Je tu na viacerých miestach napísané, že doklady z ERP idú do B3. A videla som aj také vysvetlenie, že čo má názov faktúra ide do B2 a čo nemá názov faktúra, tak ide do B3. S týmto nesúhlasím .
Ak má doklad z ERP všetky náležitosti faktúry, tak ho dám do B2. Nezáleží aká suma je na doklade. Dúfam, že konečne to mám definitívne vyriešené. Prikladám odkazy na usmernenie, z ktorých vyplýva to, že aj niektoré doklady z ERP idú do B2.
https://www.financnasprava.sk/_img/p...z_ERP_v_KV.pdf
Ako číslo faktúry sa uvedie z dokladu z ERP je uvedené tu:
5. Ako uvádzať poradové číslo dokladu z ERP v KV, keď sa doklady číslujú rovnako po každej dennej uzávierke?
Údaje z dokladov z ERP sa u platiteľa, ktorý je povinný evidovať tržby ERP uvádzajú v časti D.1. sumárne, t.j. nevypisujú sa údaje z každého dokladu z ERP.
Ak však platiteľ vyhotovil doklad z ERP, ktorý obsahuje všetky náležitosti faktúry podľa § 74 ods. 1 zákona o DPH (ERP mu umožňuje doplniť identifikačné údaje o odberateľovi a jednotkovú cenu) potom daný doklad v zmysle zákona je faktúrou a uvádza ho do časti A.1 KV.
Keďže podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní ERP musí pokladničný doklad obsahovať poradové číslo od poslednej dennej uzávierky, potom toto číslo platiteľ dane uvedie v kontrolnom výkaze, aj keď sa každý deň použije rovnaké poradové číslo. Rozlišovacím kritériom bude odlišný deň dodania tovaru alebo služby. (Doplnené : 20.2.2014)
https://www.financnasprava.sk/sk/pod...az-dph#ObsahKV
Dúfam, že je to tak správne.