Zavrieť

Porady

ročné zúčtovanie poistného

som tá, ktorá má rada čísla
ahoj poraďáci, mám takú otázku a dosť mi to vŕta v hlave.
Ja som bola tento rok študentkou va VŠ do 25. 05. 2005, potom som sa evidovala na úrade práce, od 01. 08. 2005 som zamestnala ale na dohodu o vykonaní práce a potom od 21. 11. 2005 som išla na pracovnú zmluvu.
mám v tom teraz chaos, neviem či mi má ročné zúčtovanie poistného robiť zamestnávateľ aké tlačivo má vypísať , myslím si, že asi typ X. A taktiež neviem, či mi tam má zarátať aj odmeny z dohody o vykonaní práce. Ja som si totiž vtedy platila zdrav. poistenie sama. mám v tom chaos. díky za každú odpoveď.
Usporiadat
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

endrju
Tlačivá zatiaľ sú iba v podobe vzorov. Vyhláška s tlačivami určite nebude zverejnená v Zbierke zákonov skôr ako na Veľkú noc.
O téme "tlačivá" sú najčerstvejšie informácie "z prvej ruky" k dispozícii tu:
http://www.porada.sk/t18656-navrh-vy...poistneho.html
Takze kludne mozeme nechat rocne zuctovanie poistneho az po podani DP. Ja som sa uz na to tiez pytala asi pred mesiacom v zdrav. poistovni a povedali,ze ich este nemaju, tak som to na chvilu vypustila..
0 0
jery jery

jery je offline (nepripojený) jery

somij
Takýto platiteľ nemal povinnosť platiť preddavky do 31.8. (ani po 1.9.). Ak ich zaplatil, v ročom zúčtovaní ich dostane späť.
Dakujem za vysvetlenia... Mal by som este jednu otazku. V podstate mi to moze byt jedno, ale...
Kto vlastne plati poistne za takehoto poistenca {napr. mal v juli 2005 prijem 20 000 z dohody}. ? Vo vtedy platnom zakone je uvedene, ze poistne plati ten poistenec {ale nemusi si platit preddavky, ako si mi vysvetlila} - nespada pod osoby hradene statom.
Vychadza mi to dobre, ze za studenta / dochodcu / dobrovolne nezamestnaneho bez prijmu zaplatil poistne stat ak nemal ziaden prijem a ak prijem mal, nezaplati poistne nikto...
0 0
Jana Motyčková Jana Motyčková

Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková