosť a neviem, akým zákonným spôsobom máme my byť postihovaní xy rokov do budúcnosti. Logicky - ten kmeň mal prejsť na niekoho iného a on si mal za to zodpovedať. To, že ho má alebo nemá nejaká osoba v danej poisťovni, my nemôžme ovplyvniť. A strana B, ktorú vy nedodávate je, že následné provízie sa už akosi pozabudli vyplácať a rozhodne by neboli malé.
0 0
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

miura Pozri príspevok
Tak to som sa normálne zasmiala. Finančný poradca jej kariérneho stupňa zinkasoval MAX 60% ročného poistného. A po roku 25%. Takže nemáme rovnaké informácie. Zrejme pracujete v inej spoločnosti, ktorá lepšie platí a snáď od Vás nikdy nebude tie storná po skončení pracovného vzťahu vymáhať.
Kažopádne nemôžme byť rukojemníkmi nejakého cudzieho pracovného vzťahu, kde to mali dohodnuté oni medzi sebou. Nemôžeme predsa prísť a dať za podivnú pracovnú zmluvu niekoho s niekým všetky naše finančné prostriedky. My sme nepracovali pre tú spoločnosť a neviem, akým zákonným spôsobom máme my byť postihovaní xy rokov do budúcnosti. Logicky - ten kmeň mal prejsť na niekoho iného a on si mal za to zodpovedať. To, že ho má alebo nemá nejaká osoba v danej poisťovni, my nemôžme ovplyvniť. A strana B, ktorú vy nedodávate je, že následné provízie sa už akosi pozabudli vyplácať a rozhodne by neboli malé.
co tu preboha neustale riesis ??? co este chces pocit ???
uz ti tu bolo x krat napisane co mas robit ...
poistovna nema pravo od vas pytat peniaze za storna po datume smrti a ty sa kludne na celu poistovnu mozes vykaslat .. takze uz to neries a kasli na to ...
1 0
Ice dive Ice dive

Ice dive je offline (nepripojený) Ice dive

no už to tu hovorím asi X-tý krát... treba ísť do poisťovne, samotné stornolisty, čo Vám chodia do schránky odchádzajú automatizovane zo systému, t.j. poisťovňa možno ani nevie, že niečo posiela... za druhé... príkazy na úhradu / platby provízií verifikuje človek, t.j. vie že sprostredkovateľ zomrel resp. ho vyradil, a provízie nevypláca... aby ste si spravili skúšky a registrovali sa v NBS t.j. spĺňali podmienky tak a v zmysle zmluvy o obchodnom zastúpení "zdedili" kmeň poisťovňa by Vám tie peniaze mala vyplatiť aj spätne...
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať