Zavrieť

Porady

Čo sa mi dnes stalo, čo ma rozčúlilo a čo ma potešilo X

taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
http://www.porada.sk/t264689-co-sa-m...tesilo-ix.html sme skončili a tuto pokračujeme ďalej

Po doterajších skúsenostiach s touto témou ( aj vlastných ) by som vás chcel poprosiť, aby bola politika v tejto téme tabu Na politiku tu máme http://www.porada.sk/t255344-u-starej-blazkovej.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
ved prave. Ja si totitz reci "Bratislava versus Kosice versus Praha" neviem inac vysvetlit..
Tai nehnevaj sa, ale si príliš mladý, aby si poniektoré veci chápal a nie aby si si ich aj vysvetľoval.

Moja švekra mi tvrdila, že starší sú vždy múdrejší.
Ja som jej to veľmi rýchlo vyhnal z hlavy.
Čiže Ty kľudne môžeš byť odo mňa (staršieho) múdrejší (v poniektorých oblastiach) , no dovolím si tvrdiť, tie skúsenosti Ti ešte chýbajú...
1 1
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Ako som čítal doterajšiu debatu (bez Bruselu)......
Mnohí máte i nemáte pravdu a ani šajnu, ako to bolo.
Košice!
VSŽ! Dôvod ich výstavby: Zdroj pracovnej sily, širokorozchodná s dovozom železnej rudy (aby sa nevozilo cez celú republiku) - mimochodom -. vozilo sa to v otvorených vozňoch a keď zafúkalo, fest sa z toho prášilo....
VSŽ - riadne znečistenie ovzdušia (i keď sa toto neriešilo za socializmu) a blízky zdroj elektriny (Vojany).

Bratislava v tej dobe bola akoby hlavné mesto provincie Slovensko, hlavné bola Praha.
A sme pri Prahe - keďže to bola "metropola" musela mať metro. Kto ho staval vo veľkej miere? Slováci. Odkiaľ bolo potrebné železo? Z Košíc!
Automobilka Škoda Mladá Boleslav - najväčšia automobilka v ČSSR (druhá bola Tatra Kopřivnice). Automobilka potrebovala karosárske plechy. Odkiaľ? No predsa z Košíc.

A už sme pri jadre veci.
Ruda prášila - ale len po Košice. Ruda sa spracovala na oceľ, plechy, konštrukčnú oceľ - opäť v Košiciach - smrad, rámus exhaláty ostali v Košiciach. Plechy sa vozili cez republiku do Mladej Boleslavi - ale tie plechy nerobili už smrad, prach. Čistulinké, pekne zabalené.....
A propó.... 1T karosárskej ocele (plechov) = 4000 Kčs. 1 Škoda 100 = cca 35000 Kčs (hmotnosť vozidla 800kg a to komplet). Zisk jak hovädo.... prachy zostali v Čechách.
Potom sa vyrábali Š105/120 - cena cca 40000Ksč - ale tona plechu bola stále 4000Kčs!
Takže zarábali na Slovákoch Česi.
Potom sme sa rozdelili.
Hlavným mestom sa stala Bratislava. Bo tej doby však mala len JEDEN most! Neskôr jej Praha povolila most SNP (známe UFO). Po rozdelení (a získaným statusom "hlavné mesto") odrazu sa mosty začali kotiť....
A na východe sú miesta, kde mosty sú v takom stave, že i ľudia sa po nich boja chodiť a pritom sú často jediným prístupom.

A opäť - kto profituje z toho? Bratislava! Z východu tam chodia pracovať. Prečo? Lebo diaľnice sú na západe, ak treba obchvat - prvá v poradí je Bratislava, potom západ a nakoniec ten koniec Slovenska.
Prečo nie sú investície na východe a juhovýchode? Lebo nie sú komunikácie (tie sa predsa prioritne stavajú na západe a hore na severe). Nie sú komunikácie, investor nepríde. Vláda dedukuje.... nieto investorov, tak na čo stavať diaľnice.
A sme doma....
1 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
misoft
Ako som čítal doterajšiu debatu (bez Bruselu)......
Čítal som dokonca aj príspevky od tých, ktorých som mal na ignore listu...to aby som bol trochu v obraze.

Ale poniektoré myšlienky sú tak od veci, ako keby ich autori neboli - nežili v tomto štáte...
Povyťahované myšlienky s kontextu, pomiešané rôzne témy v jedno...hotový miš - maš.

Ani nemá význam na to reagovať...nestoja dokonca ani za to ohodnotenie príspevku, nakoľko taká možnosť (totálna stupidita) tu nie je k dispozícii.
1 1
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
taiko
ved prave. Ja si totitz reci "Bratislava versus Kosice versus Praha" neviem inac vysvetlit..
Tai nehnevaj sa, ale si príliš mladý, aby si poniektoré veci chápal a nie aby si si ich aj vysvetľoval.

