Chcela by som Vás poprosiť o pomoc, nakoľko mám v triede pre intelektovo nadané deti žiaka, ktorý má diagnostikovaný aspergerov syndróm a jeho správanie je nie vždy v súlade so školským poriadkom pre žiaka. Neubližuje spolužiakom fyzicky, ale vyrušuje na vyučovaní a aj pri najmenších problémoch nekontrolovane kričí a plače. Rodičia ostaných žiakov obviňujú mňa z neriešenia problému, pričom za celé obdobie školskej dochádzky tohto žiaka riešime čo najrýchlejšie všetky vyšetrenia od psychologických cez psychiatrické po neurologické a hľadáme možnosti vyriešenia tohto problému. Žiak má potvrdené vysoké IQ, má nariadenú povinnú školskú dochádzku a problém riešime skrátením vyučovania na štyri hodiny denne, nenavštevuje školskú družinu, má zabezpečenú na celé vyučovanie asistentku. Žiak pravidelne absolvuje EEG biofeedbag, ktorým je celkom úspešne stimulovaný. Aj napriek tomu ostatní rodičia útočia na moju osobu a obviňujú ma z nadržiavania tomuto žiakovi, dokonca som začula o vylúčení mňa, ako učiteľky, z tejto triedy. Nie som mladou učiteľkou, mám 36-ročnú pedagogickú prax a vystriedala som tri typy školských zariadení.
Som ja zodpovedná za to, že je žiak stále v mojej triede, ak riaditeľstvo školy je o celej situácii priebežne informované? Môžem ja vylúčiť žiaka z kolektívu, ak ja som ho do školy nezapísala?