nela07 (Dnes 14:46) jeho pracovná náplň nie je vodič. Čítala som príspevky, že sa nepovažuje za výkon, ak nie je vodič. Len je to zvláštne, že to nejde do pracovného času. Veď dostane služobné auto, ktoré musí šoférovať. Iné je, keď by len sedel niekde vo vlaku, alebo v autobuse. A aj keď sa presúvajú zamestnanci služobnými autami od zákazníka k zákazníkovi, ak nie sú na služobnej ceste, tak to považujem za výkon práce. Ale v poriadku, asi sa nemám nad tým zamýšľať. Takže za pracovný čas na pracovnej ceste považujem výkon práce mimo času stráveného na ceste. Ešte by bolo riešením dať všetkým takýmto zamestnancom do pracovnej zmluvy, že vykonávajú aj prácu vodiča. Tak by to potom bolo správne?
Ale je to cesta na SC. Prestuduj si zakon o cestovnych nahradach .... tam to mas vysvetlene. Na Sc sa za vykon prace povazuje cas, kedy pracuju a ostatny cas max. do vysky denneho prac. casu. Len keby realne pracovali (u zakaznika) viac hodin a mali by to odsuhlasene, tak maju aj nadcas.
S tym dodatkom do prac. zmluvy - vodic - pre kazdeho to tiez nie je take jednoduche. vodici maju predpisane uplne
ine frekvencie zdravotnych prehliadok, preskusani a pouceni, psychotesty a pod. Takym dodatkom si velmi skomplikuje zamestnavatel zasa
ine veci. A je uplne zbytocny. Staci neposielat zamestnancov na SC v takych nocnych hodinach.