Moja švekra mi tvrdila, že starší sú vždy múdrejší.
Ja som jej to veľmi rýchlo vyhnal z hlavy.
Čiže Ty kľudne môžeš byť odo mňa (staršieho) múdrejší (v poniektorých oblastiach) , no dovolím si tvrdiť, tie skúsenosti Ti ešte chýbajú...
pozor, pozor, toto uz jarnymi vetrami zavana
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
pozor, pozor, toto uz jarnymi vetrami zavana
Skôr "jeseňou života"...
Mne Jarné "vetry" smrdia...som na ne alergický.
0 1
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
misoft
Ako som čítal doterajšiu debatu (bez Bruselu)......
Mnohí máte i nemáte pravdu a ani šajnu, ako to bolo.
Košice!
VSŽ! Dôvod ich výstavby: Zdroj pracovnej sily, širokorozchodná s dovozom železnej rudy (aby sa nevozilo cez celú republiku) - mimochodom -. vozilo sa to v otvorených vozňoch a keď zafúkalo, fest sa z toho prášilo....
VSŽ - riadne znečistenie ovzdušia (i keď sa toto neriešilo za socializmu) a blízky zdroj elektriny (Vojany).

Bratislava v tej dobe bola akoby hlavné mesto provincie Slovensko, hlavné bola Praha.
A sme pri Prahe - keďže to bola "metropola" musela mať metro. Kto ho staval vo veľkej miere? Slováci. Odkiaľ bolo potrebné železo? Z Košíc!
Automobilka Škoda Mladá Boleslav - najväčšia automobilka v ČSSR (druhá bola Tatra Kopřivnice). Automobilka potrebovala karosárske plechy. Odkiaľ? No predsa z Košíc.

A už sme pri jadre veci.
Ruda prášila - ale len po Košice. Ruda sa spracovala na oceľ, plechy, konštrukčnú oceľ - opäť v Košiciach - smrad, rámus exhaláty ostali v Košiciach. Plechy sa vozili cez republiku do Mladej Boleslavi - ale tie plechy nerobili už smrad, prach. Čistulinké, pekne zabalené.....
A propó.... 1T karosárskej ocele (plechov) = 4000 Kčs. 1 Škoda 100 = cca 35000 Kčs (hmotnosť vozidla 800kg a to komplet). Zisk jak hovädo.... prachy zostali v Čechách.
Potom sa vyrábali Š105/120 - cena cca 40000Ksč - ale tona plechu bola stále 4000Kčs!
Takže zarábali na Slovákoch Česi.
Potom sme sa rozdelili.
Hlavným mestom sa stala Bratislava. Bo tej doby však mala len JEDEN most! Neskôr jej Praha povolila most SNP (známe UFO). Po rozdelení (a získaným statusom "hlavné mesto") odrazu sa mosty začali kotiť....
A na východe sú miesta, kde mosty sú v takom stave, že i ľudia sa po nich boja chodiť a pritom sú často jediným prístupom.

A opäť - kto profituje z toho? Bratislava! Z východu tam chodia pracovať. Prečo? Lebo diaľnice sú na západe, ak treba obchvat - prvá v poradí je Bratislava, potom západ a nakoniec ten koniec Slovenska.
Prečo nie sú investície na východe a juhovýchode? Lebo nie sú komunikácie (tie sa predsa prioritne stavajú na západe a hore na severe). Nie sú komunikácie, investor nepríde. Vláda dedukuje.... nieto investorov, tak na čo stavať diaľnice.
A sme doma....
Vsetko beriem. A co teda s tym ideme robit ? Naco su take reci dobre? Co z nich vyplyva, ci ake ponaucenie si z nich mame zobrat? Ako mozeme tieto, povedzme, fakty rozumne pouzit, aby nesluzili len ako nezmyselne zamienky nezyselnych debat?
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
taiko
pozor, pozor, toto uz jarnymi vetrami zavana
Skôr "jeseňou života"...
Mne Jarné "vetry" smrdia...som na ne alergický.
ved hej, len to uz zacina miestami vyzerat, ze si aj Ty tymi najmudrejsimi, najskusenejsimi jarnymi vetrami zasmradol. Treba dat nato pozor
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Rozumné fakty?
Jeden by bol.... ale to mnohí asi neprehltnú.....
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
misoft
Rozumné fakty?
Jeden by bol.... ale to mnohí asi neprehltnú.....
Napríklad ten, že ak sa ozve niekto proti Blave a blavákom, tak sa okamžite zdvihne vlna odporu.
Ak sa to deje naopak, tak čuduj sa svete....ono sa, kuwa, nič nedeje...
Ba dokonca aj rodení východniari - pár rokov naturalizovaní prisťahovalci - akože blaváci pomaly stoja v haptáku a tlieskajú. Že komu ? Stačí čítať....
0 1
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
buchač
taiko
pozor, pozor, toto uz jarnymi vetrami zavana
Skôr "jeseňou života"...
Mne Jarné "vetry" smrdia...som na ne alergický.
ved hej, len to uz zacina miestami vyzerat, ze si aj Ty tymi najmudrejsimi, najskusenejsimi jarnymi vetrami zasmradol. Treba dat nato pozor
POZOR na jedno !!!!!!
Ak čítaš moje príspevky, tak sú to moje skúsenosti, moje zážitky, moje "múdrosti"...

