sito Pri tom upratovaní spol. priestorov by som súhlasil, aj pri jarnom, jesennom. Aj to, ako zálohu, všetci. Ak si byt všetko spravil, záloha sa mu vráti. Ak nie, tak časť zálohy, alebo celá záloha sa prevedie na FOaÚ. Ktosi to musel zaň spraviť.
Prípadne, ak je rozpis a byt nezabezpečí upratanie spol. priestorov, tak SVB, správca dá upratať na jeho náklady.
Ale s tou neúčasťou na schôdzi? Neviem. V zákone 182/1993, §14 je definované ako sa rozhoduje v obytnom dome.
Chcel by som sa vrátiť k meritu tohto vlákna.
V minulom roku sme na zhromaždení vlastníkov odhlasovali, že každý vlastník má za povinnosť zúčastniť sa jarnej a jesennej brigády v oznámenom termíne a čase. Ten kto sa nezúčastní bude mu pri vyúčtovaní roka zrazená dohodnutá suma. V prípade, že mu termín brigády nevyhovuje, môže si dohodnúť kedykoľvek v priebehu roka náhradnú činnosť - napr. pokosenie trávnika, upratanie spoločných priestorov a pod.
Teraz to jeden z vlastníkov napáda ako protiústavné s odôvodnením, že on je ťažko zdravotne postihnutý, a preto nebude žiadny poplatok (sankciu) za neúčasť platiť a považuje predošlé hlasovanie za protizákonné.
Som zvedavý ako to po vyúčtovaní roka 2009 dopadne?
Osobne si myslím, že SVB môže takéto rozhodnutie prijať a považujem ho za legitímne. Veď smeruje len k tomu, aby sa odstránila nespravodlivosť, keď na brigádu chodia stále tí istí ľudia a ostatní nikdy "nemôžu" resp. nechcú. A samotný dôvod, či niekto sa brigády nezúčastňuje zo zdravotných dôvodov, nezáujmu alebo úmyselne je irelevantný.