Podľa môjho názoru, poisťovňa postupovala správne, ak namieta skutočnosť, že poistná udalosť ( poškodenie kan. potrubia ),
nebola riadne zdokumentovaná. Pracovník poisťovne posudzuje vzniknutú škodu na základe fotodokumentácie a opísania príčinou vzniku poškodenia, alebo zničenia predmetu poistenia. Tu nepomôže žiadne odvolávanie sa, alebo dohľad.
Ako funguje poistenie zodpovednosti za škodu?
Poistenie zodpovednosti za škodu kryje náhradu škody, ktorú spôsobí poistený občan alebo podnik (právnická osoba) svojou činnosťou, prevádzkou nehnuteľnosti alebo motorového vozidla, plavidla, lietadla a inými vecami, ktoré používa (vlastnými alebo požičanými), a v prípade podniku prevádzkovaním obchodu, výroby, alebo inej živnosti, a tiež výrobkami, ktoré poistený vyrába a predáva.
Poistený, čiže škodca spôsobí neúmyselnú škodu poškodenému. Poškodený vznesie voči škodcovi písomný nárok na náhradu škody, čím vzniká škodová udalosť. Poistený oznámi škodovú udalosť svojej poisťovni. Poisťovňa škodu preskúma, a keď uzná nárok poškodeného za oprávnený, vyplatí poistné plnenie priamo poškodenému.
Zvláštnosťou poistenia zodpovednosti za škodu je pravidlo, že poistné plnenie vždy dostane poškodený ako tretia osoba, nikdy nie poistený ani poistník, hoci poistník vlastní poistnú zmluvu a platí poistné. Ide o povestný trojuholník poistenia zodpovednosti, ktorý v prípade škody jednoducho vystihuje vzťahy medzi poisteným škodcom, poisťovňou a poisteným.
https://www.poistenie.sk/poistenie-z...nosti-za-skodu
Ako poistovna zdovodnila zamietnutie naroku?