Ak čítaš príspevky (povedzme) od korely....tak sú to skúsenosti známych, rodiny, ich priateľov, ich známych...NO ALE aj napriek tomu sú to všeobecnosti a žiadne konkrétnosti.

Tie Jarné vetry len smradia a podľa toho to aj tak vyzerá...
0 2
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

taiko
pavol54
taiko
nepotesilo
http://ekonomika.sme.sk/c/7974689/vi....html?ref=njct

kurnik sopa, uz cakam, kedy budem musiet do Bruselu list pisat, ked si budem chciet na balkone paradajku vysadit.
čo si chcel robiť plantáž? No vidíš a to som si spomenul ako nás vo všetkom obmedzovala Moskva
nie nechcel som plantaz, len to obmadzovanie a diktat ma zacina uz desit.
v čom ťa toto nariadenie obmedzuje?
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

bjuty smis
potešilo...


práve som si kúpil 1. tohtoročný burčák ))
Z HROZNA?
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

pavol54
taiko
pavol54
taiko
nepotesilo
http://ekonomika.sme.sk/c/7974689/vi....html?ref=njct

kurnik sopa, uz cakam, kedy budem musiet do Bruselu list pisat, ked si budem chciet na balkone paradajku vysadit.
čo si chcel robiť plantáž? No vidíš a to som si spomenul ako nás vo všetkom obmedzovala Moskva
nie nechcel som plantaz, len to obmadzovanie a diktat ma zacina uz desit.
v čom ťa toto nariadenie obmedzuje?
No nemôže si vzadu za domom nasadiť vinič bez povolenia....
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

misoft
Ako som čítal doterajšiu debatu (bez Bruselu)......
Mnohí máte i nemáte pravdu a ani šajnu, ako to bolo.
Košice!
VSŽ! Dôvod ich výstavby: Zdroj pracovnej sily, širokorozchodná s dovozom železnej rudy (aby sa nevozilo cez celú republiku) - mimochodom -. vozilo sa to v otvorených vozňoch a keď zafúkalo, fest sa z toho prášilo....
VSŽ - riadne znečistenie ovzdušia (i keď sa toto neriešilo za socializmu) a blízky zdroj elektriny (Vojany).

Bratislava v tej dobe bola akoby hlavné mesto provincie Slovensko, hlavné bola Praha.
A sme pri Prahe - keďže to bola "metropola" musela mať metro. Kto ho staval vo veľkej miere? Slováci. Odkiaľ bolo potrebné železo? Z Košíc!
Automobilka Škoda Mladá Boleslav - najväčšia automobilka v ČSSR (druhá bola Tatra Kopřivnice). Automobilka potrebovala karosárske plechy. Odkiaľ? No predsa z Košíc.

A už sme pri jadre veci.
Ruda prášila - ale len po Košice. Ruda sa spracovala na oceľ, plechy, konštrukčnú oceľ - opäť v Košiciach - smrad, rámus exhaláty ostali v Košiciach. Plechy sa vozili cez republiku do Mladej Boleslavi - ale tie plechy nerobili už smrad, prach. Čistulinké, pekne zabalené.....
A propó.... 1T karosárskej ocele (plechov) = 4000 Kčs. 1 Škoda 100 = cca 35000 Kčs (hmotnosť vozidla 800kg a to komplet). Zisk jak hovädo.... prachy zostali v Čechách.
Potom sa vyrábali Š105/120 - cena cca 40000Ksč - ale tona plechu bola stále 4000Kčs!
Takže zarábali na Slovákoch Česi.
Potom sme sa rozdelili.
Hlavným mestom sa stala Bratislava. Bo tej doby však mala len JEDEN most! Neskôr jej Praha povolila most SNP (známe UFO). Po rozdelení (a získaným statusom "hlavné mesto") odrazu sa mosty začali kotiť....
A na východe sú miesta, kde mosty sú v takom stave, že i ľudia sa po nich boja chodiť a pritom sú často jediným prístupom.

