Zavrieť

Porady

Ako viest pokladnu vo firme

Dobry Den. Viete mi prosim poskytnut navod, akou formou mam viest pokladnu vo firme? Ake doklady je potrebne vystavovat, co sa vobec do pokladne pocita a pod. Jedna sa o drobne polozky - napr. sa vyberu peniaze z firem. uctu s kartou, nieco sa zaplati - co s vydavkom?
Este nikdy som pokladnu neviedla, takze prosim o "polopatisticky" navod. Dakujem.
jslancik aký druh zodpovednosti máš za pokladňu?
bagristka Mám HZ. Do pokladne idú len výdavky z nákupov. Keďže nie som účtovník, neviem čo s tým.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    zlatica76 je offline (nepripojený) zlatica76

    zlatica76
    Ak nemáš stanovné nejaké hranice, tak si ich stanov sama

    Nejaké nápady:

    1. daj si kúpiť hoc aj malý trezor, niekde ho rozumne umiestnite - je to pre tvoju bezpečnosť, aby si mala aspoň akú takú istotu, že ti peniaze nezmiznú. Kľúčiky maj k dispozícii len ty, príp. nejaká druhá osoba, ktorej 1000% dôveruješ (že ti nebude v tvojej neprítomnosti "vyžierať" trezor)
    2. vždy, keď prijímaš alebo vydávaš peniaze vystavuj príjmový/výdavkový pokladničný doklad. Ak nemáš prístup do účtovníctva (tj. neúčtuješ hneď tieto doklady) tak si veď pokladničnú knihu aspoň v exceli (úplne jednoduchá tabuľka, ktorú určite zvládneš). Pokladničné doklady si dávaj podpisovať tým, od koho peniaze berieš alebo komu peniaze dávaš.
    3. pravidelne (minimálne raz mesačne) si sama pre seba kontroluj, či máš reálne toľko peňazí, koľko ti ukazuje tvoja pokladničná kniha
    4. inventúry k pokladni (pre auditorov) je potrebné mať minimálne 4x ročne

    Mala by si mať podpísanú hmotnú zodpovednosť za pokladňu, ale pokiaľ to zamestnávateľa nenapadne, tak mu to veľmi nepripomínaj.

    A lopatisticky - riaď sa sedliackym rozumom! Peniaze si vyžadujú byrokraciu, tak na nej trvaj! Nedaj sa dotlačiť do situácie "veď ja ti to neskôr podpíšem"! Napíš si pravidlá a stoj si za nimi! (ver tomu, že rozumný pochopí)
    bagristka Dakujem

    DANAK1 je offline (nepripojený) DANAK1

    DANAK1
    My máme jednoduchý linajkovaný zošit, kde si spravím stlpiky dátum, popis pohybu, príjem, výdaj, zostatok a podpis. Ak vydávam, dám podpísať v tom riadku. Zároveň mám stále prehľad o zostatku v pokladni. Na konci dňa si prerátam pokladňu, či tam mám toľko, ako mám mať podľa zošita... a je poriadok...
    zlatica76 tiež dobrý spôsob.

    Ale by som trvala na vypisovaní PPD a VPD, nakoľko zadávateľka nie je účtovníčka, a teda nejaké doklady sa musia odovzdať (externej) účtovníčke - preto povinne PPD a VPD.
    DANAK1 asi by sa mala spýtať svojej účtovníčky, ako to chce - neviem si predstaviť, že by chcela účtovať každú položku osobitne. Našej dávame jeden PPD - tržbu za celý mesiac, a aj bločky od jedného dodávateľa sa dávajú spolu na jeden VPD.

    Ako viest pokladnu vo firme

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.