Som SZČO (platca DPH) a mám jedného zamestnanca. Obedy kupujem z miestnej školy (neplatca DPH) za 2,30 E. Účtujem v JÚ.
Môžem si dať ja do daňovo uznaných výdavkov sumu 3,80 do 31.8. a od 1.9. sumu 4,- E ? Teda plnú sumu alebo len 2,30 Eur ?
Koľko dní mám na seba počítať? pracovné dni 250 alebo kalendárne 365 ?
Za zamestnanca si môžem dať do uznaných výdavkov 55% zo 3,80 teda 2,09 E a od 1.9. sumu 2,20 Eur ?
A ostatok za zamestnanca by som dala zo SF.
Musím toto účtovanie rozpočítať za každý mesiac zvlášť alebo to môžem aj kompletne za celý rok?
Ide totiž o to, že v jeden mesiac zoberiem obedov menej ako je pracovných dní a iný mesiac zas viac ako je dní, ale keď to zrátam za celý rok, tak by to približne sedelo. škola cez prázdniny nevarila, tak som mala dať asi zamestnancovi stravné lístky, ale nedala, čo s tým teraz?
Ak by som od zamestnanca pýtala doplatok do celkovej sumy obeda, tak by som musel aj DPH z toho odviesť?
A ako to celé účtovať?
Ak by som si mohla uplatniť celých 3,8 E a 4,- E, tak by mi to vyšlo viac ako všetky faktúry zo školy.
Dala by som si svoje stravné do výdavkov, zamestnancove stravné do výdavkov, ďalej urobím výdaj zo SF, a faktúru zo školy kde? Tá už do výdavkov asi nemôže ísť, že?
December som škole zaplatila až v januári. Môžem si tam dať do výdavkov aj obedy decembrové, aj keď som ich ešte nezaplatila?