A opäť - kto profituje z toho? Bratislava! Z východu tam chodia pracovať. Prečo? Lebo diaľnice sú na západe, ak treba obchvat - prvá v poradí je Bratislava, potom západ a nakoniec ten koniec Slovenska.
Prečo nie sú investície na východe a juhovýchode? Lebo nie sú komunikácie (tie sa predsa prioritne stavajú na západe a hore na severe). Nie sú komunikácie, investor nepríde. Vláda dedukuje.... nieto investorov, tak na čo stavať diaľnice.
A sme doma....
Dúfam že vieš načo sa v ČSSR používal Štatistický úrad a že to tvoje šermovanie s cenami je totálna sprostosť.
A zrejme vieš aj to, ako ministerstvo financií vlastne vytváralo ceny a dane.
Keď chceli výsledky, tak socialistická ekonomika vedela zvládať daň od (mínus) -800% po (plus) +800%. Naviac aj maloobchodné ceny upravovali podľa úspor obyvateľstva a aj tie informácie im dodával Štatistický úrad.
-------------------------------------------------------
Tak že doplácali ste na neschopnosť plánovaného hospodárstva a komunistické sny o vojenskej porážke imperializmu. Nie na Prahu a nie na Čechov, ale na aparátčikov, ktorí sedeli na rôznych sekretariátoch po celom Československu a samozrejme, že aj v Prahe, Bratislave, Košiciach a dokonca aj v nejakom Okrese na severe Čiech.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

buchač
taiko
buchač
taiko
pozor, pozor, toto uz jarnymi vetrami zavana
Skôr "jeseňou života"...
Mne Jarné "vetry" smrdia...som na ne alergický.
ved hej, len to uz zacina miestami vyzerat, ze si aj Ty tymi najmudrejsimi, najskusenejsimi jarnymi vetrami zasmradol. Treba dat nato pozor
POZOR na jedno !!!!!!
Ak čítaš moje príspevky, tak sú to moje skúsenosti, moje zážitky, moje "múdrosti"...

Ak čítaš príspevky (povedzme) od korely....tak sú to skúsenosti známych, rodiny, ich priateľov, ich známych...NO ALE aj napriek tomu sú to všeobecnosti a žiadne konkrétnosti.

Tie Jarné vetry len smradia a podľa toho to aj tak vyzerá...
Vraj múdrosti. To by si si mal nechať patentovať a nie takto verejne rozhadzovať.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

To čo tu potíte a podnes v sebe živíte je totálna nerozumnosť.
Myslím to, kto na koho dopláca.
-------------------------------------------
Doplácate len a len na vlastnú nemohúcnosť.
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88
Tak že doplácali ste na...
...a ONI - Jarné vetry kde duli ... v ktorej diere boli ONI schovaný ???
0 1
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88
Vraj múdrosti. To by si si mal nechať patentovať a nie takto verejne rozhadzovať.
Veru, veru ...
Nehádžme perly sviniam !
0 1
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

buchač
jar88
Tak že doplácali ste na...
...a ONI - Jarné vetry kde duli ... v ktorej diere boli ONI schovaný ???
Určite nie niekde v armáde.
0 0
korela korela

korela je offline (nepripojený) korela

Nechápem, čo má stále niekto s tou korelou. Korela tiež pracovala a pracovala aj na miestach, kde získala dostatočný prehľad o dianí v štáte. A podstatný, je na nezaplatenie. V tej najlepšej dobe.
Teraz rastie iba to, čo sa v danej dobe zasialo. Vtedy sa mal národ angažovať a nevoliť tie figúrky, na ktoré si dnes málokto spätne spomenie.
Ale zato niekto od vojska a poznaní všetkých mostov v ČSSR má prehľad ako nikto iný.
Čo sa týka veku, tak neviem kto je múdrejší a skúsenejší, či starý jašter, u r č i t e staršia korytnačka, alebo generácia stredného veku. Ja sa rada nechávam poučiť aj svojimi deťmi, a to majú podstatne menej. Pretože sú pre mňa prínosom.
Nikdy nezabudnem, keď sme tlačili mamu na referendum o únii, ako povedala: "Veď uvidíte, čo s vami únia bude robiť".

Stále treba opakovať dokola, že korela vychádza z informácií JPP - známi, priatelia, rodina a pod.. až kým sa to nedostane na tomto fóre každému pod kožu.
Správne, korela nebude písať všetko v 1. os. j.č. Ale čo napíše, napíše pravdivo s najvyšším svedomím.
Každý má na výber - prečítať alebo preskočiť.
6 1
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať