Zavrieť

Porady

CSOB banka problem

Ahojte poradaci, chcela by som Vas velmi pekne poprosit o radu.
Mam problem s CSOB bankou. Bola som si nacerpat benzin v rakusku, kde sa plati prostrednictvom rezervacie, obchodnik si urobi rezervaciu na mnou zvolenu sumu za kt.chcem natankovat a potom mi ju strhne z uctu.
Tak sa aj stalo, peniaze mi boli strhnute z uctu a nasla som si ich v odidenych platbach. O tyzdne neskor mi banka zobrala tu istu sumu a dala mi ju do rezervacii, cize 2.krat som prisla o peniaze, dostala som sa do debetu a ostala som bez penazi.
V banke mi nevedel nikto pomoct, ci uz som tam volala na zakaznicke cislo a tiez bola osobne na pobocke. Az za tri dni mi rezervaciu zrusili. Nedostala som vsak ziadne vysvetlenie a neviem ako zabranit tomu aby sa to znovu neopakovalo.
Ako je mozne ze banka mi zablokuje peniaze bez mojho opravnenia aj ked mi boli uz peniaze strhnute?
Da sa s tym nieco urobit?

Dakujem velmi pekne.

Mirka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Rezerváciu prostriedkov nerobí konkrétna osoba, všetko sa deje automaticky. Snáš si nemyslíš, že tam sedí 500 ľudí a denne robí desatticíce rezervácií pri platbe kartou?

    Pri každej platbe kartou sa kartové zúčtovacie centrum urobí rezerváciu na tvojom účte v sume, ako ju obchodník zadal. Väčšinou sa rovná platenej sume, ale práve na týchto benzinkách, kde je automatická terminálová prevádzka, sa najprv zadá maximálna suma tankovania (napr. 50 EUR), ktorá as ti hneď na účte rezervuje (mne dokonca príde aj SMS, že táto suma bola rezervovaná) a potom sa na zúčtovanie pošle suma, ktorú si kutočne tankovala (napr. 40 EUR) - mne príde druhá SMS o realizovanej transakcii. NA účte máš pritom dve rezervácie - na 50 aj na 40 EUR. Po pár dňoch, keď ti sumu odúčtujú, tak sa zruší najprv rezervácia na 40 EUR a následne aj tá na 50 EUR.

    Ak sa napr. stane, že zadáš rezerváciu, ale nakoniec nič nenatankuješ, tak tá rezervácia na 50 EUR čaká nejaký čas, kým sa zruší. Myslím, že sú to 2 týždne.

    Neviem, či v tvojej banke rezervovaná suma ovplyvňuje disponibilnú čiastku, ale asi áno (u mňa v SLSP áno) - disponibiliná suma je znížená o sumy rezervácií.

    Pri platbe kartou v tuzemsku je rezervovaná iba jedna suma, tá, ktorú platíš kartou. Po odpočítaní z účtu sa rezervácia zruší.

    Nie je to len v CSOB, je to v každej banke. A nezáleží to na ľuďoch, ale tak je nastavený platobný systém. Takže zmenou banky si nepomôžeš, treba mať na účte dostatok rezervy, aby si sa nedostala do debetu, alebo platiť v hotovosti.
    Naposledy upravil Chobot : 21.03.14 at 11:55
    ivka70 Alebo netankovat na pumpach s automaticky platobnym portalom a systemom rezervacie.
    Keby platila na pumpe priamo kartou, stiahlo by jej len sumu, za ktoru skutocne tankovala.
    MiaB Dakujem velmi pekne za vysvetlenie, teraz tomu lepsie rozumiem.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    MiaB To som prave spravila, presla do CSOB asi pred mesiacom.
    MiaB Mna by skor zaujimalo ci je mozne si v banke mozno vyziadat meno konkretnej osoby kt.spravila tuto rezervaciu a zistit preco sa to vlastne stalo a potom sa snazit tomu predist. Ved predsa banka si nemoze robit co chce s mojimi peniazmi.
    alaya1 riesila by som som to cez bankoveho ombudsmana.
    misoft Je to nastavené systémom..... žiadna osoba to nerobí..... Princíp - Rezervácia - peniaze odídu - rezervácia trvá do tej doby, kým nie je potvrdené pripísanie na účet príjemcu - rezervácia sa ruší. Ale je mi divná tá dlhá doba.... toto maximálne trvá 1-2 dni.
    Ale je to istotne chyba systému - a pokiaľ banka má takýto systém (nespoľahlivý) - mali by prípadne škody kompenzovať... a tebe istotne škody vznikla prechodom do debetu.
    Takže riešiť cez bankového ombudsmana a žiadať od banky kompenzáciu. Prípadne postup banky a ich systému (dvojité účtovanie, neoprávnené blokovanie financií) nahlásiť NBS, ktorá si to preverí (a Národná banka sa s nimi s*ať nebude!)

    Ale aby ti nebolo smutno - mne sa niečo podobné stalo tiež chybou systému pri platbe kartou tez terminál - výsledkom bolo zablokovanie účtu na TRI týždne! A tiež žiadne vysvetlenie, žiadna pomoc - pritom peňazí tam bolo dosť - stále hlásilo "Nedostatok fin. prostriedkov" - na priehradke sa ani do účtu nedostali.
    Výsledkom bolo, že po uvoľnení účtu (príčinu nikdy nevysvetlili) som menil ihneď banku.....
    MiaB Dakujem velmi pekne za radu, presne taketo riesenie som hladala, takze to skusim. Dakujem a prajem pekny den.
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.