Zavrieť

Porady

Neopodstatnená reklamácia - výrobok nebol chybný, ale ako som to mal vedieť? Môžem dostať späť poštovné?

"Pokazil" sa mi mlynček na kávu, kupovaný online z českého eshopu. Mal som dojem, že sa ulomila kľuka z ramena mlynčeka (tá vec, za ktorú to držíte). Posielal som im nejaké fotky, chceli to odoslať, poštovné 4,30 € som platil.

Napísali mi neskôr email, že...

"Po přezkoumání mlýnku jsme zjistili, že klička není poškozena, je pouze vycvaknuta z nýtku který ji drží. Po nacvaknutí nýtku zpět je klička opět plně funkční. Mlýnek nebyl poškozen a z tohoto důvodu je reklamace bezpředmětná a my ji zamítáme.

Příště stačí horní díl kličky rozcvaknout a nýtek nasadit zpět nebo tolik netlačit při mletí. Nadměrný tlak na kličku může být způsoben mletí jiných potravin než je káva. Mlýnek je určen pouze pro kávu.

Mlýnek Vám zasíláme zítra zpět na Vaši adresu."


Toto riešenie som sa samozrejme dozvedel, až keď som balíček odoslal, zaplatil poštovné a vraj nemám na jeho úhradu nárok. Lenže nikde v návode som nič také nečítal, že keď sa stane toto, mám urobiť toto... (mlynček používaný iba na kávičku, žiadne prílišné tlačenie, iba tak, aby som pomlel kávu ) ...

Otázka je, mám nejaké právo na úhradu poštovného? Človek ho aj oželie, ale z princípu... rýpať sa v mlynčeku, rozoberať ho... to je riziková vec pre neodborníka... keby som sa to pokúšal opraviť ako oni píšu, možno by mi potom neuznali reklamáciu z dôvodu "neodborného zásahu".

Čo konkrétne by som mohol urobiť pre náhradu tej dopravy? Keby napísali skôr, že skúste to a to urobiť... tak nemusím možno ani posielať :-S

Ďakujem.
Keby bolo treba, informácie samozrejme upresním.
sosak napíš, o aký typ mlynčeka ide, pozriem sa na návod.
tvojekuriatko Rosenstein & Sohne GR1
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Nenašiel som návod k uvedenému mlynčeku na kávu. Budem vychádzať z tvojho tvrdenia, že v návode nie je zmienka o možnosti vypadnutia unášacieho nitu z držadla ramena v dôsledku vyššieho tlaku pri mletí kávy, ani ako túto závadu možno odstrániť.
    Logicky mi vychádza, že oddelením držadla od ramena mlynčeka je tento výrobok nepoužiteľný a kávu nezomelieš. Tým pádom tovar - mlynček na kávu nemá uvedené vlastnosti uvádzané podľa predajcu, káva nejde zomlieť. Reklamácia je podľa môjho názoru opodstatnená, však potvrdili, závadu, cit: Po přezkoumání mlýnku jsme zjistili, že klička není poškozena, je pouze vycvaknuta z nýtku který ji drží. Po nacvaknutí nýtku zpět je klička opět plně funkční.
    Nič na tom nemení ani poučenie predajcu, cit: Příště stačí horní díl kličky rozcvaknout a nýtek nasadit zpět nebo tolik netlačit při mletí.
    Ty ako zákazník nemáš zasahovať do plastových dielov, poprípade ich od seba oddeľovať, pretože ich môžeš mechanicky poškodiť, a ako správne píšeš, by ti reklamáciu z dôvodu neodborného zásahu zamietli.
    -------------------------------------------------------------
    Napíš predajcovi doporučený list, že nesúhlasíš s ich tvrdením, že reklamácia je bezpredmetná a žiadaš od nich uhradenie nákladov na dopravu.

    Hlasovalo 4 pouzivatelov

    Užitočné (3)
    tvojekuriatko, Ing. Ľubomír Janoška, Jakubec
    Nevhodné (1)
    2
    tvojekuriatko Veľmi ďakujem za podrobne rozpísanú odpoveď. Fakt super. Budem to takto riešiť. Zatiaľ len emailom ma informovali o vybavení reklamácie. Emailová komunikácia sa považuje tiež za záväznú? Pýtam sa preto, keby mi neposlali formálny reklamačný protokol s ich stanoviskom na papieri...
    Kabaka123 19.01.16 13:48 odstránil(a) z Porady

    Neopodstatnená reklamácia - výrobok nebol chybný, ale ako som to mal vedieť? Môžem dostať späť poštovné?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.