Ahojte, jedna rýchla otázka...
Som platiteľ, mám faktúry z ČR, z mája, júna, augusta atď... kde prenášali na mňa DP, ale sme sa dlho naťahovali o ceny a služby, oni si ich zaúčtovali, my sme ich nezaúčtovali, neplatili, a niektoré sme ani nemali.
Teraz sme sa konečne dohodli, že ich všetky zaúčtujeme, a oni nám urobia 1 dobropis ku všetkým teraz v novembri.
Otázka je, musím podať dodatočné DP za všetky mesiace, do ktorých tieto faktúry patrili, alebo ich môžem dať všetky naraz do novembra aj s tým dobropisom, ktorý príde.
Viem, že pri EU faktúrach je to trochu inak ako v tuzemsku (že nárok na odpočítanie môžeme urobiť až do decembra) , no tu ide o "samozdanenie" a odpočet, takže sa pamätám, že na školení, sa zdôrazňovalo, pri tovaroch a službách, že niekedy môžem dať do obdobia keď DOSTANEM faktúru, a niekedy musím otvoriť DP v mesiaci, do ktorého faktúra patrí a opraviť. Len už sa nepamätám ako.
Je mi jasné, že druhá strana to má v tých mesiacoch, a aj v súhrnných výkazoch, takže sa chcem uistiť, ako to má byť správne na mojej strane.
Ďakujem.
Naposledy upravil AdamC : 25.11.15 at 08:10