kahu
Zdravím Vás, pomôžte mi prosím zodpovedať tieto otázky
- čo je zbierka listín
- aký je vzťah medzi účtovným a daňovým obdobím z hľadiska dani z príjmov
- čo by mala obsahovať interná smernica o účtovaní a obehu dokladov v podniku
- akú funkciu plní archivácia účtovným písomností
- aký je význam zaznamenávanie účt.prípadov do denníka
- čo znamená audit
Ďakujem
vsetko tu bolo uz riesene, musis sa trosku pohrat s vyhladavanim, ale ok - tak heslovite a nie velmi zavazne, ber to prosim, ako heslovitu informaciu
- zbierka listin je zriadena v obchodnom registri - organizacie su povinne tam ukladat dolezite dokumenty
- neviem, ci si nahodou nemyslela uctovne a danove vydavky ... tak odpoviem o (vydavkoch?) nakladoch - niektore naklady musis uctovat preto, ze patria do uctovneho obdobia ... ale zakonodarca to moze obmedzit z hladiska uznatelnosti - klasicky priklad - faktura za sprostredkovanie pre fyz. osobu : je to naklad bezneho roka, ale danovo je uznatelny iba ak je zaplateny... ak nie je zaplateny, z hladiska dani si ho musis pripocitat k danovemu zakladu... a v tom roku, kedy ho uhradis, si ho zase mozes odpocitat z danoveho zakladu. uctovne to zostane pripad povodneho roka, toho, kedy bolo sprostredkovanie vykonane.
- povinnost archivacie vyplyva zo zakona - hladaj na porade, je tu toho hodne: zakon o archivacii
- dennik: myslis penazny dennik u fyzickej osoby, alebo uctovny dennik v podvojnom uctovnictve? ale myslim, ze oba maju rovnaku funkciu:
casovo zachytit uctovne pripady (na rozdiel od systematickeho zachytenia - to je zas v hlavnej knihe)
- audit vykona auditor - zas hladaj na porade: povinnost maju (zhruba) akciovky automaticky, sro iba velke ... auditor je nieco ako sudny znalec z oboru uctovnictva. Prekontroluje spravnost uctovnictva vo firme. Je to platena sluzba, vlastne poradenstvo - nemylit si to s kontrolou z DU
stacilo?
takze: daj si to po jednotlivych heslach vyhladavat... tri dni mas co citat