Janiča Túto otázku som už zadala v inej téme, ale nikto sa k nej nevyjadril, tak skúsim ešte raz tu.
Pri dorábaní skladovej evidencie ku dňu skončenia podnikania sme zistili, že jedna položka vykazuje záporný zostatok (tzn., že sa predalo niečo, čo dokladovo nebolo na sklade). Ako by sa tento rozdiel dal zúčtovat, aby sedel aj sklad aj účtovníctvo. (Sklad si viedol klient sám). Ďakujem.
Ja by som to urobil takto:
Prvá možnosť - chýba Ti doklad na príjem, ktorý bol urobený skladovo ale nie účtovne. Nájsť doklad a zúčtovať okamžite ( ak nejde o významnú sumu vo firme), ak nemáš doklad vypýtať si opis dokladu od dodávateľa. Toľko z účtovníctva - ale ak nájdeš účtovný doklad na príjem a rozhodneš sa pre opravu pozor na DPH.
Druhá možnosť (sa mi zdá prijateľnejšia) - bol urobený výdaj na zlú položku t.j. mala byť vydaná iná položka a chybne bolo použité číslo materiálu. V riadnom období urobiť mínus výdaja chybnej položky a zaúčtovať výdaj "správnej" položky. Chybu zúčtovať do obdobia kedy zistíš chybu t.j. do súčasnosti ( ak nejde o významnú položku).