HLUCHONEMOTA = SURDOMUTIZMUS
Hluché nepočujúce dieťa sa nemôže naučiť hovoriť na základe sluchových podnetov a preto sa u neho nevyvinú akusticko-artikulačné spoje a dieťa ostáva nemé. Nemota vzniká pri vrodenej hluchote, ale aj pri ohluchnutí, ktoré sa vyvinulo pred vývinom reči alebo pri nedokončenom vývine reči. Môže vzniknúť aj po ukončení vývoja reči, ale pri nedokonalom ustálení rečových foriem do 4 roku, lebo reč nie je dostatočne zafixovaná na úrovni druhej signál. sústavy.
HLUCHOTA = SURDITAS
Je to porucha sluchu, pri ktorej postihnutý nevníma vonkajšie sluchové podnety a preto sa nemôže dorozumievať s okolitým svetom.
Môže byť:
a. úplná – keď nemôžeme vyvolať žiadnu sluchovú reakciu
b. neúplná – keď sa dajú zistiť zvyšky sluchu, ale také nepatrné, že majú malinký význam pre vnímanie podnetov sluchu
Delíme ju na:
a. zdedenú – vyskytuje sa u viacerých členov rodiny a po viaceré generácie
b. získanú – vzniká pri pôrode alebo v rannom detstve ako následok celkového pôsobenia škodlivín alebo pri tuberkulóze
Zdedená hluchota môže byť:
a. sporadická – Sychreibeho typ spočíva v zmenách Cortiho orgánu alebo v Gangliho špirále a vnímacom nerve. Je častá v rodinách, kde sú časté príbuzenské sobáše
b. dedičná vnútroušná nedoslýchavosť až hluchota – Mondiniho typ. Je spôsobená poruchami kosteného puzdra labyrintu. Slimákový kanál je široký, Cortiho orgán nie je diferencovaný, slimákový nerv nie je dostatočne veľký. Zmeny sú na oboch ušiach , ale nie sú symetrické.
Z tychto rozdielov si vyvod rozdiel medzi tym, co si sa pytala, nemam teraz naladu na vedecke disputy.
len na odlahcenie- eunuchom v hareme zvykli vyrezavat jazyky, ale poculi vyborne.
http://referaty.aktuality.sk/pedagog.../referat-17174
nechcelo sam mi to rozpisovat, tak som ti to skopirovala.