Dobrý den,
Mám několik dotazů ohledně kontrolného výkazu.
1) Dátum dodania – musí být ve formátu 01012014.. ještě nemáme podchycenou SW úpravu, ale když nám SW vyjíždí datum ve formátu 1.1.2014 bude problém pak s překlopením do KV?
- Dátum dodania se dává jako je na faktuře.. ale co když nám chodí faktury se zpožděním? Např. nyní přišla fa s datem dodání 30.11., november máme uzavřený, účtujeme s datem 1.12. Ale jak tedy v takovém případě s kontrolným výkazom?
2) Pořadové číslo – pokud chápu správně manuál, tak u vystavených faktur dáváme naše číslo, u přijatých bychom měli uvádět VS dodavatele, je tak?
3) Rozdělení:
A1 jsou faktury vystavené tuzemsko,
A2 ??
B1 faktury přijaté z EU,
B2 faktury přijaté tuzemsko
C1 dobropisy vystavené
C2 dobropisy přijaté
?
Kam padají faktury vystavené do EU?
Kam padají faktury zákazníka, který je FO neplátce?
Ještě mě zaujalo – V prípade nadobudnutia tovaru z iného čl.státu uvede platitel dane dátum dodania tovaru = dátum nadobudnutia tovaru (nie vznik daň.povinnosti z nadobudnutého tovaru).. Kdy vzniká daň. Povinnost z nadobudnutého tovaru? Když doklad přijde?
Máme ještě 1 specifický příklad, kdy máme zákazníka 1 a platby chodí od zákazníka 2.. úhrady párujeme na zákazníka 1.. na platebním avíze si zákazník 2 vždy strhne určitý poplatek za zpracování.. O tento poplatek ponížíme jednu uhrazenou fakturu a účtujeme poplatek interním dokladem.. jedná se o EU REG. V KV nám to vyjíždí v B1.. ale nenatahuje se tam DIČ a nic, protože se jedná o interní doklad. Máme tam DIČ dopisovat ručně? Nebo bychom měli poplatek řešit jinak? Např. vystavením faktury?
Děkuji