V roku 2004 náš zamestnanec mal pracovný úraz.My, ako zamestnávateľ sme mu vyplácali prvých 10 dní náhradu príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti. V Sociálnej poisťovni si uplatnil výplatu nemocenského a úrazového príplatku.Nič iné sme mu nevyplácali.
Chcela by som upozorniť, že do 3 dní odo dňa, keď sa o pracovnom úraze zamestnávateľ dozvedel je potrebné do Sociálnej poisťovne oznámiť na predpísanom tlačive " Oznámenie o poistnej udalosti ", že sa stal pracovný úraz .
Do 8 dní odo dňa kedy sa zamestnávateľ o pracovnom úraze dozvedel sa Sociálnej poisťovni predkladá " Záznam o úraze " ,a zápisnicu o prejednaní škody .Sociálnej poisťovni som ešte predkladala kópiu tlačiva IIa - žiadosť o náhradu príjmu opatrenú odtlačkom pečiatky zamestnávateľa, podpisom zodpovedného zamestnanca, s vyjadrením, že originál sa nachádza u zamestnávateľa.Je to pre nich potvrdenie o vyplatení náhrady príjmu za prvých 10 dní dočasnej pracovnej neschopnosti.
Po ukončení nemoci si sám zamestnanec môže uplatniť v Sociálne poisťovni napr.náhradu nákladov spojenú s liečením / musí predložiť cestovné lístky, potvrdenky o poplatkoch u lekára, potvrdenie o doplatkoch za lieky a pod ./......
Záznam o úraze sme posielali aj Inšpektorátu práce.
Pekný deň